۰
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۱

رییس‌جمهور از ساخت دو نیروگاه اتمی دیگر در بوشهر خبر داد

رییس‌جمهور روز سه‌شنبه در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر، این نیروگاه را مظهر ایستادگی یک ملت دانست و از ساخت دو نیروگاه اتمی دیگر در بوشهر به منظور استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای خبر داد.
رییس‌جمهور از ساخت دو نیروگاه اتمی دیگر در بوشهر خبر داد
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر متفاوت با نیروگاه‌های سایر کشورهای دنیاست، زیرا این نیروگاه مظهر ایستادگی یک ملت است. در ابتدا غربی‌ها قرار بود آن را بسازند که عقب‌نشینی کردند و تعهداتشان را زیر پا گذاشتند، اما ساخت و بهره‌برداری از این نیروگاه به دنیا نشان داد که اگر ملتی اراده‌ای برای دستیابی به هدف داشته باشد، در آن مسیر گام بر می دارد و بر سر حقوقش ایستادگی خواهد کرد و به هدف خود خواهد رسید.

وی با بیان این‌که «جمهوری اسلامی ایران بر استفاده از انرژی‌های مختلف و متنوع تأکید دارد»، اظهار کرد: امروز در مسأله تولید برق باید از انرژی هسته‌ای بهره‌مند شد، زیرا از یکسو امکان استفاده از سوخت‌های فسیلی بی‌نهایت نیست و از طرف دیگر باید از انواع فناوری‌های روز دنیا استفاده کرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: نیروگاه اتمی بوشهر نمونه‌ای است که نشان می‌دهد ایران تنها به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و تولید برق است.

وی ادامه داد: کاری که ملت ما شروع کرده براساس تصمیمات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انرژی است و بر این اساس باید بخشی از نیاز برق کشور از انرژی هسته‌ای تامین شود. این کار امروز به ثمر رسیده و ادامه خواهد یافت.

رییس شورای عالی امنیت ملی همچنین از تلاش‌های دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و همه دست‌اندرکاران و مهندسان فعال در نیروگاه اتمی بوشهر قدردانی و تشکر کرد.

رییس جمهور پیش از بازدید از اتاق کنترل نیروگاه از نزدیک در جریان چرخه کار نیروگاه اتمی بوشهر و چگونگی فعالیت آن و برنامه‌های مدیریت نیروگاه در خصوص افزایش تولید برق قرار گرفت.

نیروگاه اتمی بوشهر در حال حاضر ۷۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند و قابلیت تولید برق تا میزان ۱۰۰۰ مگاوات را دارد.

انتهای پیام
کد مطلب: 44179
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *