۰
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۹

محمود علوی: کار وزارت‌اطلاعات خفه‌کردن صدای‌مردم‌نیست

وزیر اطلاعات گفت: کار اطلاعاتی و خدمت ما به مردم در چارچوب شرع مقدس، اخلاق اسلامی و قانون جمهوری اسلامی است و از این اصول عدول نمی کنیم.
محمود علوی: کار وزارت‌اطلاعات خفه‌کردن صدای‌مردم‌نیست
وزیر اطلاعات گفت: کار اطلاعاتی و خدمت ما به مردم در چارچوب شرع مقدس، اخلاق اسلامی و قانون جمهوری اسلامی است و از این اصول عدول نمی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین 'سید محمود علوی' دوشنبه شب در مراسم جشن انقلاب اسلامی در مسجد زین العابدین(ع) قم بیان داشت: در همین چارچوب می توان بهترین کارهای اطلاعاتی را انجام داد اما برخی خیال می کنند که با رعایت اخلاق نمی توان کار اطلاعاتی کرد.

وی ادامه داد: بهترین کار اطلاعاتی را می توان در چارچوب حلال خدا انجام داد و برای ما مهم است که مردم احساس امنیت کنند و به زندگی خود بپردازند.

وی افزود: وزارت اطلاعات رسالت خود را در خفه کردن صدای گلوله دشمن و نه خفه کردن صدای گلوی مردم می داند و سربازان گمنام امام زمان(عج) در یک سال اخیر ضربه هایی به دشمن زده اند که نفس دشمن را گرفته اند.

وی ادامه داد: طی دو سه روز اخیر دو گروه ترویستی که معلمان و برخی بسیجیان را در سراوان به شهادت رساندند به همت سربازان امام زمان(عج) ضربه محکمی خوردند و توان عملیاتی آن ها پایین آمد.

وزیر اطلاعات با اشاره به این که برخی سوء استفاده سیاسی از جریان شهادت معلمان در سراوان می کردند بیان داشت: اگر گرایش های سیاسی متفاوت اصول گرا، اصلاح طلب و مستقل داشته باشید باید با همدیگر در عرصه رقابت سیاسی رقابت سالم بکنید و با هم برادر بوده و دست وحدت به هم بدهید.

وی تاکید کرد: راز و رمز پیروزی انقلاب اسلامی در وحدت است و بزرگترین هدف دولت حفظ وحدت در جامعه است تا ادب در جامعه زنده شود.

علوی تاکید کرد: دلمان می‌خواهد دیگر کسی را در حرم امام رضا و حرم امام، به نیت دفاع از انقلاب مورد وهن قرار ندهند.

وزیر اطلاعات ابراز داشت: دولت به دنبال حاشیه راندن هیچ جناح سیاسی نیست و دولت به دنبال آن است که همه زیر لوای رفیع رهبر معظم انقلاب جمع شده و در جهت اهداف و آرمان های انقلاب حرکت کنند.

وی گفت: به تعبیر ریاست جمهوری، امروز در کشور ما یک پرچم برافراشته که آن هم در دست رهبرمعظم انقلاب است و ما زیر این پرچم حرکت می کنیم و همین راهبرد دولت تدبیر و امید است.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم بر دشمن غالب شویم و در عرصه مذاکرات هسته ای با عزت و عظمت امت اسلامی کار را به پایان برسانیم باید زیر چتر رهبری و با وحدت باشیم، گرچه باید نقد بشود اما در نقدها توهین نشود و شخصیت افراد حفظ شود و باید شاهد نقد فکر و عملکرد باشیم.

علوی افزود: دولت با آغوش باز از انتقاد مشفقانه استقبال می کند و امیدواریم با همدلی با یکدیگر همه جریان های سیاسی در جهت اهداف و آرمان های انقلاب گام بردارند و در برابر دشمن ید واحده باشیم.

وزیر اطلاعات در ادامه بیان داشت: انقلابی که برای احیای احکام اسلام و اجرای ان احکام به پا شده است با اجرای آن احکام می تواند حفظ شود و دروغ، هتک حرمت، تهمت، شایعه و دروغ پراکندن برای به زمین زدن رقیب سیاسی با ادعای حفظ انقلاب و اسلام، با فرهنگ امام(ره)، انقلاب و رهبر معظم انقلاب همخوانی ندارد.

وی افزود: برخی حرکت هایی کردند و رهبر معظم انقلاب آن ها را تقبیح نمودند و آن ها تا پیش از تقبیح گمان می کردند کار قهرمانانه ای انجام دادند و برای حفظ انقلاب نمی توان حرمت ها را شکست.

علوی همچنین با بیان اینکه دهه فجر یادآور حماسه های ماندگار پیروزی انقلاب است، گفت: هر سال ۲۲ بهمن نقش تکرار آن حماسه را با حضور فراگیر مردم داشته است و اگر ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیروزی رسید ۲۲ بهمن های پیاپی این پیروزی را تثبیت کرده است.

وی بیان داشت: کار امام خمینی(ره) متفاوت با تمام کسانی بود که به انقلاب دست زده بودند و انقلاب ما دنیا را به حیرت افکند و نظریه پردازان در عرصه انقلاب ها دچار چالش شدند و علیرغم این که بین نسل اول و دوم نظریه پردازان انقلاب ها و خیزش های مردمی فاصله سنواتی بسیار زیادی است پس از پیروزی انقلاب تاکنون که نسل سوم و چهارم نظریه پردازان پا به صحنه گذاشته اند هنوز نتوانسته اند نظریاتی برای تفسیر انقلاب اسلامی ایران را ارائه کنند.

وزیر اطلاعات گفت: انقلاب ایران متکی به ملاک ها و ارزش های دیگر انقلاب ها نبود و فکر امام(ره) در پرتو معارف اسلامی و قرآن شکل گرفته و قیام امام خمینی(ره) خصوصیات خاص خود را دارد.

وی افزود: امام راحل در نقطه ای دست به حرکت زد که هیچ تحلیل گری شرایط را برای یک قیام و انقلاب مناسب نمی دانست و تحلیل ها مبنی بر آن بود که هیچ زمینه ای برای دست زدن به انقلاب مساعد نیست و خیلی ها برای قیام امام(ره) پیش بینی پیروزی نمی کردند.

علوی با اشاره به این که امام خمینی(ره) قیام خود را بر پایه آموزه های اسلامی آغاز کرد و از ابتدا بنا بر ادای تکلیف داشت گفت: امام راحل در شرایطی دست به حرکت زد که در ظاهر زمینه ای برای فراگیری یک نهضت وجود نداشت و کسانی که تنور انقلاب را گرم می کردند روحانیون، بازاری ها، دانشگاهیان و سیاسیون بودند.

وی گفت: امام(ره) خلاء رهبری واحد را با تشکیل شورای ۹ نفره علما و مراجع در قم ایجاد کرد و با فریادهای خود روحانیت را به حضور در صحنه به داد رسیدن اسلام دعوت کرد که امروز اسلام در خطر است و فریادهای امام خمینی(ره) علما را به صحنه آورد و سپس بازاری های بزرگ نیز به میدان مبارزه آمدند و هیات های موتلفه اسلامی تشکیل شد.

وزیر اطلاعات ابراز داشت: امام(ره) همچنین دانشجویان را تشویق به مبارزه کردند که با ایجاد انجمن های اسلامی در مملکت امام زمان(عج) جای پایی برای خود ایجاد کنند و بخش قابل توجهی از دانشگاه وارد گود سیاست و مبارزه دینی شدند.

وی افزود: امام خمینی(ره) پشتوانه خارجی شاه را شکست و ایشان شاه را نصیحت می کردند که زمانی که از مملکت بیرون می روی مردم از رفتن تو خوشحالی می کنند و با این بیانات صلابت شاه شکسته شد و قدرت رژیم در رشرایطی پوشالی قرار گرفت.

علوی گفت: امام(ره) عطش قدرت نداشت و تنها به فکر عزت و کرامت امت اسلام بود و از روز اول می دانست مسیر کارش پردرد سر است و همراه با شکنجه، زندان و تبعید است اما او فرمود سینه خود را برای سرنیزه های دژخیمان آماده کرده ام و با این کار فرهنگ شهادت را در جامعه نهادینه کرد و جوانان به پای اسلام و قرآن جان خود را فدا کردند.

وی ابراز داشت: رهبران انقلاب های دیگر برای به زانو در آوردن حکومت ها ضلع و بازوی نظامی داشتند که با ارتش آن کشور جنگیده و قدرت نظامی را تحلیل آورند تا نظام بر زمین بخورد اما امام(ره) ارتش را فرزندان مردم می دانست و هیچ گاه نیروهای مسلح را هدف قرار نمی داد و خطاب او به نیروهای مسلح خطابی خانوادگی بود.
منبع:انتخاب
کد مطلب: 44672
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *