۰
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۱
نماینده مردم گناباد:

طرح بحث هزینه های گزاف برگزاری اجلاس شانتاژ دشمنان است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به شانتاژآفرینی دشمنان درباره هزینه‌های اجلاس نم در تهران گفت:بحث هزینه های گزاف برگزاری اجلاس، عملیات روانی دشمن است.هزینه‌ برگزاری این اجلاس تنها با یک قرارداد کوچک اقتصادی با کشورهای عضو تأمین می‌شود.
 حجت‌الاسلام محمدرجایی نماینده مردم گناباد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دستاوردهای اقتصادی اجلاس عدم تعهد را برای ایران منوط به فعالیت دستگاه دیپلماسی کشور دانست و گفت: به طور طبیعی برگزاری اجلاسی چون،جنبش عدم تعهد می‌تواند پتانسیل‌های بالای اقتصادی را برای یک کشور فراهم کند.

وی افزود: لازم است دستگاه دیپلماسی با شناسایی خلأهای اقتصادی که بر اثر تحریم‌ها لطمه دیده نسبت به بهبود شرایط اقتصادی اقدام کرده و با مقامات کشورهای عضو عدم تعهد رایزنی و گفت‌وگو کند.

نماینده مردم گناباد در ادامه تصریح کرد: انتظار می‌رود وزارت خارجه با کشورهای عضو عدم تعهد که نیاز به نفت دارند و یا کشورهایی که می‌توانند در فروش نفت ایران مؤثر باشند رایزنی کند و زمینه فروش مناسب نفت ایران را فراهم کند.

عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ریاست ایران را بر اجلاس جنبش عدم تعهد بهترین ظرفیت برای مدیریت شرایط اقتصادی به منظور مقابله با تحریم‌ها دانست و خاطرنشان کرد: گرچه ائتلاف همه کشورهای عضو عدم تعهد برای تشکیل یک بلوک اقتصادی بعید به نظر می‌رسد اما ایران می‌تواند با برخی کشورهای عضو عدم تعهد برای مقابله با تحریم‌ها ائتلاف کند و به توافق برسد.

رجایی در پایان با بیان اینکه همه کشورهای دنیا آرزوی میزبانی و ریاست اجلاس عدم تعهد را دارند، تأکید کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از بیم خنثی شدن و بی اثر شدن تحریم‌ها شدیداً پریشان شده‌اند و لذا تلاش می‌کنند با حرف‌های سخیفی چون هزینه بی‌اثر ایران برای برگزاری اجلاس عدم تعهد، ملت ایران را به لحاظ روانی تحت فشار قرار بدهند در حالیکه میزان هزینه ایران برای برگزاری این اجلاس تنها با یک قرارداد کوچک اقتصادی با کشورهای عضو تأمین می‌شود.
کد مطلب: 4474
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *