۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۶

ادعای جدیدآژانس درباره پارچین

موسسه علوم و امنیت بین‌المللی بار دیگر به سیاق همیشگی خود در آستانه انتشار گزارش جدید آژانس اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، مدعی فعالیت‌های مشکوک در سایت پارچین شد.
به گزارش فارس، به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، موسسه علوم و امنیت بین‌المللی روز جمعه با انتشار گزارشی مدعی شد، تصاویر جدید ماهواره‌ای نشان می‌دهد فعالیت‌های مشکوک بیشتری در سایت پارچین در حال رخداد است.

طبق ادعای این گزارش، تصاویر جدید که به ۱۵ آگوست مربوط می‌شوند، نشان می‌دهد فعالیت‌های مشکوکی در دو ساختمان صورت گرفته است؛ یکی در ساختمانی که مظنون به انجام آزمایشات انفجاری برای تولید تسلیحات هسته‌ای است و دیگری در ساختمان شمالی که احتمالا در آن نیز فعالیت‌های مشکوک انجام می‌شود.

این موسسه آمریکایی با بیان اینکه «تصاویر جدید پارچه‌های صورتی رنگی را بر فراز این دو ساختمان نشان می‌دهد»، به نقل از منابع دیپلماتیک آورده: ساختمان‌هایی که ظاهرا محل نگهداری مواد منفجره هستند، با داربست و پارچه‌های عایق پوشانده‌ شده‌اند تا هر نوع فعالیت یا پاکسازی در آنها را از دوربین‌های ماهواره‌ها پنهان کنند.

موسسه علوم و امنیت بین‌المللی در گزارش خود آورده:‌ در قیاس با تصاویر ماهواره‌ای پیشین این ساختمان، اندازه ساختمانی که اکنون پوشیده شده، به ویژه از لحاظ ارتفاع، به طور مشهودی افزایش یافته. این موسسه پس از رایزنی با کارشناسان خود به این نتیجه رسیده که در زیر این پوشش پارچه‌ای، داربست قرار دارد که منجر به افزایش سایز آن شده است.

در این گزارش آمده:‌ ظاهرا فعالیت‌های مشابهی نیز در ساختمان شمالی سایت پارچین در حال انجام است. در حال حاضر تنها بخشی از سقف این ساختمان با پارچه صورتی رنگ پوشیده شده هر چند پارچه‌ای با رنگ مشابه نیز در زمین کنار ساختمان دیده می‌شود که نشان می‌دهد این ساختمان نیز به زودی پوشیده می‌شود.

این موسسه آمریکایی مدعی شده، هدف از پوشاندن این ساختمان‌ها می‌تواند پنهان کردن فعالیت‌های پاکسازی بیشتر در آنها از ماهواره‌ها یا تخریب آنها باشد.

اما نکته قابل تامل در این میان اینکه، این موسسه آمریکایی‌ همواره در آستانه انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، گزارش‌های این چنینی درباره فعالیت‌های ایران منتشر می‌کند که قاعدتا هدف آن چیزی جز فضاسازی علیه فعالیت‌‌های اتمی و تحت شعاع قرار دادن گزارش این نهاد بین‌المللی نیست.
کد مطلب: 4208
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *