۰
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰

مانیفست باهنر برای انتخابات مجلس دهم

باهنر درست یک سال بعد از درگشت حبیب الله عسگراولادی از مانیفست جبهه پیروان خط امام و رهبری رونمایی کرد.
مانیفست باهنر برای انتخابات مجلس دهم
بعد از گذشت یک سال از درگذشت حبیب الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، محمدرضا باهنر رئیس جدید این جبهه رودروی خبرنگاران نشست و از مواضع خود که مدت‌هاست در هاله‌ای از ابهام قرار دارد پرده برداری کرد. سیاستمدار لابی‌های مجلس، بعد از سکوت طولانی در قبال وحدت اصول گرایان، احمدی نژاد، ناطق نوری، آیت‌الله مصباح یزدی و ... از استراتژی خود و همفکرانش در قبال فضای سیاسی کشور رونمایی کرد تا مشخص شود محمدرضا باهنر بخشی از شطرنج سیاسی اصول گرایان در رقابت با جریان چپ در انتخابات مجلس دهم است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین گام نظر خود را در مورد رهبری اصول گرایی مشخص و اعلام کرد که همچون گذشته زیر نظر جامعتین فعالیت خواهد کرد. چندی است که بخشی از اصول گرایان به ویژه بعد از همایش وحدت، از رهبری آیت‌الله مصباح در کنار جامعتین به عنوان ضلع سوم یاد می‌کردند. این سخنان باهنر در مورد رهبری اصول گرایی به خوبی نشان می‌دهد دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری چندان تمایلی به ورود آیت‌الله مصباح به کادر رهبری اصول گرایان ندارد.

باهنر با بیان اینکه آیت‌الله مصباح برایش قابل احترام است، آرزو می‌کند که آیت‌الله نیز با جریان وحدت همراه باشد. جریان وحدتی که در نظر باهنر تنها در زیر لوای جامعتین شکل خواهد گرفت. به نظر می‌رسید تصویر آیت‌الله مصباح در نزد باهنر به گونه‌ای نیست که بتواند رهبری اصول گرایی را به عهده بگیرد. به عقیده باهنر رهبری اصول گرایی باید برعهده کسانی باشد که جامعه آنها را به اعتدال و انصاف بشناسند نه تندروی!

نماینده ادوار مختلف شورای اسلامی در این نشست تکلیف خود با جبهه پایداری را نیز مشخص کرد و در پاسخ به کسانی که دم از وحدت اصول گرایی با تمام جریان‌ها سیاسی می‌زنند اعلام کرد که به جبهه پایداری نپیوسته است. او حتی با بیان نقل قولی از آیت‌الله مهدوی کنی اعلام کرد که وحدتی صدرصدی در جامعه سیاسی شکل نخواهد گرفت. باهنر بیش از این نیز در گفت‌وگویی اعلام کرده بود برخی از اعضای جبهه پایداری بسیاری از ما را اصول گرا نمی‌دانند.

دبیرکل جبهه پیروان سخنان جالبی را نیز در مورد احمدی نژاد به کار برد. او گفت که : «احمدی نژاد اصولا در طی هشت سال ریاست‌جمهوری‌اش اعتقادی به این نوع اصولگرایی نداشت و ما هم بالاخره کشف نکردیم که چه نوع اصولگرایی را قبول دارد.» باهنر با این سخنان به نکته مهمی اشاره کرد و آنهم اینکه احمدی نژاد تکلیف خود را با اصول گرایی مشخص نکرده است.

این سخنان تذکر مهمی به جریان‌های اصول گرا و همچنین احمدی نژادی‌ها بود که به دنبال پیوند دوباره رئیس جمهور سابق ایران با جریان راست هستند. به بیان شفاف تر باهنر در سخنان خود اعلام کرد که اصول گرایی احمدی نژاد متفاوت با اصول گرایی جبهه پیروان و جامعتین است. همین تضاد باعث می‌شود که بین او و جریان اصول گرایی فاصله‌های زیادی وجود داشته باشد.

به نظر می‌رسد باهنر به دنبال جا انداختن این معنا در فضای سیاسی کشور است که احمدی نژاد با اصول گرایان نسبتی ندارد و همین نسبت نداشتن یعنی اینکه در قبال اشتباهات او به ویژه در دور دوم ریاست جمهوری هیچ مسئولیتی نداریم.باهنر اعتقاد دارد که جریان نزدیک به رئیس جمهور او را به ما هو احمدی نژاد قبول دارند و نه یک اصول گرا.

شاه بیت نشست خبری باهنر اما مربوط به سخنان او در مورد ناطق نوری است. در حالی که برخی از اصول گرایان به دنبال پیدا کردن استوانه‌هایی از جریان راست برای تکیه دادن به آن‌ها هستند، دبیرکل جبهه پیروان از ناطق نوری سخن به میان می‌آورد و تلویحا اعلام می‌کند که جریان راست ایران به حضور ناطق نوری احتیاج دارد.

باهنر با پذیرش اینکه ناطق از جریان راست دلگیر است و در دولت‌های نهم و دهم ظلم‌های بی شماری به این یار دیرین انقلاب شده است، اعلام کرد که ناطق طی‌ سال‌های گذشته تکیه گاه بزرگ جریان اصول گرایی بوده است. باهنر روزهایی را به یاد می‌اورد که اصول گرایان با مدیریت ناطق، کرسی‌های آن زمان قرمز مجلس را به راحتی فتح می‌کردند. باهنر تاریخی را ورق می‌زند که در آن اصول گرایان با مدیریت ناطق همیشه زیر یک بیرق سینه می‌زدند و مانند امروز نبود که از هر برزنی صدای طبل اصول گرایی شنیده شود.

او حتی اعلام می‌کند که به خاطر بی تحرکی ناطق در فضای سیاسی کشور از او دلخور است و این دلخوری حاصل از این معناست که شاید باهنر بیش از هر فرد دیگری می‌داند که ناطق دارای چه مدیریت اجرایی قوی و با سلابتی است. نایب رئیس مجلس می‌داند که اکر ناطق نوری وارد زمین بازی اصول گرایی شود، تغییر بزرگی در آرایش سیاسی این جریان بوجود خواهد آمد و این گروه جان تازه‌ای به خود خواهد گرفت.

باهنر می‌خواهد در حالی که طرف قابل با پرچم اعتدال پای به عرصه سیاسی کشور گذاشته است، جریان اصول گرا با پرچم تندروی وارد انتخابات نشود و آنها نیز با بیرق فردی به نام ناطق نوری پنجه در پنجه رقیب قدرتمند خود بیندازند.

باهنر حتی آب پاکی را بر روی دستان خبرنگاران می‌ریزد و می‌گوید ناطق هیچگاه در شورای رهبری اصلاح طلبان حضور پیدا نخواهد شد و همیشه اصول گرا خواهد ماند.

دبیرکل جبهه پیروان در این نشست خبری، مانیفست سیاسی خود را اعلام کرد، راهبردی که بر اساس جریان اعتدال تعریف می‌شود. باهنر با سخنان خود کنایه‌های به سیدرضا تقوی زد که سعی می‌کند چتر وحدت را از تهران به قم بکشاند و دست اصول گرایان را در دست آیت‌الله مصباح یزدی قرار دهد. سیاستمدار لابی‌های مجلس اما با این سخنان خود نشان داد که راه وحدت از موسسه امام خمینی نمی‌گذارد و اصول گرایان باید به برگشت به گذشته سعی کنند از افرادی مانند ناطق نوری برای رسیدن به وحدت استفاده کنند.
کد مطلب: 42519
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *