۰
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۰
انتخاب غافلگيرکننده فدراسيون

کاشاني منجي تيم اميد مي‌شود؟

خبر مديريت حبيب کاشاني در تيم اميد در نوع خود بسيار جالب و غافلگيرکننده بود.
کاشاني منجي تيم اميد مي‌شود؟
طی یک سال گذشته همواره بحث بازگشت حبیب کاشانی به فوتبال از سوی فدراسیون علی کفاشیان شنیده می‌ شد. به طوری که شنیدیم محمدحسین نژادفلاح رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران طی تماس های چندباره با او از کاشانی خواسته بود تا در انتخابات هیات فوتبال تهران ثبت نام کرده و به عنوان رئیس هیات فوتبال تهران به فوتبال کشورمان برگردد. اما کاشانی نه تنها این پیشنهاد را قبول نکرد بلکه ظرف یکسال گذشته هر گونه پیشنهادی از سوی فدراسیون کفاشیان مبنی بر قبول پست در فدراسیون را نادیده گرفت. به هر حال او که زمانی مدیرعامل پرسپولیس بود و با این تیم طی ۳ فصل، ۳ قهرمانی کسب کرد در مقطعی حتی به عنوان کاندید وزارت ورزش و در اشل پایین تر رئیس فدراسیون فوتبال نام برده می‌شد. از این روست که معتقدیم پذیرفتن پست مدیر تیم امید از سوی او تا حدی عجیب و غافلگیرکننده بود. خبری که دقایقی قبل روی سایت فدراسیون فوتبال ایران رفت و تا حدی هواداران فوتبال و بخصوص کارشناسان حوزه پرسپولیس و فدراسیون را غافلگیر کرد.

در این میان معلوم نیست که حبیب کاشانی با چه شرح وظایفی به فوتبال بازگشته است. کاشانی را می‌ شناسیم و می‌ دانیم که او در هر پستی با اختیار تام و تمام کار می‌ کند. انجام تغییرات از سرمربی گرفته تا تدارکات قطعا یکی از اختیارات او خواهد بود که بر سر آن با هیچ کس شوخی نخواهد کرد.

کفاشیان و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به خوبی می‌ دانند حالا که حبیب کاشانی را پس از مدت ها اصرار و ابرام به بدنه فوتبال و بخصوص به تیم بحران زده امید کشانده اند نمی‌ توانند در کار او دخالتی کرده و فرامینشان را به او دیکته کنند. این همان نگاهی است که با توجه به شناخته اهالی فوتبال از حبیب کاشانی در بین فوتبالیست ها وجود دارد. اما آیا چنین خواهد بود؟ آیا حبیب کاشانی که بی شک معتقد است «تکلیف» باعث شده تا او بار دیگر به صحنه پرهیاهوی فوتبال بازگردد این قدرت را دارد تا مربی ای چون وینگادا را که تا همین جای کار یکی از بدترین نتایج تاریخ فوتبال کشورمان در بازی های آسیایی رقم زده را از کار برکنار کرده و مربی مورد نظر خود را جایگزین کند؟ در صورت چنین اقدامی واکنش کارلوس کی‌روش چه خواهد بود؟

اگرچه خیلی ها معتقدند که حبیب کاشانی با مربیان خارجی مشکل دارد و کارنامه او در پرسپولیس بیانگر این مدعاست اما آنهایی که با کاشانی کار کرده اند و با تفکرات او آشنا هستند می‌ دانند که نسخه او برای باشگاه ها و تیم های ملی کاملا متفاوت است.

مدیرعامل سابق پرسپولیس معتقد است که مربیان خارجی در فوتبال باشگاهی راه به جایی نخواهند برد بخصوص در پرسپولیس که سابقه نیز همین را نشان می‌دهد. اما همین حبیب کاشانی اعتقاد شدیدی دارد که مربیان بزرگ خارجی برای فوتبال ملی باید به استخدام فدراسیون فوتبال درآیند، به همین دلیل ابهامات با توجه به حضور حبیب کاشانی در پست مدیریت تیم امید در مورد ادامه همکاری فوتبال کشورمان با وینگادا چند برابر شده است. اما هر چه هست تردیدی وجود ندارد که حضور حبیب کاشانی در این مقطع به شدت می‌ تواند کمک حال فوتبال کشورمان بوده و تیم امید را از ورطه عدم نتیجه گیری که در آن افتاده، نجات دهد.
کد مطلب: 42227
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *