۰
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱

سید عباس عراقچی: 5+1 مواضع یکسانی ندارند؛ مذاکره با اینها مثل ماراتن می ماند

سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان اعلام کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی می خواهد روند دستیابی به حل اختلافات با گروه 1+5 تسریع شود.
سید عباس عراقچی: 5+1 مواضع یکسانی ندارند؛ مذاکره با اینها مثل ماراتن می ماند
سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان اعلام کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی می خواهد روند دستیابی به حل اختلافات با گروه ۱+۵ تسریع شود.

 عراقچی در ادامه مذاکره با شش کشوری که «اصولا مواضع یکسانی ندارند» را به «ماراتن» تشبیه کرد و گفت: هرچه به جزییات نزدیکتر می شویم ، اختلاف نظر ها بیشتر می شود.

وی با این حال شرایط مذاکرات را «امیدوار کننده» خواند و افزود: تلاش بر این است که تا ماه مارس به توافق اولیه سیاسی برسیم.

عراقچی گفت: کارشناسان حقوقی و هسته ای همواره در کنار ما حضور دارند. انها جلسات خود را برگزار و موضوعات را ریز تر بررسی می کنند. در صورت لزوم در جلسات ما نیز حضور پیدا می کنند و نظر خود را می دهند.

معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه اظهار داشت: به هر حال این کاری بسیار تخصصی ، فنی ، حقوقی و سیاسی و همه جانبه است و همه ابعاد باید با هم بررسی شود.

عباس عراقچی به همراه مجید تخت روانچی امروز در استانبول با همتایان خود هانس دیتر لوکاس از آلمان، سایمون گس از انگلیس و نیکلاس دوریویر از فرانسه پشت میز مذاکره می نشینند.
کد مطلب: 44477
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *