۰
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۱

پیش بینی عضو کمیسیون انرژی مجلس از قیمت نفت در بودجه 94

عضو کمیسیون انرژی مجلس می گوید قیمت نفت در بودجه سال 94 حدود 80 دلار باید تعیین شود.
پیش بینی عضو کمیسیون انرژی مجلس از قیمت نفت در بودجه 94
سعید حیدری طیب عضو کمیسیون انرژی مجلس  درباره افت قیمت نفت در بازارهای جهانی در ماه های اخیر و احتمال کسری بودجه در سال ۹۳ تصریح کرد: درباره کاهش قیمت نفت مشخص است دلیل اصلی این موضوع تبانی عربستان و آمریکا در مقابل ایران و روسیه با هدف افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی است و البته با رسیدن قیمت نفت به مرز ۸۵ دلار تا هدودی به اهداف خود رسیده اند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود در بازارهای جهانی نفت این احتمال وجود دارد که قیمت نفت تا ۷۵ دلار کاهش یابد و این برای کشورهای نفت خیز آسیب است.

وی با بیان این که قیمت نفت در بودجه سال جاری ۱۰۰ دلار تعیین شده است درباره کسری بودجه احتمالی گفت: در سال جاری تقریبا دو برابر سال گذشته نفت صادر شده و این در شرایطی است که قیمت نفت صادر شده معمولا بیش از ۱۰۰ دلار بوده است و از این محل درآمدی می توان تا پایان سال با کسری بودجه مقابله کرد و در این زمینه در سال جاری خطری بودجه را تهدید نمی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که افت قیمت نفت در کوتاه مدت زیان های مالی را برای کشورهای صادر کننده نفت به همراه دارد، افزود: این موضوع در بلند مدت می تواند فرصتی برای حذف رقبایی باشد که به دنبال تولید نفت سنگین هستند چراکه تولید نفت سنگین برای این کشورها به قیمت بالای نفت نیاز دارد.

وی تاکید کرد: باید به این موضوع توجه کرد که دلیل اصلی این نوسانات قیمتی در بازار جهانی بازی سیاسی عربستان او خیانت آن به کشورهای منطقه است اما ایران در زمینه بودجه با مشکلی مواجه نمی شود.

حیدری طیب درباره اقدامات صورت گرفته برای مقابله با افت قیمت نفت تاکید کرد: اخیرا در جلسه ای که میان تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس و مسئولان نفتی کشور برگزار شد این موضوع مطرح شد و مقرر شده است ت مسئولان دولتی برنامه های مناسبی را برای این موضوع تدوین کرده و در جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس این برنامه ها را بررسی کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل قدرت بالایی دارد و می تواند با لابی های نفتی در نشست فوق العاده اوپک با افت قیمت نفت مقابله کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره قیمت نفت در بودجه سال ۹۴ تصریح کرد: تا کنون بحث قیمت نفت برای بودجه سال آینده مطرح نشده است اما فکر می کنیم قیمت نفت در سال آینده حدود ۸۰ دلار منطقی است.
کد مطلب: 42797
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *