کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه ۱۰ ساله فضایی کشوربازنگری می‌شود

رئیس سازمان فضایی ایران: ماهواره "شریف‌ست" امسال به فضا پرتاب می‌شود

12 مهر 1393 ساعت 20:29

رئیس سازمان فضایی از بازنگری برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور بنا براعتقاد ریاست جمهوری خبرداد وگفت:‌ ماهواره "شریف ست" در اولویت برنامه‌های پرتاب سازمان فضایی قراردارد.


محمد شریعتمداری امروز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا که درمحل پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، با بیان اینکه به اعتقاد رئیس‌جمهور باید برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور بازنگری شود، تصریح کرد: این بازنگری به معنای ایجاد انقلاب در این برنامه نیست بلکه باید نگاه راهبردی‌تری به موضوع فضا و استفاده از این علم مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه متذکرشد:‌ بر این اساس هیچ کدام از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه هوافضا تغییر نمی‌یابد و تمام این مصوبات مورد تاکید دولت است و درواقع مسایل پایه‌ای همان موضوعات قبلی است اما اولویت‌بندی و زمان‌بندی برنامه‌ها براساس شرایط کشور متفاوت خواهد بود.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه ۱۰۰ دانشمند ایرانی مربوط به حوزه فضایی کشور در کشور آمریکا فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۵۰ دانشمند ایرانی در ناسا فعال هستند.

شریعتمداری همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ماهواره "شریف‌ست" در اولویت برنامه‌های پرتاب سازمان فضایی قراردارد، ابراز امیدواری کرد که این ماهواره تا پایان امسال به فضا پرتاب شود.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه ماهواره «شریف ست» آماده شده است و تاکنون جلسات مختلفی با دست اندرکاران طراحی و ساخت این ماهواره داشته‌ایم، افزود: دانشگاه صنعتی شریف اسناد علمی بسیار خوبی از پروژه ماهواره‌ای خود استخراج کرده که این اسناد کابرد بسیاری در فعالیت‌های فضایی کشور دارند.

وی در خاتمه متذکر شد: امروز همه کشورها می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح پایدار است و در زمینه همگرایی صلح و ثبات فعالیت می‌کند.


کد مطلب: 41968

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/41968/رئیس-سازمان-فضایی-ایران-ماهواره-شریف-ست-امسال-فضا-پرتاب-می-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir