۰
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۶

آمریکا: عاملان شکنجه سیا محاکمه نمی‌شوند

با وجود این، دولت باراک اوباما اصرار دارد هیچ یک از افرادی که در این شکنجه ها نقش داشته اند، محاکمه نخواهند شد.
آمریکا: عاملان شکنجه سیا محاکمه نمی‌شوند
دولت آمریکا اعلام کرد : قصد ندارد برای محاکمه عاملان بازجویی و شکنجه مظنونان سازمان سیا اقدام کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ، سخنگوی کاخ سفید گفت : دادستان منصوب شده برای رسیدگی به این پرونده بعد از بررسی اعلام کرده کیفرخواست صادر نمی کند.

در گزارش بیش از ۵۰۰ صفحه ای مربوز به شکنجه زندانیان به جزئیات وقایع هولناکی اشاره شده است که ۱۱۹ مرد زیر دست بازجویان سازمان سیا تجربه کرده اند.

از بین شیوه های شکنجه سازمان سیا می توان به استفاده مکرر از غرق مصنوعی، بی خوابی دادن به مظنونان گاه تا ۷ روز متمادی و ضرب و شتم اشاره کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سازمان سیا مدعی است همین شیوه های بازجویی بود که به شناسایی مکان و مرگ اسامه بن لادن سرکرده پیشین القاعده منجر شد ؛ اما گزارش ها نشان می دهد این گونه نبوده است و شکنجه ها به کشف و خنثی کردن هیچ نقشه تروریستی کمک نکرده است.

رئیس جمهور افغانستان، تحقیقات درخصوص استفاده سازمان سیا از روش شکنجه با غرق مصنوعی در یکی از بازداشتگاه های سری این کشور خواستار شد و گفت: «این واقعاً دردناک است، برخی هموطنان ما که شکنجه شده اند، کاملاً بی‌گناه بودند».

ایران اعلام کرد استفاده از شکنجه، شرم آور است. چین تاکید کرد آمریکا ابتدا باید به اوضاع خانه خودش سر و سامان دهد و روسیه نیز انتشار گزارش درباره شکنجه های سازمان سیا را لکه ننگ دیگری بر شهرت خدشه دارِ آمریکا در زمینه حقوق بشر دانست.

با وجود این، دولت باراک اوباما اصرار دارد هیچ یک از افرادی که در این شکنجه ها نقش داشته اند، محاکمه نخواهند شد.
اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر
کد مطلب: 43539
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *