۰
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۸

انصاری راد: ناطق‌نوری به لحاظ فکری اصولگراست اما مشی اعتدالی او را به اصلاح‌طلبان نزدیک کرده

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ششم بر این عقیده است که علی اکبر ناطق نوری به لحاظ فکری اصولگراست اما مشی اعتدالی اصلاح طلبان او را به این جریان نزدیک ساخته است.
انصاری راد: ناطق‌نوری به لحاظ فکری اصولگراست اما مشی اعتدالی او را به اصلاح‌طلبان نزدیک کرده
حجت الاسلام حسین انصاری راد نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس  با اشاره به زمان باقی مانده تا انتخابات مجلس دهم و فعالیت احزاب، گفت: فعالیت برای انتخابات امری طبیعی و حق همه مردم است، تحزب حق همه آحاد ملتی است که مسئول سرنوشت کشورشان هستند و طبیعتا کسی هم نمی‌تواند این حق الهی را از انسان سلب کند.

وی با بیان اینکه همه گروه‌ها حق فعالیت حزبی و شرکت در انتخابات را دارند، افزود: همه افراد کشور ذی حق هستند تا درانتخابات دخالت کنند. هرگروهی اعم از اصولگرا و یا اصلاح طلب که در این کشور زندگی می‌کنند، حق دارند که به فکر انتخابات باشند و یارگیری‌های انتخاباتی خود را از همین روزها و ماه‌های باقیمانده تا انتخابات آغاز کنند.

انصاری راد تصریح کرد: از همین رو احزاب و گروه‌ها باید برنامه‌های انتخاباتی شان را به مردم عرضه کنند، مصلحت اندیشی برای هر فرد و گروهی ایجاب می‌کند که وارد کارزار انتخاباتی شود و احزاب از همین امروز می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند و به جذب و یارگیری بپردازند تا بتوانند در سرنوشت خود و کشور تاثیر گذار باشند.

وی ادامه داد: هر دو جناح راست و چپ در چارچوب قانون اساسی عمل می‌کنند اما در شیوه پیاده کردن سیاست‌هایشان مقداری باهم متفاوت هستند. لذا نمیتوانند تفاوت اصولی داشته باشند. هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا هر دو افرادی متدین و متعهد هستند و احکام شرعی را رعایت می‌کنند و تکالیف احکام شرعی خارج از قانون اساسی نیست، قانون اساسی یک اجتهاد معتبر شرعی است که فقها و مراجع آن را مورد تایید قرار داده اند و داوری در مورد شیوه نهایی با مردم و صندوق هایی رای است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ششم، با بیان اینکه هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب همواره باید در چارچوب قانون اساسی فعالیت داشته باشند، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز در سال ۶۷ اصرار بر این داشتند که هر چه تاکنون انجام شده در ارتباط با جنگ بوده و از امروز به بعد همه باید در چارچوب قانون اساسی عمل کنیم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ششم شورای اسلامی در همین راستا به فعالیت اصلاح طلبان برای انتخابات آینده اشاره کرد و با تاکیدبر جایگاه فعلی ناطق نوری در بین چپ گرایان، تصریح کرد: حجت السلام ناطق نوری را از سال ۵۹ که در مجلس اول بودیم می شناسم. بعدها و در زمان ریاست ایشان بر وزرات کشور و استیضاحی که شدند این شناخت بیشتر شد. تقریبا از ایشان اطلاعات کاملی دارم. ناطق نوری یک جوانمرد است و در عین حال به کشور و جمهوری اسلامی علاقه مند.

وی ادامه داد: علی‌اکبر ناطق‌نوری به لحاظ فکری و اصولی یک اصولگراست. البته باید گفت که اصلاح‌طلبان نیز اصولگرا هستند و از آنجایی که هر دو جناح باید در چارچوب قانون اساسی کشور را اداره کنند نزاع این دو جناح را جدی نمی‌دانم.

این چهره روحانی اصلاح طلب در ادامه با بیان این موضوع که آقای ناطق‌نوری فردی معتدل است، ادامه داد: اصولگرا یعنی کسانی که به قانون اساسی پایبند هستند. معتقد هستم ناطق نوری بیش از هر چیزی معتقد به قانون اساسی است که نقطه مشترکی است میان اصولگرایان و اصلاح طلبان.

انصاری راد اعتدال در میان اصلاح طلبان را مهمترین عامل برای نزدیکی حجت السلام ناطق به جریان اصلاحات دانست و افزود: اصلاح طلبان و اصولگرایان در یک چارچوب عمل می‌کنند اما شیوه رفتاری آنها متفاوت است. البته گروه تندرو در میان اصولگرایان بسیار بیشتر هستند که این موردی است که آقای ناطق شدیدا با آن مخالف است و از این نظر اصلاحات به دلیل لطافت و اعتدال نزدیکی بیشتری با ناطق دارند.

وی با اشاره به دلخوری حجت السلام ناطق نوری و اتهاماتی که بعد از وقایع سال ۸۸ به ایشان زده شد، گفت: ایشان به طور علنی از ناحیه آقای احمدی‎نژاد متهم شدند و به حق توقع داشت اصولگرایان از ایشان حمایت بیشتری داشته باشند و از همان تریبونی که مورد تهمت قرار گرفت مورد حمایت واقع می‌شد و فرصت دفاع داده می‌شد. اما این فرصت به ایشان داده نشد. در ماه رمضانی که گذشت ایشان اصرار براین داشتند تا اگر تهمتی به کسی زده می‌شود، دادگاه صالحی برگزار شود و در آنجا به اتهامات رسیدگی شود.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ناطق نوری حق دارد که از اصولگرایان رنجیده خاطر باشد، ادامه داد: ایشان فعالیت چشم‌گیر و روشنی در نظام داشتند و نباید چنین اتهاماتی به ایشان و فرزنداشان زده می‌شد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ششم، در خصوص ادامه فعالیت اصلاح طلبان در قالب شورای مشورتی زیر نظر خاتمی، گفت: مشورت امری قرآنی و از سنت‌های مسلم رسول اکرم است اصلاحات و اصولگرایان باید با همراهان و همفکران خود مشورت کنند تا به یک جمع بندی و نتیجه مشترک دست پیدا کنند. اصلاح طلبان قطعا به این نتیجه رسیده‌اند که باید این مشورت را انجام دهند تا بتوانند در انتخابات آتی موفق ظاهر شوند.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 42377
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *