۰
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۹

داعش ۱۱۶ عضو خارجی خود را اعدام کرد

یک گروه حقوق بشری مستقر در بریتانیا اعلام کرد که گروه داعش طی چند ماه گذشته حداقل ۱۱۶ جنگجوی خارجی خود را که قصد بازگشت به کشورشان را داشته اند اعدام کرده است.
داعش ۱۱۶ عضو خارجی خود را اعدام کرد
به نقل از دیلی میل، نهاد نظارتی حقوق بشر سوریه که نزدیک به معارضان سوری است در گزارشی اعلام کرد که مردان و زنانی که توسط داعش اعدام شده اند جنگجویان خارجی بوده اند که پیش از این به داعش پیوسته اند ولی به علت آنکه برای ترک مناطق تحت کنترل داعش تلاش کرده و قصد بازگشت به کشورشان را داشته اند اعدام شده اند.


گروه نظارتی حقوق بشر سوریه هشدار داده است که احتمالا آمار و ارقام اعلام شده کمتر از حد واقعی است و به نظر می رسد تعداد اعدامیان واقعی توسط داعش بسیار بیشتر از این باشد.


خارجی های اعدام شده بخشی از ۱۸۷۸ نفر اعدامی توسط داهش طی شش ماه گذشته به شمار می رود. رامی عبدالرحمن رئیس گروه نظارتی حقوق بشر سوریه نیز به رویترز گفت: داعش حداقل ۱۱۷۵ شهروند غیر نظامی را شامل ۸ زن و ۴ کودک اعدام کرده است.


وی افزود: بیش از ۹۳۰ نفر از اعدام شدگان اعضای قبیله شیحات در شرق سوریه بوده اند منطقه ای که داعش برای کنترل دو میدان نفتی طی ماه اوت جنگیده است.


عبدالرحمن گفت: داعش در این مدت بیش از ۵۰۲ سرباز ارتش سوریه و ۸۱ شورشی مخالف دولت بشار اسد را نیز اعدام کرده است. ۱۱۶ خارجی نیز از نوامبر تاکنون در مناطق دیر الزور، رقه و حساکه اعدام شده اند.


ائتلافی متشکل از ۴۰ کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و سوریه هنوز نتوانسته اند از پیشروی داعش جلوگیری کنند. داعش از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن ۲۰۱۴ میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.


داعش در مناطق تحت تصرف خود خلافت اسلامی اعلام کرده است. در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق را آغاز کرد. واشنگتن در ماه سپتامبر دامنه حملات خود علیه داعش را به سوریه نیز گسترش داده است.
اخبار بین الملل - تسنیم
کد مطلب: 43920
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *