۰
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۱

تشریح آخرین وضعیت جرایم جنایی در کشور/

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با اشاره به کاهش وقوع قتل و جرایم جنسی در کشور، گفت: نزاع و درگیری مهمترین انگیزه وقوع قتل کشور است.
تشریح آخرین وضعیت جرایم جنایی در کشور/
سرهنگ هادی مصطفایی در نشست خبری روز چهارشنبه به آخرین وضعیت جرایم جنایی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: کمتر از ۵ درصد جرایم پلیس در حوزه جرایم جنایی است که در ۶ ماه نخست امسال در حوزه قتل شاهد کاهش ۶.۷ درصدی وقوع و کشف ۸۸ درصدی پرونده ها بودیم.

وی افزود: در حوزه جرایم جنسی نیز وقوع ۱۸ درصد کاهش یافت و ۸۸ درصد پرونده ها کشف شد. در این حوزه بیشترین روش مجرمان، فریب قربانیان است که در ۸ درصد آن همراه با فیلمبرداری برای تهدید در آینده بود.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: در حوزه سرقتهای مسلحانه و آدم ربایی نیز نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته کاهش یا افزایش محسوسی نداریم و سرقتهای مسلحانه بانک و طلافروشی تنها ۳.۸ درصد سرقت های مسلحانه را به خود اختصاص داده است.

مصطفایی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص وقوع قتل سریالی در کشور نیز گفت: امسال تنها یک پرونده قتل سریالی داشتیم که فردی در کردستان اقدام به قتل ۳ زن کرده بود. این فرد به بهانه ازدواج، زنان را فریب داده و سپس آنها را می کشت.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده مائده که در بندرانزلی و امین که در جوین ناپدید شدند نیز، گفت: مائده اوایل خرداد امسال هنگام بازگشت از مدرسه ناپدید شد که اقدامات زیادی در خصوص شناسایی سرنوشت او انجام شد اما تاکنون تحقیقات به نتیجه قطعی نرسیده است. در خصوص امین نیز دو متهم زن و مرد بازداشت شده و یک متهم مرد نیز فوت کرد که متهم زن مدعی است فرد فوت شده در چاهها به دنبال جسد امین بوده است. دیروز در این زمینه جلسه ای تشکیل شد که درباره محتویات آن نمی توانیم اطلاع رسانی کنیم.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره انگیزه قتل در کشور، گفت: حدود ۳۰ درصد قتلها با انگیزه نزاع صورت می گیرد. در ۳۴ درصد قتلها نیز قاتل و مقتول با یکدیگر نسبت فامیلی دارند که در این قتل ها بیشترین پرونده ها مربوط به همسرکشی است.
کد مطلب: 42090
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *