۰
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷

خیابان "ماندلا" در تهران به ثبت رسید

امروز دوشنبه با حضور سفیر آفریقای جنوبی، اعضای شورای شهر تهران و مسوولان شهری مراسم رونمایی بلوار نلسون ماندلا انجام شد.
خیابان "ماندلا" در تهران به ثبت رسید
این نامگذاری با تصویب شورای اسلامی شهر تهران به پاس مبارزات آزادیخواهانه زنده یاد نلسون ماندلا و همچنین حمایت‌های وی از آرمان‌های انقلاب مقدس اسلامی و مبارزات ضد استکباری ملت ایران انجام شده است.

به این ترتیب بلوار آفریقا حد فاصل چهارراه جهان کودک رو به شمال تا بزرگراه شهید مدرس به نام نلسون ماندلا نامگذاری شد.

در این مراسم مرتضی طلایی نایب رییس شورای شهر تهران با تاکید بر روابط برادرانه دو کشور ایران و آفریقای‌جنوبی گفت: دو کشور در دوران مبارزات خود با نظام‌های خودکامه توانستند پیروزی‌های بزرگی را به دست آورند. خوشحالیم که دوران مبارزات ملت ایران یکی از الگوهای اثربخش ملت آفریقای بزرگ شد و با چنین رویکردی توانستند رژیم آپارتاید را به زانو در آورند.

وی با تاکید بر نقش محوری رهبری دو کشور برای پیروزی برای مبارزات ضد استکباری خود گفت: رهبران بزرگی چون حضرت امام (ره) و نلسون ماندلا با به کارگیری علوم انسانی و کارکردهای علوم اجتماعی و روانشناسی در اداره کشورشان وجه تمایز بزرگی با رهبران سایر کشورها به وجود آوردند.

نایب رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: قطعا نگاه انسانی و اخلاق‌مدارانه به مردم توسط این دو رهبر بزرگ الگویی مناسب برای مدیریت کشورها و سایر رهبران خواهد بود.

طلایی با اعلام نامگذاری یکی از خیابان‌های تهران به نام رهبر فقید کشور آفریقای جنوبی گفت: یقینا نلسون ماندلا به گردن آزادی و آزادی نیز به گردن نلسون ماندلا حق دارند و آزادی با نام نلسون ماندلا معنادار شد. نلسون ماندلا متعلق به همه بشریت، سرزمین‌ها و دوران‌های تاریخ است. شورای اسلامی شهر تهران افتخار می‌کند که در ادای دین به بزرگمرد آزادی در بیستمین سالگرد پیروزی انقلاب آفریقا و اولین سالگرد فوت این رهبر بزرگ، خیابانی را به نام ایشان نامگذاری کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: روز به روز روابط میان دو کشور عمیق‌تر و صمیمانه‌تر شود و با استفاده از این روابط، خلق پیروزی‌های بزرگ امکان‌پذیر شود.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم، ظفری معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران نیز با اشاره به نامگذاری بلوار نلسون ماندلا گفت: این نامگذاری با هدف گرامیداشت یاد و خاطره رهبر بزرگ کشور آفریقای جنوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: اتفاقات بسیار خوبی که در انقلاب کشور آفریقای جنوبی رخ داد، نقش برجسته نلسون ماندلا را برای جهانیان آشکار کرد و نشان داد که همیشه روش‌های خلاقانه‌ای برای کارهای دشوار وجود دارد. نلسون ماندلا از جمله رهبرانی است که در طول تاریخ کمتر شاهد خواهیم بود و چهره تاثیرگذار خود را برای همیشه برجای گذاشته است.

معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به احساس نزدیکی نلسون ماندلا و عقایدش با انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار آن حضرت امام (ره) گفت: در دیداری که نلسون ماندلا با رهبری داشتند، رهبری در جمله‌ای به نقش برجسته ایشان در انقلاب آفریقای‌جنوبی اشاره کردند و فرمودند؛ کار شما در مسوولیت ریاست جمهوری آفریقای جنوبی درمیدان اخلاق و معنویت به پیش رفت و به پیروزی رسید.

ظفری با اشاره به نامگذاری خیابان‌های شهر تهران به نام قهرمانان بزرگ دنیا گفت: در تهران خیابان‌های محمدعلی جناح، گاندی، پاتریس لومومبو و سیمون بولیوار با هدف از تجلیل از خدمات و مبارزات افراد بزرگی که تاثیر بسزایی در سرنوشت ملت‌هایشان داشتند، نامگذاری شده است. برهمین اساس شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری تهران برای تجلیل از رهبر فقید آفریقای جنوبی بلوار نلسون ماندلا را در شهر تهران به ثبت رسانده‌اند.

وی تاکید کرد: قطعا ماندلا تنها متعلق به کشور آفریقا و قاره آفریقا نیست و به عنوان یکی از ذخایر اخلاقی جهان به شمار می‌رود.

معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به خواهرخواندگی پایتخت دو کشور ایران و آفریقای جنوبی، خطاب به سفیر این کشور گفت: امیدواریم تلاش‌های گسترده‌ای درخصوص ارتباطات بیشتر و شکوفایی این ارتباطات توسط هر دو کشور صورت بگیرد.

اخبار اجتماعی - ایسنا
کد مطلب: 43489
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *