۰
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۰
در آينده از محمدخاني در پرسپوليس استفاده مي کنم

درخشان: درخشان را درک کنيد

حميد درخشان سرمربي پرسپوليس معتقد است تمرينان پرسپوليس را پشت درهاي بسته برگزار مي کند، تا براي تيم حاشيه درست نشود.
درخشان: درخشان را درک کنيد
حمید درخشان در گفت و گو با "ورزش سه" از مسیر دشواری که در نیم فصل اول با پرسپولیس طی کرد، سخن می گوید در زیر گفت و گو ی او را بخوانید.

*نیم فصل اول برای پرسپولیس چطور گذشت؟
- به هر حال من که از ابتدا در این تیم نبودم و در حقیقت این تیم را نبستم. زمانی هم که از من خواسته شد هدایت این تیم را بپذیرم بخاطر علاقه به پرسپولیس این مسئولیت مهم را پذیرفتم تا بتوانم خدمتی کرده باشم. اما واقعیت این است که ما در نیم فصل اول خوب نبودیم. خیلی محروم و مصدوم داشتیم و این مساله روی نتیجه گیری پرسپولیس خیلی تاثیر گذار بود. این پرسپولیس آن تیمی که من دوست داشتم نبود. مصدوم ها و محروم ها به تیم ضربه زدند.

* بعد از حضور شما در پرسپولیس تیم روی غلطک مثبتی افتاد، اما لیگ را خوب تمام نکردید؟
- ما هر چه به نیم فصل نزدیک شدیم اشتباهات فردی ما بالا رفت. یعنی روی هم رفته تیم ما داشت خوب کار می کرد اما این اشتباهات فردی بود که ما نتوانستیم نتیجه لازم را به دست آوردیم.

* به اشتباهات فردی اشاره کردید، درآخرین دیدار لیگ مقابل فولاد سوشا اشتباهات زیادی داشت. اما با جدایی نیلسون حالا او دروازبان اول پرسپولیس است؟
- این اتفاقات فوتبال است و ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. ما باید تمام تلاشمان را بکنیم که سوشا دوباره به روزهای خوبش برگردد. به هر حال او سرمایه فوتبال ایران است و ما باید برای سرمایه های خودمان احترام قائل شویم. قطعا او نیاز به بازسازی روحی روانی دارد که در تعطیلات این اتفاق می افتد و در نیم فصل دوم باز هم او را آماده در زمین می بینیم. در واقع در چند سال اخیر ما نتوانستیم در ایران گلرهای خوبی را معرفی کنیم چون در لیگ از دروازبانهای خارجی استفاده کردیم و به داشته های خودمان آن بهای لازم را ندادیم. در واقع با اینکار سرمایه سوزی کردیم.

* در این روزها بحث اول مطبوعات برگزاری تمرینات پرسپولیس پشت درهای بسته است؟
_ درب تمرینات پرسپولیس به روی همه باز است. اما متاسفانه بعضی از دوستان در تمرینات حاضر می شوند و استدلال هایی دارند که باعث می شود به ما لطمه بخورد.

*یعنی زمانی که درب تمرین برای عموم باز باشد، حاشیه زیاد می شود؟
- بحث اصلی برگزاری تمرین در پشت درهای بسته نیست. مساله این است که وقتی بعضی از آقایان در تمرین حاضر می شوند استدلال و برداشت خودشان را از تمرین منتقل می کنند و آن وقت تمام وقت من صرف برطرف کردن استدلال های غلط آنها می شود. یعنی من بخاطر یک تمرین یا حرکت بازیکنم باید به ۱۰۰۰ نفر پاسخ بدهم. مثلا چرا بازیکن آمده از روی چمن رفته است آنطرف تر؟! خب فوتبالیست است جایش را تغییر داده، در فوتبال مساله عجیبی نیست. اما یک مساله کوچک را بلی نهایت بزرگ می کنند، بعد حاشیه درست می شود.

*شما که تجربه بازی و مربیگری در پرسپولیس را دارید، بهتر از هر کسی می دانید که این دو تیم حاشیه دارند؟
- بله، من با این مسائل نا آشنا نیستم. پرداختن به این مسایل وقت تیم را می گیرد، مخصوصا زمانی که قرار است پرسپولیس به عنوان نماینده ایران در آسیا حاضر شود و ما باید تمرکز بیشتری روی تیم داشته باشیم. حالا هم که گفتم تمرین پشت درهای بسته مطبوعات هر روز می گویند که چرا اجازه نمی دهی در تمرین حاضر شوییم.حالا اگر از امروز بگویم دیگر می توانید در تمرین حاضر شوید، دوباره حاشیه درست می شود.

*در شبکه اجتماعی عکسی از تادوی برزیلی مهاجم جدید پرسپولیس منتشر شده بود، که به نظر می رسید اضافه وزن زیادی دارد؟
- بله، به نظرم این طبیعی است. چون تادو فیزیک درشتی دارد و اینطور بازیکنها وقتی حتی مدت کوتاهی از تمرینات دور باشند، سریع چاق می شوند. تادو هم یک ماه تمرین نداشته و یک مقدار افزایش وزن دارد که در طی تمرینات بدنسازی به شرایط خوب خودش برمی گردد.

* در کل شرایط بازیکنان جدید پرسپولیس چطور است؟
- امروز تست پزشکی روجرینهو هافبک ۳۰ ساله برزیلی هم جوابش مثبت بود و دا را شکر شرایط خوبی دارد و از لحاظ پزشکی مشکلی ندارد. بقیه هم دارند تمرین می کنند.

*این روزها در رسانه ها انتقادهای زیادی مبنی بر خریدهای استقلال و پرسپولیس وجود دارد، نظر شما در این مورد چیست؟
- من باید توضیح بدهم که همانطور که همه می دانند، ما درگیر مشکلات مدیریتی بودیم. با توجه به نداشتن مدیر عامل و نداشتن پول کافی ما نتوانستیم بازیکن خوبی جذب کنیم. باید منطقی باشیمخ ما پول نداشتیم که بتوانیم بازیکن ۱ میلیون دلاری جذب کنیم. اگر نه هیچ مربی بدش نمی آید که چنین بازیکنانی در ترکیب تیمش به میدان بروند. وقتی حریف ما در آسیا بازیکن ۵ میلیون دلاری می آورد که برابر با کل رقم بازیکنان ما هست. ما باید بیاییم قبل از هر گونه انتقادی ببینیم که بودجه ای که در اختیار داریم چقدر است، پس از آن انتقاد کنیم.

* اسامی در این میان مطرح شد مثل مسلمان که به نتیجه نرسید؟
- من بر اساس بضاعت باشگاه و پولی که داشتم خرید کردم. ما بازیکنان خارجی که خریدیم قیمت معقول تری داشستند. مثلا من باید برای بازیکن داخلی مثل مسلمان دو میلیارد پول می دادم. خب ترجیح این بود که بتوانیم بیشتر بازیکن بگیریم که در آسیا ولیگ دست پر باشیم. مطمئنا این لیست مورد دلخواه من نبود. می خواهم هواداران بدانند که من دارم همه تلاشم را برای موفقیت پرسپولیس انجام می دهم و آبروی ۵۰ ساله ام را برای پرسپولیس گذاشتم. پس هر کاری که از دستم بر بیاید برای موفقیت و سربلندی این تیم انجام می دهم.

*اما باید بپذیریم که این تیم هنوز برای حضور در آسیا خیلی کار دارد؟
- بله ، ما باید واقعیت را قبول کنیم که با این بضاعت کار سختی در آسیا داریم. باید تا تا آن زمان بازیکنان بیشتری اضافه شوند، حتی اگر به عنوان بازیکن قرضی به پرسپولیس اضافه شوند. تا با حمایت هوادارهای فهیم پرسپولیس ما بتوانیم مرحبه اول را پشت سر بگذاریم. دیدارهای دور بعدی به فصل آینده منتقل می شود و تا آن زمان می توانیم بازیکن جذب کنیم. در همین نیم فصل هم خیلی از بازیکنهای داخلی مورد نظر من بودند، اما چون قرارداد داشتند باشگاهها راضی به انتقال نمی شدند. در کل ما باید ببینیم که چقدر هزینه می کنیم و باید چقدر توقع داشته باشیم. انتقاد باید منطقی باشد.

* در نیم فصل دوم چه جایگاهی را در لیگ برای پرسپولیس در نظر داری؟
- باور کنید ما یک لحظه هم عقب نمی نشینیم . من آبروی ۵۰ ساله ام را برای پرسپولیس گذاشتم . ان شاء الله امیدوارم که پرسپولیس جزو تیمهای بالای جدول باشد و بتواند سهمیه آسیا را به دست آورد. از هواداران هم بضاعت ما را بدانند و تلاش ما ببینند و به همان اندازه ما را درک و پشتیبانی کنند.

*بعد از جدایی علی کریمی از تیم ملی عنوان کردی که دوست دارید او به پرسپولیس بیاد؟
- من این حرف را زدم هم بخاطر اینکه او یک پرسپولیسی هست و هم اینکه علی کریمی یکی از سرمایه های فوتبال ایران است و می خواستم از این طریق به او کمکی کرده باشم. . البته به عقیده من غلی کریمی باید دوره های آکادمیک را هم پشت سر بگذارد، چون در آینده دانش و اطلاعات خیلی به درد او می خورد. هنوز هم می گویم که در باشگاه پرسپولیس به روی او باز است.

* در مقابل کریمی با وجود اینکه محمدخانی دائم مصاحبه می کند که شما می بایست پس از حضور در پرسپولیس، از او دعوت می کردی. شما در مقابل سکوت کردید؟
- او به من لطف دارند. اما زمانی که من به پرسپولیس آمدم او گرفتاری کاری داشت یعنی مشغول بیزنس بود. ضمن اینکه خیلی از بچه ها می توانستند با ما باشند، اما خب ما هم محدودیتی داریم. ان شاء الله در آینده از آقای محمدخانی هم در کنار پرسپولیس استفاده می کنیم.

* پیش بینی شما از حضور تیم ملی در آسیا چیست؟
- امیدوارم که تیم ملی نتایج خوبی بگیرد. اما قهرمانی در آسیا به همین راحتی نیست. همه تیمها با تجهیزات کامل به این رقابتها آمدند و همه مدعی هستند. امیدوارم تیم ملی بتواند قهرمان آسیا شود و با جام به ایران برگردد. اما باز هم می گویم کار تیم ملی خیلی دشوار است.

*حرف پایانی؟
-مردم خوشان قاضی های خوبی هستند. من مطمئن هستم که هواداران ما می دانند که ما د رچه شرایطی هستیم. من همه تلاشم را می کنم تا پرسپولیس در لیگ و آسیا نتیجه بگیرد. به هر حال نباید فراموش کرد که هواداران پرسپولیس خودشان سرمایه های ما هستند و می توانند مخصوصا در دیدارهای آسیایی خیلی به ما کمک کنند. به هر حال پرسپولیس نماینده ایران در آسیا است و ما باید از نام ایران در این رقابتها دفاع کنیم. قطعا وقتی ما به مرحله بعد صعود کنیم می توانیم در فصل آینده پرقدرت تر به مصاف حریفان برویم. برای همین هم از هواداران فهیم پرسپولیس یک خواهش دارم که شرایط حمید درخشان را درک کنند.


کد مطلب: 44015
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *