۰
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۴
مدیر شبکه تهران خبر داد:

سریال‌‌سازی درباره جنایات داعش

مدیر شبکه تهران در نشست معرفی برنامه‌های نیمه دوم سال 93 این شبکه از همکاری با کارگردان‌هایی چون مهران مدیری، سامان مقدم، جواد مزدآبادی، جواد رضویان، مهران غفوریان، سعید آقاخانی و مجید صالحی خبر داد.
سریال‌‌سازی درباره جنایات داعش
نشست خبری مدیر شبکه تهران با حضور سعید مقیسه مدیر شبکه، علی اکبر محمودی مهریزی مدیر گروه فیلم و سریال و اهالی رسانه امروز دوشنبه هفتم مهر در ساختمان شبکه تهران برگزار شد.

مقیسه درباره تازه‌ترین آثار نمایشی این شبکه توضیح داد: سریال «جاده چالوس» در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای بعد از سوم روز سالگرد شهادت امام حسین (ع) تا پیش از اربعین روی آنتن می‌رود. سریال «نشانه‌ها» را نیز در ۱۳ قسمت به تهیه‌کنندگی عباس نادران برای دهه سوم صفر تولید خواهیم کرد.

شبکه تهران سراغ داعش می‌رود

وی افزود: موضوع این سریال داعش و تکفیری‌ها است و به اتفاقاتی می‌پردازد که اخیرا در عراق شاهد آن هستیم. موضوع این سریال به روز و قابل درک برای مخاطبان است. در این سریال به پرسش‌های مخاطبان درباره داعش پاسخ خواهیم داد و اصل قصه آن ماجرای سفر یک خانواده به کربلا و اتفاقاتی است که با اسارت آنها نزد داعشی‌ها و تکفیری‌ها شکل می‌گیرد.

مدیر شبکه تهران از آغاز پخش سریال «اطاق عمل» به کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی حمیدرضا مهدوی از سوم دی خبر داد و تأکید کرد: این سریال به صورت هر شبی روی آنتن می‌رود و پخش آن تا پایان سال در ۸۶ قسمت ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه اختتامیه آن جزو برنامه نوروزی ما است.

پهن شدن سفره هفت سین در آخرین قسمت «اطاق عمل»

مقیسه در پاسخ به خبرنگار مهر در این باره که آیا منظور او ساخت برنامه سال تحویل این شبکه با حضور عوامل «اطاق عمل» است، توضیح داد: در واقع آخرین قسمت سریال «اطاق عمل» در روز اول فروردین روی آنتن می‌رود و اتفاقا ماجرای آخرین قسمت نیز نوروز است. به این ترتیب که داستان به شکلی پیش می‌رود که در آخرین قسمت یکی از جراح‌ها سفره هفت سین می‌چیند و با حضور مهران مدیری و پخش آخرین قسمت سال شبکه تهران تحویل می‌شود.

وی یادآور شد: این سریال شنبه ۱۲ مهر با حضور مسئولان وزارت بهداشت کلید می‌خورد و ماجرای بیمارستانی با پزشکان قلابی است که به مداوای بیماران می‌پردازند. مثلا بیماری داریم که آنقدر دروغ گفته که دیگر نمی‌تواند راست بگوید و باید دروغدان او را دربیاورند! یا مشاغل جالبی در این بیمارستان وجود دارد؛ مثل خبر بد بده یا مریض جور کن!

مدیر شبکه تهران با اشاره به دکور بزرگ این سریال ادامه داد: دکور بیمارستان برای این سریال ساخته شده و کار در سه آپارتمان نیز ضبط می‌شود که ۹۰ درصد از سریال را شکل می‌دهد. ۱۰ درصد باقی‌مانده بیرونی خواهد بود. این سریال در بستر یک بیمارستان به طرح مسائل اجتماعی می‌پردازد.

وی از برخی از بازیگران این سریال نام برد و مدیر گروه فیلم و سریال هم به شوخی اعلام کرد همه بازیگران طنز به غیر از خود او در این سریال بازی دارند. ضمن اینکه مدیر شبکه تهران در پاسخ به پرسشی درباره برآورد این سریال اعلام کرد چنین چیزهایی هیچوقت رسانه‌ای نمی‌شوند.

موکول شدن پخش سریال تازه سهیلی‌زاده به ۹۴

مقیسه درباره دیگر سریال‌های آماده پخش این شبکه گفت: سریال طنز «آخرین سلطان» در ۶۰ قسمت به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌کنندگی عزیز علیزاده در حال ساخت است و تاکنون ۱۲ قسمت آن تدوین و آماده شده است. البته با توجه به پر بودن جدول پخش آثار نمایشی احتمال دارد شاهد روی آنتن رفتن این سریال در سال آینده باشیم.

وی افزود: برای محرم نیز ۳ گزینه سریالی داریم با این حال ممکن است به علت تعدد برنامه‌های ترکیبی و اطلاع رسانی در محرم سریالی نداشته باشیم.

شبکه تهران بازیگر جدید جذب می‌کند

در ادامه محمودی نیز به تشریح وضعیت آثار نمایشی شبکه تهران پرداخت و اظهار کرد: برنامه‌ریزی ما برای جذب بازیگران جدید و جوان است. برای سریال «جاده چالوس» از برخی از بازیگران جدید استفاده کردیم و در سایت شبکه نیز صفحه‌ای داریم که علاقمندان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات خود، برای تست حضوری اعلام آمادگی کنند.

وی افزود: ما برای فیلمنامه‌نویسی نیز از جوان‌ها دعوت کرده‌ایم و قرار شده در تیم ۶، ۷ نفره نگارش «اطاق عمل» یک یا ۲ نویسنده جدید نیز حضور داشته باشند. چراکه ما به تنوع بازیگر و سوژه‌ها نیاز داریم اما در زمینه کارگردانی محدودیتی وجود ندارد.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران همچنین درباره تله‌فیلم‌های این شبکه توضیح داد: «سه پسر به نام نوید» با رویکرد تقدیر از مادران شهید، «گلکار» با هدف پاسداشت مقام و منزلت پدر، «خانه شاتوتی» و «کارخانه شکلات سازی» در ژانر کودک و نوجوان، «ماه عسل ۱۳ نفره» درباره تعطیلات نوروز گروهی از سالمندان و «نفس برگ» درباره روز درختکاری و محیط زیست در حال تولید هستند و به مرور تا اسفندماه روی آنتن می‌روند.

ساخت سریال بر اساس شهید امر به معروف و نهی از منکر

محمودی یادآور شد: سریالی درباره شهید امر به معروف و نهی از منکر با نام «تقدیر» ساخته می‌شود که تهیه‌کنندگی آن با سعید پروینی، نویسندگی با مسعود بهبهانی‌نیا و کارگردانی با جواد مزدآبادی است. نگارش این سریال تمام شده و از آبان‌ماه پیش تولید و سپس تصویربرداری آن آغاز خواهد شد. این سریال درباره خانواده‌ای است که در برخی موارد با یکدیگر هم نظر نیستند، در حادثه‌ای سر یکی از اعضای خانواده به جدول برخورد می‌کند و او به کما می‌رود.

وی افزود: سریال «ستاره‌های شب» نیز با همکاری شهرداری به موضوع جمع‌آوری زباله می‌پردازد و سیدحسن بنی‌طباء کارگردان این سریال است. فروغ فروهیده نویسنده و احمد معظمی نیز کارگردانی کار را برعهده دارند و این سریال در مرحله نگارش فیلمنامه است.

سامان مقدم برای شبکه تهران سریال می‌سازد

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران تصریح کرد: نگارش سریال «سه جلد» به کارگردانی سامان مقدم،‌ تهیه‌کنندگی جواد گلی و نویسندگی پیمان عباسی تمام شده و اثری با سبک و سیاق «بچه‌های نسبتا بد» خواهد بود و همان نوع پرش‌های زمانی را دارد. تا یک ماه دیگر فیلم سینمایی او به پایان می‌رسد و برای ساخت این سریال می‌آید.

محمودی یادآور شد: سریال «سه نقطه» نیز طنز آیتمی است که به کارگردانی عقیلی و شهاب عباسی ساخته می‌شود و دنبال پیدا کردن بازیگران جدید هستند.

در ادامه مقیسه در پاسخ به سوالی درباره سریال‌های طنز این شبکه گفت: استفاده از بازیگران طنز تابع خواسته ما نیست. اکنون فیلمنامه‌هایی که در شبکه ژانر دیگری جز طنز داشتند متوقف شده‌اند و رویکرد ما ساخت سریال‌های طنز است.

از غفوریان تا رضویان و آقاخانی و صالحی سریال می‌سازند

محمودی نیز در این رابطه توضیح داد: ما سریال‌های دیگری نیز در دست داریم که زمان تولید آنها هنوز قطعی نشده است، از آن جمله آثاری به کارگردانی جواد رضویان، مهران غقوریان، سعید آقاخانی و مجید صالحی ساخته خواهد شد. اسم کار رضویان «شام بیاتی‌ها» است، غفوریان ۳ طرح به تهیه‌کنندگی شیرمحمدی ارائه کرده که در حال بررسی‌شان هستیم، آقاخانی طرحی مرتبط با مواد مخدر داشت که به شبکه ما مربوط نمی‌شود و قرار است طرح دیگری ارائه کند و ساخت ۲ سریال توسط صالحی به تصویب رسیده که یکی از آنها را به زودی می‌سازد.

وی تأکید کرد: همچنین افرادی چون امید سهرابی، رضوی و راد نیز برای ما سریال و تله‌فیلم می‌نویسند و امیدوارم متن‌های خوبی به زودی آماده شوند.

خاطره گویی مشاهیر درباره مصرف آب

در بخش دیگری از این نشست مقیسه در اعلام برنامه‌های گروه‌های اجتماعی، معارف و تفریحات و سرگرمی گفت:‌ برنامه‌ای به نام «لحظه‌های آبی» درباره بهتر استفاده کردن منابع آبی تولید می‌شود که بازیگران، خوانندگان و سیاسیون به خاطره‌گویی می‌پردازند. در دهه فجر نیز جنگ جدید شبانه‌ای روی آنتن می‌رود که البته برنامه‌های این دهه در نشست خبری مفصلی اعلام خواهد شد.

وی افزود: برنامه صبحگاهی «سلام تهران» دچار تغییراتی شده و پنجشنبه‌ها پیاده روی بزرگ مردمی را پوشش می‌دهد. برنامه «شب آفتابی» نیز که همه وزرا تا به حال در آن شرکت کرده‌اند ادامه خواهد داشت و به زندگی شخصی مشاهیر خواهد پرداخت. ضمن اینکه برنامه جدیدی با نام «جمعه تعطیل نیست» هم در راستای معرفی محله‌های تهران خواهیم داشت و هومن حاج‌عبدالهی آن را اجرا می‌کند.

مقیسه یادآور شد: برنامه‌ ترکیبی با نام «زنگ تفریح» در قالب آیتم‌های یک دقیقه‌ای پخش خواهد شد. در برنامه دیگری نیز آثاری که مردم تولید می‌کنند پخش می‌کنیم البته از آنها توقع ساخت فیلم سینمایی نداریم. «ترین‌ها» نیز برنامه‌های مختص تمام جشنواره‌هایی است که در تهران برگزار می‌شود.

مدیر شبکه تهران ادامه داد: مسابقه جدیدی با نام «سه‌گانه» درباره شنا، تیراندازی و سوارکاری برای خانواده‌ها ساخته می‌شود و «شهر ورزشی» نیز برنامه‌ جدیدی است که به ترویج ورزش همگانی می‌پردازد. در برنامه ورزشی «زاویه» نیز میزبان افتخار آفرینان بازی‌های آسیایی خواهیم بود.

وی در پایان تأکید کرد: در گروه کودک برای ۳ مخاطب خردسال، ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان برنامه‌های «به من بگو چرا»، «رنگین کمان» و «عصر طلایی» را داریم. «فناورانه» نیز در گروه دانش و اقتصاد جمعه‌ها پخش می‌شود. ۵ برنامه سلامت محور نیز در شبکه تهران وجود دارند که به پخش خود ادامه می‌دهند.
کد مطلب: 41820
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *