۰
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۹
روزنامه نشنال پست:

ایران دیپلمات خود را از اتاوا فراخواند

یک روزنامه کانادایی نوشت که در پی اظهارات اخیر رایزن فرهنگی سفارت ایران در اتاوا و واکنش اعتراضی دولت کانادا ،وزارت امور خارجه ایران احتمالا وابسته سیاسی خود دراوتاوا را به کشور فراخوانده است.
به نقل از عصر ایران روزنامه "نشنال پست " با انتشار این خبر به نقل از برخی منابع مطلع و دارای ارتباط با سفارت ایران در اتاوا نوشت که " حسن دوتاقی " وابسته سیاسی سفارت ایران در اتاوا به همراه خانواده خود به تهران بازگشته است.


این روزنامه می نویسد که هنوز معلوم نیست که بازگشت وابسته سیاسی سفارت ایران ارتباطی به مساله تشدید تنش دیپلماتیک بین ایران و کانادا دارد یا نه؟ اما این احتمال وجود دارد که این مساله در راستای حل بی سروصدای تنش دیپلماتیک اخیر بین تهران و اتاوا باشد.


طبق نوشته این روزنامه مقامات وزارت خارجه کانادا هیچ اظهار نظر رسمی در این باره نداشته اند و در حالی که یکی از کارکنان سفارت ایران در اتاوا این مساله را مربوط به تنش اخیر بین ایران و کانادا درباره اظهارات رایزن فرهنگی سفارت ایران در اتاوا می داند ، کارمندی دیگر با رد این موضوع می گوید که مدت ماموریت وابسته سیاسی سفارت تمام شده بود و از این رو به ایران بازگشته است.


نشنال پست می افزاید : پیشتر نیز دو دیپلمات روسی در اتاوا که متهم به جاسوسی بودند از سوی دولت مسکو فراخوانده شدند و وزارت خارجه کانادا نیز واکنشی به این اقدام روسیه نشان نداده بود.

کد مطلب: 418
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *