۰
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۸

ادامه اداره وزارت علوم با سرپرست به صلاح نیست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دکتر محمود نیلی احمدآبادی گزینه مناسبی برای وزارت علوم است تاکید کرد که رای ندادن دوباره مجلس به گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم و ادامه اداره این وزاتخانه با سرپرست به صلاح نیست و ضروری است که وزارت علوم هر چه زودتر از این سرگردانی خارج شود.
ادامه اداره وزارت علوم با سرپرست به صلاح نیست
نماینده ایلام با بیان مطلب درباره شرایط وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن آوری برای جلسه رای اعتماد به فرارو، گفت: تا این لحظه برداشتی که من از فضای کلی مجلس دارم این است که رای اعتماد ایشان شرایط ۵۰ – ۵۰ دارد.

وی افزود: تا این لحظه نه می توان به طور قاطع گفت که ایشان رای اعتماد نمایندگان را کسب می کند و نه می توان گفت که نمی تواند در جلسه روز چهارشنبه رای نخواهد آورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ولی آنچه مشخص است طیفی که در جلسه استیضاح آقای فرجی دانا به طور جدی فعال بودند دو صدچندان فعال شده اند تا به هر شکل ممکن مانع از کسب رای اعتماد آقای دکتر نیلی در جلسه رای اعتماد شوند.

شوهانی تصریح کرد: با این حال ایشان هم دیروز و هم امروز رایزنی های خوبی در مجلس داشته اند و امیدوارم تا روزهای آینده با این رایزنی ها بتوانند نظر اکثر نمایندگان را به سمت خود جلب کنند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر هم معتقدم که رای ندادن دوباره مجلس به گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم و ادامه اداره این وزاتخانه با سرپرست به صلاح نیست و ضروری است که وزارت علوم هر چه زودتر از این سرگردانی خارج شود.

شوهانی با بیان اینکه نیلی در روزهای اخیر نمایندگان مخالف را از باب فتنه خلع سلاح کرده است گفت: برخلاف سایر وزرای پیشنهادی دولت از باب نقش آفرینی احتمالی در قضیه فتنه اتحامی متوجه ایشان نیست.

وی افزود: در ضمن در جلساتی که آقای نیلی در روزهای اخیر در فراکسیون رهروان ولایت و همچنین فراکسیون دانشگاهیان داشتند بر این موضوع تاکید داشتند که در صورت انتخاب به عنوان وزیر علوم در انتخاب خود از افراد حاشیه ساز استفاده نخواهند کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بنابراین معتقدم که با این رویکردی که آقای نیلی در باب فتنه داشتند عملا منتقدان در مجلس را در این زمینه خلع سلاح کردند و دیگر نمی توانند آنها با این بهانه و حربه ایشان را از کسب رای اعتماد محروم کنند.

شوهانی درباره اینکه برخی نمایندگان مدعی شده اند چون برنامه نیلی ادامه برنامه وزرا و سرپرستان قبلی وزارت علوم است پس رای اعتماد نخواهد آورد هم گفت: این هم از آن بهانه هایی است که به هیچ وجه قابل توجیه نیست. مگر برنامه های وزیر قبلی باعث نشد که همین نمایندگان به ایشان رای اعتماد بدهند.

وی افزود: مگر برنامه آقای فرجی دانا منجر به رای اعتماد ایشان نشد. حالا بماند که بعد از مدتی مجلس رای اعتماد خود را پس گرفت اما به هر حال آن برنامه نظر نمایندگان را جلب کرده بود و منجر به دادن رای اعتماد به ایشان شد بنابراین نمی تواند با توسل به این بهانه که برنامه ایشان ادامه برنامه وزیر قبلی است از دادن رای اعتماد خودداری کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه گفت: به هر حال برنامه ای که برای وزارت علوم ارایه شده است کار کارشناسی روی آن شده است و یقینا نقاط قوتی دارد که ممکن است هر فرد دیگری هم حتی به شدت اصولگرا و همفکر با نمایندگان فعلی هم از آن برنامه استفاده کند بنابراین بیان این موضوع صرفا یک بهانه است که به عقیده من بهانه قابل قبولی هم محسوب نمی شود.
منبع:فرارو
کد مطلب: 42521
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *