۰
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۰

انتقاد شدید فرزند شهید همت: مانع انتشار مجدد این اثر کاملا دروغ می‌شویم

فرزند شهید همت ضمن گلایه از انتشار کتاب «همت» شامل زندگی نامه داستانی شهید همت گفت: با همکاری برخی نهادها از انتشار مجدد چنین کتاب کذبی ممانعت می‌کنیم.
انتقاد شدید فرزند شهید همت: مانع انتشار مجدد این اثر کاملا دروغ می‌شویم
مهدی همت فرزند شهید همت  پیرامون جمع آوری کتاب «همت» شامل زندگی نامه داستانی شهید همت اظهار داشت: اکثر مطالب این کتاب کذب و ساخته و پرداخته ذهن نویسنده است و برای انتشار کتاب «همت» از خانواده اجازه‌ و تائیدی گرفته نشده است.

فرزند شهید همت در ادامه پیرامون این مطلب که این روزها اعلام می‌شود چاپ دوم این اثر با ویرایش و اصلاح خانواده منتشر خواهد شد، ابراز داشت: این موضوع هم صحت ندارد و ما کتاب را اصلاح نکرده‌ایم و حتی ویراست دوم هم منتشر نخواهد شد.

وی اضافه کرد: ما با کل کتاب مشکل داریم، البته طی سال‌های گذشته کتاب‌های فراوانی درباره شهید همت نوشته شده که برخی دارای نقاط ضعف و برخی دارای نقاط قوت بوده‌اند اما هیچ یک مروج دروغ و اشتباه نبوده‌اند.

همت در پاسخ به اینکه روایت کتاب داستانی است آیا بر این اساس هم نمی‌توان برخی موارد را عنوان کرد، توضیح داد: وقایع مندرج در کتاب صحیح نیستند، بر این اساس دستور جمع‌آوری آن را صادر کردیم.

وی افزود: از طریق دوستان وارد عمل شدیم تا مانع از توزیع کتاب شویم اما تلاش‌های دوستان هم به جایی نرسید و در ادامه از طریق یکی از نهادهای حقوقی مقابل توزیع را گرفتیم و حتی کتاب را جمع آوری کردیم، اجازه چاپ دومی هم به نویسنده نخواهیم داد و از نویسنده اثر شکایت خواهیم کرد.

فرزند شهید همت با بیان این که این اثر کاملا دروغ است گفت: در نگارش اثر منفعت شخصی نویسنده دخیل بوده و مطالب آن کذب است.

مهدی همت با تاکید بر اینکه آثار این حوزه باید مجوز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را داشته باشد و سپس مجوز وزارت ارشاد را اخذ کند، گفت: کتاب «همت» که شامل زندگی نامه داستانی شهید همت است چنین مجوزی نداشته است.

وی در پایان از مجلس درخواست کرد قوانینی تدوین کنند که شاهد چنین مشکلات و نشر اکاذیب نباشیم.
کد مطلب: 43320
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *