۰
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸

تحلیل رئیس سازمان بورس از آینده بازار سرمایه

علی صالح آبادی می گوید در 15 سال اخیر در میان بازارهای مسکن، طلا، بورس و بانک، بازار بورس بیشترین بازدهی را داشته است.
تحلیل رئیس سازمان بورس از آینده بازار سرمایه
از ابتدای سال جاری تا کنون بازار بورس تهران یکی از پر نوسان ترین بازارهای مالی کشور بوده و این نوسان های شاخص که به دلایل مختلف سیاسی و اقتصادی رخ داده موجب بروز نگرانی ها میان سرمایه گذاران شده است.

اما در یک ماه اخیر امیدواری به آینده مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ و برقراری ثبات در اقتصاد کشور مسیر حرکتی شاخص کل بورس را تغییر داده و همین موضوع موجب رشد حدود ۴ هزار واحدی شاخص و رسیدن به مرز ۷۶ هزار واحد شده است.

شاخص کل بورس تهران در شرایطی در آستانه ورود به کانال ۷۶ هزار واحد قرار دارد که حجم معاملات در بازار افزایش یافته و امیدواری به آینده مذاکرات هسته ای و احتمال رسیدن به توافق نهایی، بازار را همچنان در شرایط ویژه قرار داده است.

افزایش امیدواری به آینده بازار سرمایه موجب شده تا سرمایه های سرگردانی که در یکسال اخیر به واسطه نوسان های فراوان از بازار سرمایه خارج شده بودند مجددا به بازار بورس باز گشته و همین موضوع موجب افزایش حجم معاملات شده است به طوری که ارزش بازاری بورس به حدود ۳۴۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

در شرایطی که بازار بورس در یک ماه گذشته عملکرد قابل قبولی داشته و همین موضوع تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار را افزایش داده است علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و ارواق بهادار در گفت و گو با نامه نیوز، تصریح کرد: حجم معاملات بورس خوشبختانه به حد قابل قبولی رسیده است و با توجه به شرایط موجود، آمارهایی که این روزها در بازار بورس به ثبت می رسد قابل توجه است.

وی ادامه داد: بر همین اساس در بورس و فرا بورس به طور متوسط در یک ماه اخیر بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان حجم معاملات ثبت شده دفعات معاملات نیز ازمرز ۱۰۰ هزار عبور کرده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: آمارهای موجود در بورس و فرابورس نشاندهنده این است که بازار بورس در شرایط خوبی قرار دارد و نقد شوندگی معاملات و همچنین حجم های بالای معاملات قابل توجه است.

صالح آبادی همچنین درباره نوسان های شاخص کل بورس در سال جاری گفت: نوسان در ذات بازار سرمایه است و این موضوع که شاخص کل بورس افزایش و یا کاهش می یابد یک امر کاملا طبیعی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: نکته ای که سرمایه داران باید به آن توجه کنند این است که باید افق بلند مدت بازار سرمایه را در نظر بگیرند و نباید تحت تاثیر نوسان های کوتاه مت در بازار قرار بگیرند.

صالح آبادی افزود: در ۱۵ سال اخیر در میان بازارهای مسکن، طلا، بورس و بانک، بازار بورس بیشترین بازدهی را داشته است و این موضوع نشاندهنده این است که بازار بورس در بلند مدت عملکرد قابل قبولی خواهد داشت.

همچنین حسن قالیباف اصل، مدیرعامل شرکت بورس گفته است بازار سرمایه همواره با نوسانات همراه بوده و اخبار و تصمیمات سیاسی و اقتصادی این بازار را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی تاکید کرده است بر همین اساس وزارتخانه ها و ارگان های تاثیر گذار بر اقتصاد کلان باید بورس را طرف مشورت خود قرار دهند تا بازار سرمایه بتواند در مسیر مناسبی حرکت کند.
کد مطلب: 42953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *