۰
جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳

همه چشم‌ها خیره به سردار سلیمانی؛ «مرد در سایه»

ژنرال قاسم سلیمانی با کلماتی سخت علیه داعش، آمریکا و ائتلافش در منطقه، از سفر عراق به ایران بازگشت.
همه چشم‌ها خیره به سردار سلیمانی؛ «مرد در سایه»
به نقل از المانیتور، سفر فرمانده سپاه قدس ایران به عراق برای ارائه مشاوره به نیروهای عراقی در جنگ با داعش به طور غیرمعمولی برای ژنرالی که بیانیه ها و مصاحبه های بسیار کمی در دوران فعالیتش منتشر کرده بود، عمومی شد.

از اوایل سپتامبر گذشته تا هفته‌ی پیش، تصاویر متعددی از فرمانده سلیمانی، کسی که رسانه های غربی اغلب وی را «سایه» می دانستند، با نیروهای عراقی منتشر می شد که برخی اوقات وی به دوربین لبخند می زد؛ تصاویری که در فیس بوک، توییتر و وب سایت های ایرانی منتشر می شد.

انتشار تصاویر ویژه ای از سردار سلیمانی در عراق به همراه گروه های مختلف نظامی به نظر می رسد که شبیه به یک پیام از سوی ایران به کشورهای همسایه و آمریکا و همچنین ائتلاف منطقه ای آنها علیه داعش باشد که ایران چکمه هایی در عراق بر زمین دارد که آنها ندارند.

بازگشت سردار سلیمانی به تهران برای شرکت در مراسم بزرگداشت یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران نیز با همان رفتار رسانه ای در زمان حضور وی در عراق مواجه شد. تصاویری از سلیمانی در کنار محمد علی جعفری فرمانده سپاه ایران و صحبت های وی در گفت وگو با خبرنگاران در وب سایت های ایرانی و شبکه های اجتماعی منتشر شد.

حتی رسانه های اصلاح طلب که پوشش خبری کمتری نسبت رخدادهای نظامی در مقایسه با وب سایت ها و روزنامه های اصولگرا دارند نیز بازگشت سردار سلیمانی را پوشش دادند.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 42438
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *