۰
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۱

قلعه‌نویی:کرار کاری‌کرد که‌استقلال به دردسر بیافتد

امير قلعه‌نويي سرمربي استقلال بعد از دومين پيروزي متوالي در ليگ خوش اخلاق تر و سرزنده تر شده است.
قلعه‌نویی:کرار کاری‌کرد که‌استقلال به دردسر بیافتد
۴۸ساعت پس از صعود استقلال در جدول رده‌بندی، قلعه‌نویی امیدوار است روند بردهای تیمش با حداقل خسارت ادامه داشته باشد اگرچه باز هم نقص هایی در کار آبی ها هست. گفت‌وگوی سرمربی استقلال با خبرنگار ما را بخوانید:

چند اتفاق باعث شروع خوب ما شد
چند اتفاق باعث شروع خوب ما در نیم فصل دوم شد. اول اینکه بچه های ما از نظر تفکر با آرامش به زمین می‌روند. در نیم فصل اول اتفاق هایی افتاد که ما آرامش نداشتیم اما حالا ماجرا فرق کرده است. در مورد این اتفاق ها نمی‌ خواهم صحبت کنم چون همه آن را می‌ دانند. بازیکنان ملی‌پوش ما خودشان متوجه خیلی چیزها شدند و وقتی برگشتند با آرامش به زمین بازی رفتند. نکته دیگر بازیکنانی بود که ما موفق شدیم در تعطیلات نیم فصل بگیریم و این مساله باعث شد که تیم ما در بخش هایی که ضعف داشت تقویت شود. آخرین نکته هم تمرینات خوبی بود که در کیش داشتیم، توانستیم از نظر بدنی تیم را به شرایط آرمانی برسانیم.

رضا عنایتی بیش از ۱۱ کیلومتر می‌ دود
بازیکنانی که ما به استقلال آوردیم به خاطر کیفیتشان بود. همین رضا عنایتی در بازی با سپاهان بیش از ۱۱ کیلومتر دوید. البته اینکه بازیکنانی مثل عنایتی، طالب لو و میلاد نوری قبلا در استقلال بازی کرده بودند هم مزید بر علت شد چون آنها با جو استقلال آشنا هستند.

هر بازی یک فینال
در ۱۱ بازی باقیمانده هر بازی برای استقلال فینال گونه است، البته من قبول ندارم که ما شرایط بدی داشتیم. همین حالا هم که ما این بازی ها را انجام داده ایم فقط یک امتیاز با صدرجدول فاصله داریم. پس من قبول ندارم اوضاع ما از تیم های صدرنشین بدتر است و مجبور هستیم کمترین امتیاز را بدهیم. با بازی هایی که در نیم فصل دوم انجام دادیم، فاصله مان را کم کرده ایم و الان اوضاع ایده آل است.

سایپا یکی از تاکتیکی ترین تیم های لیگ است
من نمی‌ توانم بگویم در ادامه بازی ها کدام تیم از گردونه رقابت صدر خارج می‌ شود یا کدام تیم به جمع مدعیان اضافه می‌ شود چون وظیفه ما این است که به همه تیم ها احترام بگذاریم. اما در مورد سایپا می‌ گویم که این تیم یکی از تاکتیکی ترین تیم های لیگ‌برتر است. من این حرف را در بازی رفت هم زدم و شک نکنید سایپا حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

ملی‌پوشان استقلال آرامش گرفته اند
اینکه ما توانستیم از ملی پوشانمان که حدود یک ماه آنها را در اختیار نداشتیم به خوبی بازی بگیریم به دلیل مسائل انگیزشی بود. من با آنها در مورد نقش آنها در راه قهرمانی تیم صحبت کردم و شما دیدید که آنها چقدر خوب بازی کردند. ملی‌پوشان ما دیگر دغدغه تیم‌ملی را ندارند و به خوبی متوجه خیلی مسائل شده اند. البته بدن آنها هم زمانی که به استقلال آمدند، آماده بود که من قبلا هم از کی‌روش تشکر کردم.

صادقی به روزهای اوجش برگشته
امیرحسین صادقی همان امیرحسینی شده که من از او انتظار داشتم. صادقی حالا همان بازیکنی شده که می‌ تواند به استقلال کمک کند. او چه از نظر اخلاقی و چه از نظر حرفه ای یکی از بازیکنان بزرگ استقلال است و ما از اول هم توقع همین بازی ها از او داشتیم. همه می‌ دانند صادقی منتسب به من است پس من اگر قبلا حرفی در مورد او زدم برای این بود که بتواند به روزهای خوبش برگردد. صادقی با من به استقلال آمد و من هرگز دنبال تخریب او نبودم.

صادقی پنالتی نکرد
اصلا قبول ندارم که صادقی در بازی با سایپا پنالتی کرده باشد، اتفاقا آقای فغانی به آن صحنه بسیار نزدیک بود. صادقی روی هوا توپ را زد و بدون اینکه مهاجم سایپا را ببیند، به او برخورد کرد. من که در آن صحنه هیچ خطای پنالتی ندیدم مگر اینکه نظر داور چیز دیگری بوده باشد.

از کرار به شدت دلخورم
من واقعا از کرار ناراحت هستم چون او باید بداند که در چه تیم بزرگی بازی می‌ کند. یک گل استقلال باعث شادی ۲۰، ۳۰ میلیون ایرانی می‌ شود. کسانی که با استقلال زندگی می‌ کنند و منتظر قهرمانی این تیم هستند. کرار کاری کرد که استقلال به دردسر بیافتد.

کرار فردا به کمیته انضباطی می‌ رود
کرار امروز هم با ما تمرین نکرد و فردا به کمیته انضباطی می‌ رود تا پاسخگوی اخراجش باشد. به هر حال باشگاه یک قانون و چارچوب دارد و اینطور نیست که من قلعه‌نویی در مورد آن به تنهایی تصمیم بگیرم. حتی اگر من هم تقصیرکار باشم باید جواب کارم را بدهم. به همین دلیل است که من می‌ گویم کرار باید جواب کاری که کرده بدهد.

فغانی می‌ توانست روی کارت دوم مدیریت کند
فغانی می‌ توانست روی کارت دومی که به کرار داد، مدیریت کند. البته او تصمیمش درست بود چون او در صحنه ای که بازیکن سایپا خطا کرد، بازی را ادامه داد و کرار نباید به تصمیم داور اعتراض می‌ کرد. اما فغانی می‌ توانست روی اخطار دوم به کرار کمی مدیریت کند.

از دو، سه حرف کی‌روش واقعا ناراحت هستم
من در یک جمله نمی‌ توانم بگویم که کی‌روش برود یا بماند. بهتر است کارشناسان بنشیند و عملکرد آنها را آنالیز کنند، اما من از دو، سه حرفی که زده می‌ شود واقعا ناراحت هستم یکی اینکه می‌ گویند کی‌روش بازیکن سالاری را در فوتبال ایران تمام کرده است. یکی بگوید که در دوره کدام سرمربی بازیکن سالاری وجود داشت؟ شما یک نمونه بگویید در تیم‌ملی که من سرمربی آن بودم بی انضباطی وجود داشته باشد. نکته دیگر این است که می‌ گویند کی‌روش در تیم‌ملی جوانگرایی کرده است، سوال من این است که آیا فقط کی‌روش در تیم‌ملی جوانگرایی کرده است، تیم برانکو و تیم محمد مایلی‌کهن جوانگرای نکرده اند؟ آخر چقدر به مردم دروغ می‌گویید.

چرا کسی هزینه های تیم‌ملی را شفاف نمی‌ کند؟
چرا یکی پیدا نمی‌ شود که بگوید که کی‌روش چه هزینه ای برای فوتبال ایران برداشته و چه نتایجی گرفته است؟ سالی که من سرمربی تیم‌ملی بودم از گروه مرگ سرگروه بالا آمدیم و بعد از آن هم در پنالتی به کره جنوبی باختیم. چرا حالا این صحبت ها مطرح نمی‌ شود که آیا تیم‌ملی عملکرد خوبی داشته یا نه؟ سوال دیگر من این است که چرا کسی نمی‌گوید که هزینه اردوهای تیم‌ملی چقدر بوده است؟ متاسفانه آقای کفاشیان مظلوم واقع شده و حقش نیست که بگویند او برای تیم‌ملی اردوهای مناسبی در نظر نگرفته بوده.

پاداش دوره من را هم اعلام کنید
فکر می‌ کنم کمیته فنی باید جلسه بگذارد و نمودار عملکرد کی‌روش را بررسی کند، بگوید تیم‌ملی چقدر پیشرفت داشته و چقدر رو به جلو حرکت کرده است. آنها احتمالا می‌ توانند بهترین نظر را در مورد عملکرد کی‌روش بدهند. فقط حرف من این است که هزینه های حضور کی‌روش و تیم‌ملی را حساب کنند و با دوره های قبلی مقایسه کنند. خواهش دیگر من این است که پاداشی که در زمان ما و حالا به بازیکن ها بابت صعود از گروهشان داده اند را هم به صورت شفاف اعلام کنند تا مشخص شود آیا این تیم‌ملی امکانات خوبی داشته یا نه؟
کد مطلب: 44612
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *