۰
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۸

گزارش لس‌آنجلس تایمز از تغییر چشم انداز سیاسی تهران و واشنگتن

روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی به بررسی جزئیات ادعای مطرح شده درباره حمله جنگنده های ایرانی به مواضع داعش در عراق پرداخته است.
گزارش لس‌آنجلس تایمز از تغییر چشم انداز سیاسی تهران و واشنگتن
در این گزارش آمده است: هواپیماهای جنگی ایران در روزهای اخیر، چندین حمله هوایی علیه شبه نظامیان گروه تروریستی داعش در شرق عراق صورت دادند.

بر این اساس حداقل چندین حمله با جنگنده های فانتوم اف-۴ انجام شده، جنگنده هایی ساخت آمریکا که پیش از انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ ایران، در اختیار این کشور قرار داده شده بود.

بر این اساس، مقامات آمریکایی و ایرانی روز سه شنبه اعلام کردند که جنگنده های ایرانی در روزهای اخیر، چندین حمله هوایی را در مناطق شرقی عراق در روزهای اخیر انجام داده اند.

در تغییر چشم انداز سیاسی پس از آخرین جنگ عراق، تهران و واشنگتن در کنار یکدیگر قرار گرفته و عملیات نظامی مشترک دوگانه اما جداگانه ای را برای حمایت از دولت بغداد صورت دادند.

بر این اساس، آمریکا و ایران مشاوران و مربیان خود را برای حمایت از نیروهای حامی دولت علیه نیروهای گروه تروریستی داعش به بغداد فرستادند.

لس آنجلس تایمز در این باره همچنین می نویسد: استفاده ایران از حملات هوایی نشانه تشدید نقش ایران در عراق است.

مقامات آمریکا و ایران اما بارها هرگونه همکاری مشترک نظامی را رد و چیزهای زیادی ه درباره حملات هوایی اخیر در رسانه ها عنوان نکردند.

حمید رضا ترقی، یکی از نمایندگان اصولگرای، که اطلاعات قابل توجهی در حوزه رخدادهای نظامی دارد، گفت: چهار جت جنگنده ایرانی، ماه گذشته، مواضع گروه داعش را برای بازپس گیری دو شهر این کشور با نام ها صیدا و جلولا را مورد حمله قرار دادند. این دو شهر در فاصله کمتر از ۲۰ کیلیومتری از مرزهای ایران در بخش های شرقی استان دیاله عراق واقع شده اند.

این گزارش می افزاید: مقامات عراقی همچنین تاکنون درباره ادعای حملات هوایی ایران علیه داعش در این کشور اظهار نظری نداشته و سکوت اختیار کرده اند با این حال بغداد انجام عملیات های نظامی خارجیان در این کشور علیه داعش را تایید و اطمینان داده است که حریم هوایی این کشور برای جنگنده های آمریکا و یا دیگر اعضای عضو ائتلاف باز است.

یکی از مقامات آمریکایی در این باره عنوان کرد که اخیرا حملات هوایی محدودی از سوی جنگنده های ایرانی در عراق انجام شده است.

این مقام ارشد همچنین افزود: ما با ایرانیان هیچ همکاری نداریم و حریم هوایی عراق متعلق به این کشور است.


منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 43340
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *