۰
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۶
سياسي 17 ميليارد بدهي بالا آورد

رويانيان: بدهي‎ من را 10 برابر اعلام کرده‎اند

محمد رويانيان مديرعامل سابق پرسپوليس در گفت‌ و گويي غير منتظره از عملکرد خود در دوران حضورش در اين باشگاه دفاع مي‌ کند.
رويانيان: بدهي‎ من را 10 برابر اعلام کرده‎اند
رویانیان که با وجود برخی اقدام های مثبت برای بازسازی تیم در نهایت با شرایط مالی نه چندان مثبت پرسپولیس را ترک کرد. در این گفت‌وگو که با روزنامه ایران ورزشی انجام شده، رقم واقعی بدهی های پرسپولیس را زیر سوال می‌ برد و در نهایت هم می‌ گوید همیشه سرباز این مملکت بوده و باید از کسانی که در این سال ها آبرویش را برده اند، شکایت کند.

آقای رویانیان شما گفتید آقای سیاسی از شما شکایت کرده در حالی که در خبرها داشتیم شما از ایشان شکایت کرده‌اید.
ایشان یک ماه قبل از من شکایت کرده‌اند. علی‌رغم اینکه ما می‌خواستیم بیاییم بنشینیم و سند و مدرک‌ها را بررسی کنیم، رفتند شکایت کردند. عیب ندارد، شکایت کردند، رسیدگی می‌شود اما شکایت من به خاطر این مسائل نبود. من به این خاطر شکایت کردم که‌آقای سیاسی روز اولی که بازداشت شد گفت به خاطر مدیران قبلی بازداشت شده‌ام. آقای خواجه‌وند و خادم گفتند به خاطر پرونده مدیران قبلی بازداشت شده.

درباره اسناد و مدارک قراردادهای قبلی صحبت کردید. مدتی آقای شیرینی مدارکی به آقای رحیمی داد اما باز هم شفاف‌سازی کامل انجام نشد.
به شما قول شرافت می‌دهم تمام اسناد و مدارک وجود دارد. دو نفر را معرفی کنند، بیایند بگیرند. بیشتر اسناد و مدارک نزد موسسه حسابرسی است و آنها دارند بررسی می‌کنند. درباره آنها باید تحمل کنید. اگر سندی وجود دارد یعنی حسابرسی سالانه شده، ترازنامه سالانه وجود دارد، طلب و بدهی‌ها همه مشخص است اما همه را نادیده گرفتند و بدون بررسی مدارک صحبت می‌کنند. شما از من چه می‌خواهید؟ بعد از من ۴ تا مدیر آمده. همین الان پرونده آقای سیاسی ۱۷-۱۶ میلیارد بدهی بالا آورده. خود شما آقای خادم برای همین فصل ۳۰ میلیارد تومان بدهکار شدید. شما در یک فصل ۱۷ میلیارد باید برای این پرونده بدهید و ۱۵-۱۴ میلیارد دیگر هم هزینه کنید.

اما اسپانسر قبلی ۱۰/۵ میلیارد به پرسپولیس داده نه ۱۷ میلیارد.
۱۲/۵ میلیارد داده‌اند که با خسارتش می‌شود ۱۷ میلیارد. مجبورند تا آخر فصل بابت قرارداد بازیکنان و مربیان ۱۵-۱۴ میلیارد دیگر هزینه کنند و برای بازی‌های آسیایی قرارداد جدید ببندند. آقای خادم خود شما بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای یک فصل دارید هزینه می‌کنید. من می‌گویم ۲۸ ماه مدیرعامل پرسپولیس بودم. شما اسناد ورودی، پول هزینه شده و منابع را بررسی کنید. دوتا، سه‌تا آدم بی‌طرف را تایید کنید، هر چه گفتند قبول می‌کنیم. چرا فرافکنی می‌کنید؟ شما در ۳ فصل ۷/۵ میلیارد پول به ما دادید. حالا بپرسید این ۷/۵ میلیارد کجا هزینه شده. اگر من پولی آوردم به شما چه ربطی دارد. من از بیرون پول آوردم. خودم جور کردم، کجایش برای شما سوال دارد. اگر یک شرکت پیدا کردم برای کارهای اقتصادی برای چه باید محاکمه بشوم؟ همین که استقلال فهمید این شرکت مال پرسپولیس است رکب خورد. چرا باید اتهام بزنید؟ شما بگویید گناه من چیست؟ در طول سه سال ۷/۵ میلیارد به من پول دادند اما بالای ۶۰ میلیارد خرج کردم. بعد از من ۴ تا مدیرعامل آمده، کدام‌شان در یک فصل کمتر از ۳۰ میلیارد تومان خرج کرده‌اند؟ من در سه سال ۶۰ میلیارد خرج کردم. حالا باید به کی جواب بدهیم؟ اینکه بپرسند از کجا آورده‌اید منطقی است نه اینکه بگویند کجا خرجش کردید. آن را هم باشگاه نمی‌تواند بپرسد و مقامات بالاتر باید بپرسند. اینکه می‌گویند تو چرا اینقدر پول آوردی یعنی چه. شما اسناد من را نگرفتید و هر ابهامی را مطرح می‌کنید. این دولت، دولت ماست؛ چرا می‌گویید مخالف دولت؟ چرا انگ ضد دولت زدید؟ نه سیاسی، نه نظامی، همه دولت‌ها برای من محترم است. مگر در زمان آقای احمدی‌نژاد من را برنداشتند یا می‌خواستند بردارند. مگر همان زمان به خاطر انتخاب علی دایی مورد غضب ایشان قرار نگرفتم؟

یعنی می‌گویید آقای احمدی‌نژاد مخالف حضور علی دایی در پرسپولیس بودند؟
صددرصد مخالف بودند. یکی از درگیری‌های ما همین بود. نمی‌خواهم این بحث‌ها را باز کنم. ما که وابسته به هیچ دولتی نیستیم. همه دولت‌ها را دوست داریم و از همه‌شان حمایت می‌کنیم، ما کارگر دولتیم.

خب برگردیم به مسائل قبلی و حرف‌های شما؟
ببینید، اگر تمام حرف‌هایی که من زدم را ننویسید هم مساله‌ای نیست. من اینها را می‌گویم تا وجدان شما اقناع بشود و هر ابهامی دارید برطرف شود. من می‌توانم شکایت کنم، همه می‌توانند شکایت کنند، حتی اگر به یک کارگر ساده هم اهانت شود می‌تواند شکایت کند اما بچه‌ها گفتند شکایت علیه رسانه چیز خوبی نیست و بهتر است دوستانه صحبت کنیم. من کافر نیستم، بچه مسلمانم. اگر شما یک درصد هم من را بچه مسلمان بدانید حق شماست که ابهام‌ها برطرف شود اما حق دو طرف باید مراعات شود. من گله دارم از ایران ورزشی.

ما از شفاف‌سازی شما استقبال می‌کنیم. یک روز تشریف بیاورید اینجا در خدمت‌تان باشیم و مدارک قراردادهایتان در زمان پرسپولیس را بررسی کنیم.
شما شک نکنید مدیری که حداقل در این مملکت ۳۵ سال خدمت کرده است تمام مسائل را شفاف می‌کند. من رییس راهنمایی رانندگی و موسس پلیس ۱۱۰ بودم، مدیر ستاد حمل و نقل سوخت بودم، مشاور رییس جمهوری بودم، مدیرعامل و... خدمات شهری بودم. حداقل ۱۰ سال قبل از حضورم در پرسپولیس چند تا کار ملی انجام داده‌ام. یکی‌اش ایجاد پلیس ۱۱۰. یکی دیگر در راهنمایی رانندگی که تعداد کشته‌های تصادفات ۵ هزار تا آمد پایین، در ستاد سوخت باعث شدم سالانه ۱۰ هزار دلار صرفه‌جویی شود. طراحی امداد و نجات جاده‌ای کشور به اسم من است. مدیری که در این سطح کار می‌کند چطور گتره‌ای کار می‌کند و جوابگو نیست؟ اسنادی که ما داریم باشگاه پرسپولیس در طول تاریخ نداشته. چطور می‌گویید همه چیز ابهام دارد. شما اسناد را تحویل بگیرید. دولت در طول ۲۸ ماه کلا ۷/۵ میلیارد به من پول داده. حالا به جای اینکه شرکتی که از سال ۸۸ تاسیس شده و مال پرسپولیس است، بگیرید با این درگیری‌ها می‌خواهید ما را خراب کنید؟ من می‌گویم از این شرکت نه یک ریال به من رسیده نه یک درصدش مال من است، از ۱۰ هزار سهم این شرکت، بیش از ۷ هزار سهمش برای پرسپولیس است.

همچنان اصرار دارید رقمی که خودتان مطرح می‌کنید بدهی واقعی پرسپولیس است؟
من همچنان روی‌ حرف‌هایم تاکید می‌کنم. حالا کتبا نوشته‌اند ۱۳ میلیارد با طلب مانوئل و طلب شهرداری که هنوز اثبات نشده. با اینها حساب می‌کنند و می‌گویند ۱۳ میلیارد. این بدهی من در ۲۸ ماه بوده. چرا ۱۰ برابرش را اعلام می‌کنید؟ اگر ابهام دارید، بروید موسسه حسابرسی کنید.

آخر ۷ سال گذشته سازمان بازرسی اعلام کرد بدهی کل پرسپولیس حدود ۵۷ میلیارد تومان است.
پس چرا آقای سیاسی این اعداد را مطرح می‌کنند و می‌گویند ۱۵۰ میلیارد بدهکاریم.

آقای سیاسی نگفتند، اول آقای رحیمی گفتند بدهی باشگاه بالای ۱۰۰ میلیارد است.
فرقی نمی‌کند، رحیمی هم از خودشان است. شما که نمی‌دانید، نگویید. سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بدهی باشگاه ۳۵ میلیارد تومان است.

واقعا؟ بدهی کل باشگاه؟
بله، من نمی‌خواستم این را بگویم اما الان اعلام می‌کنم.

کی این مبلغ اعلام شده؟
۲۰ آبان. نامه‌اش را هم آقای منتقمی امضا کرده. من نامه‌اش را دارم. من می‌گویم چرا. مگر مجبورید عدد و رقم اعلام کنید. مگر برای واگذاری پرسپولیس نباید بررسی و اعلام نظر کنید؟ مگر می‌توانید در این شرایط سهام را بفروشید؟ چرا نگذاشتید اتفاق بیفتد؟ ۱۱ ماه است دارید عدد و رقم می‌گویید. چرا نمی‌گذارید حسابرسی رسمی اعلام کند؟ من نه این جناحی‌ام، نه آن جناحی. من سرباز مملکتم و در تمام دولت‌ها خدمت کرده‌ام. دولت احمدی‌نژاد، خاتمی، هاشمی. هیچ وابستگی هم نداشتم. در زمان همه‌شان هم مسوولیت داشتم.

کاش از آقای سیاسی و خادم شکایت نمی‌کردید چون با این کار ماجرا را پیچیده‌تر می‌کنید.
شما دیدید که گفتند پرونده‌های کشتی‌گیران و والیبالیست‌ها بود. آقای خادم شما که معاون حقوقی پارلمانی مجلس بوده‌اید چرا شتابزده اعلام کردید.

اما بالاخره مردم مشکلات باشگاه پرسپولیس را می‌دانند و کسی هم اشاره مستقیم به شما نکرده بود.
وقتی می‌گویند کشتی‌گیران و والیبالیست‌ها منظورشان من هستم. مگر من دستمال کاغذی هستم که استفاده کنند و بعد کنار بیندازند؟ آقای سیاسی، خواجه‌وند، خادم حمله کنند من هیچ کاری نکنم؟
کد مطلب: 43627
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *