۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۳
صالحی:

بازدید مقامات اجلاس غیر متعهد‌ها از مراکز هسته‌ای و دفاعی ایران

جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با هدف بررسی آخرین برنامه ها و اقدامات برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران تشکیل شد.
حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون متبوع خود گفت: در جلسه فوق العاده امروز کمیسیون، ابتدا تقسیم کار نظارتی بین اعضای کمیسیون صورت گرفت و بنابراین مقرر شد تا کمیته روابط خارجی بر فعالیت های دیپلماسی، گفتگوهای دو جانبه، بهره برداری دیپلماتیک اجلاس تهران نظارت کند. کمیته امنیتی نیز بر برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات امنیتی اجلاس نظارت کند و کمیته دفاعی نیز بر بخش های سخت افزاری، انتظامات و امنیت برگزاری اجلاس نظارت کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: در ادامه جلسه، صالحی وزیر امور خارجه در جلسه حضور یافت و بحث و بررسی برنامه ها و اقدامات برگزاری اجلاس شروع شد. در این جلسه موضوعاتی از قبیل آخرین اخبار و اعلام آمادگی سطوح هیات های شرکت کننده در اجلاس، برنامه های جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با بهره برداری اقتصادی با هدف خنثی سازی تحریم ها، برنامه های اجلاس در ارتباط با بحران سوریه، فلسطین، بیداری اسلامی، موضوع هسته ای جمهوری اسلامی ایران، حقوق بشر، تروریسم مورد بحث قرار گرفت.

به گفته نقوی صالحی در این جلسه اعلام کرد که هر ۱۲۰ کشور عضو جنبش و ۱۵ مجمع و سازمان بین المللی دعوت شده در اجلاس شرکت خواهند کرد در حدود ۵۱ کشور در عالیترین سطوح (رئیس جمهور، نخست وزیر، معاون رئیس جمهور، رئیس مجلس) شرکت خواهند کرد. دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس جمهور مصر شرکت خواهند داشت. فرزند پادشاه عربستان به عنوان نماینده ویژه پادشاه در اجلاس شرکت خواهد کرد.

نقوی حسینی گفت: برنامه های بازدید مدعوین در جمهوری اسلامی از جمله مباحث مهم دیگر جلسه بود. صالحی در این ارتباط گفت بازدید از مراکز هسته ای، مراکز صنعتی، زیارتی و فرهنگی، علمی به انتخاب خود مدعوین ساماندهی شده است. بازدید از دستاوردهای دفاعی کشور نیز از جمله موارد بازدید مدعوین است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه گفت: در این جلسه صالحی گزارشی نیز از سفر رئیس جمهور به جلسه کنفرانس اسلامی در ریاض و محتوای گفتگوها و فضای حاکم بر گفتگوها و نشست به کمیسیون ارائه کرد.

نقوی حسینی در ادامه افزود: در این جلسه کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد که با توجه به حضور فعال نمایندگان پارلمانی در هیات های شرکت کننده در اجلاس، انتظار این است که در روند برگزاری اجلاس از ظرفیت های مجلس استفاده شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی به طور مستمر از روند اجرایی برگزاری اجلاس بازدید کنند.
کد مطلب: 4207
مرجع : فرارو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *