۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۵

ابراز امیدواری آمریکا برای حل دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران

دولت "باراک اوباما" اعلام کرد زمان و فضای کافی برای حل دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران وجود دارد. دولت اوباما در مورد فرصت موجود برای حل مسالمت آمیز اختلافات غرب بر سر برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، ابراز امیدواری کرد.
به گزارش مهر به نقل از نیویورک تایمز، دولت "باراک اوباما" اعلام کرد زمان و فضای کافی برای حل دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران وجود دارد.

این مسئله با وجود ادعای رسانه ها در مورد به دست آمدن شواهدی مبنی بر توانایی ایران برای تولید نوعی از اورانیوم که قابلیت استفاده در سلاح هسته ای دارد، عنوان می شود.

"تامی ویتور" سخنگوی کاخ سفید با اعلام خبر انتشار بیانیه ای در آستانه انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران، مدعی شد ایران از انجام تعهدات بین المللی خود سرباز می زند. این ادعا در حالی مطرح می شود که طبق گزارشهای آژانس فعالیتهای هسته ای ایران زیر نظر این نهاد بین المللی و طبق تعهدات این کشور انجام می شود.

ابراز امیدواری کاخ سفید برای حل دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران همچنین با وجود اعمال فشار تل آویو برای توقف مذاکرات هسته ای عنوان می شود. مقامات رژیم صهیونیستی مدعی اند ایران از این فرصت برای تسریع در فعالیتهای هسته ای خود استفاده می کند.

به گزارش دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در دیدار با یکی از اعضای جمهوریخواه کمیته امنیت و اطلاعات کنگره مدعی وجود اطلاعاتی در مورد توانایی ایران برای ساخت سلاح هسته ای شده است.

گفتنی است با وجود طرح ادعاهای تکراری و واهی از سوی مقامات تل آویو و واشنگتن، برنامه هسته ای ایران مسیر مسالمت آمیز خود را طی می کند و اسناد و گزارشهای سازمان های بین المللی نیز موید این مطلب است.
کد مطلب: 4233
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *