۰
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۴

همه اظهارات جالب و درست غیرفوتبالی فردوسی‌پور در 90؛ از کنایه به معاون احمدی‌نژاد تا پارازیت!

مجری برنامه 90 علاقه زیادی به پرداختن به اظهارات غیر فوتبالی دارد.
همه اظهارات جالب و درست غیرفوتبالی فردوسی‌پور در 90؛ از کنایه به معاون احمدی‌نژاد تا پارازیت!
صحبت در باره شیوع سرطان در کشور و عوامل موثر در این بیماری از جمله هوای آب و آلوده، استرس، کودهای شیمیایی، پارازیت و ... آخرین اظهارات غیر ورزشی عادل فردوسی پور در برنامه ۹۰ بود.

مجری ۹۰ در سال های اخیر علاقه زیادی به بیان اینگونه اظهارات پیدا کرده که البته به خاطر این اظهارات مورد انتقاد و تمجید قرار گرفته است، برخی او را یک فرد شجاع می دانند و برخی دیگر او را فرصت طلبی می دانند که نباید از تریبون سیما اینگونه استفاده کند.(در این مطلب اشاره ای به اظهارات فردوسی پور در مورد سایر ورزش ها در برنامه فوتبالی ۹۰ نشده است!)

فردوسی پور البته در این مدت به سیما هم کنایه های زیادی زده است، از اشاره به سخت گیری های شورای بازبینی تلویزیون گرفته تا انتقاد از سانسورهای بیش از حد!

مجری ۹۰ در یک گفتگو با مسئولی که گفت برنامه را از طریق ماهواره دنبال می‌کند با بیان این جمله که« خوش به حالتان که پارازیت ندارید، با وضعیت این روزها!» به بحث پارازیت ها کنایه زد.

وی بارها در مورد آلودگی هوا بویژه مشکلات اساسی برای مردم جنوب کشور صحبت و گزارش های مختلفی نیز پخش کرد.

فردوسی پور سابقه کنایه زدن به نیروی انتظامی را هم دارد؛ «نیروی انتظامی کرمان به ما گفت چون نمی‌خواهیم این هفته حرف بزنیم، شما هم حق ندارید تصاویر مربوط به درگیری را پخش کنید. به هر حال امیدواریم میزان رای مردم باشد، نه زور و قدرت.»

در دوره ای که فیلم های جدایی نادر از سیمین و اخراجی ها نقل محافل بوده و رقابت شدیدی داشتند، فردوسی پور با تمجید از اصغر فرهادی و کنایه به ده نمکی صدای خیلی ها را در آورد. وی تاکید کرد که اخراجی ها فیلم خنده داری نیست و ده نمکی نیز در واکنش به این اظهارنظر تاکید کرد که فردوسی پور در جایگاهی نیست که در باره فیلم وی صحبت کند. مجری ۹۰ همزمان با جشنواره فیلم دهه فجر نیز در مورد بسیاری از فیلم ها صحبت کرد.

فردوسی پور به بهانه های مختلف در این مدت به عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز اشاره کرد. او در خلال بحث انتقال نفت به اراک: « سعدی اگر این روزها زنده بود و شعر می‌سرود، باید می گفت مزد آن گرفت جان برادر که لابی سیاسی کرد.» وی همچنین در یک برنامه با اشاره به بلاتکلیفی وزارت ورزش گفت «کار نمایندگان مجلس هم خیلی جالب است در نوع خودش. دکتر سجادی را که کاملا ورزشی هستند رد می‌کنند، اما عباسی که اصلا بویی از ورزش نبرده بود را همین مجلس با رای بالا تایید کرد.»

وقوع هر زلزله در سال های اخیر بازتاب ویژه ای در برنامه ۹۰ داشته به طوری که گزارش های مختلفی از وضعیت زلزله زده ها پخش شده است. این در شرایطی است که تلویزیون به خاطر عدم پوشش اخبار برخی زلزله ها مورد انتقاد زیادی واقع شده بود.

 انتقاد از سرعت اینترنت در کشور نیز هر ازگاهی با کنایه های فردوسی پور همراه شده است. وی در تماس با سردار آزمون که در روسیه به سر می برد گفت : «آنجا سرعت اینترنت ماشاءلله خوب است، ان‌شاءلله اینجا هم خوب شود». یا اینکه در برنامه ای دیگر با اشاره به اختلالات کم‌سابقه اینترنتی گفت: « چون سرعت اینترنت پایین است و ما با سرعت مورچه‌ای باید دانلود کنیم، لطفا فیلم‌ها رو با حجم کم بفرستید!»

ماجراهای اختلاس نیز سوژه خوبی برای مجری ۹۰ بوده است؛ «این بازی، داربی متهمان اختلاس است. داماش که به امیر منصور آریا تعلق دارد، اسپانسر شاهین بوشهر هم که بانک صادرات است!»

زمانی که حسن روحانی از مردمی که وضعیت مالی بهتری دارند خواست از دریافت یارانه انصراف دهند، فردوسی پور با اشاره به مبالغ نجومی دریافتی برخی فوتبالیست ها گفت: « به مردم می گویند از دریافت یارانه انصراف دهید ولی به فوتبالیستها پول های میلیاردی می دهند»

فردوسی پور در یک برنامه خود به محمد جواد ظریف به مناسبت موفقیت تیم مذاکره کننده در حصول توافق هسته‌ای تبریک گفت.

وی سابقه کنایه به معاون اول احمدی نژاد را نیز دارد. محمدرضا رحیمی در سفر به همدان وعده هایی داد و فردوسی پور نیز در واکنش به این مسئله گفت: « سفر می کنند و مردم هم شعار می دهند که تیم می خواهیم و به شان تیم می دهند!» وی همچنین با کنایه به شعار انتخاباتی احمدی نژاد نیز بارها تاکید کرد که «میگویند عدالت، آیا این کارها عدالت است؟!»

مجری ۹۰ در یک برنامه و هنگام بحث با رویانیان گفت: « آقای رویانیان فضای ورزش با فضایی که شما از آن جا آمده‌اید متفاوت است. این جا مردم اظهار نظر را حق خودشان می دانند . این جا مردم دوست دارند خوشحالی و ناخوشنودی‌شان را ابراز کنند و حق‌شان است. کسی هم نمی تواند بگوید که حق اظهار نطر ندارند.»

وی سابقه کنایه زدن به تعطیل اعلام شدن روزهای عمومی در یک بازه زمانی خاص را نیز دارد؛ «اگر مسولان اسپانیایی هم مثل مسولان ما بودند الان در اسپانیا دو روز تعطیل عمومی اعلام می شد!»

فردوسی پور همچنین به سقوط حسنی مبارک نیز اشاره کرده است؛ « این قدر سقوط مبارک همه را خوشحال کرده که حتی محسن قهرمانی هم خوش اخلاق شده است.»

مجری ۹۰ در یک برنامه تلویزیونی برای نجات یک اعدامی تلاش کرد و البته موفق هم شد.

وی در یک برنامه نیز با کنایه به اخبار مربوط به بابک زنجانی گفت: «راه‌آهن هم مثل بقیه پروژه‌های بابک زنجانی حال و روز خوشی ندارد و مشغول سقوط است!»
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 43021
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *