۰
جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۹

استقلال خوزستان 1 - ملوان 3، فیروزِ پیروز

فيروز کريمي موفق شد تا سه امتياز خارج از خانه را به حسابش واريز کند.
استقلال خوزستان 1 - ملوان 3، فیروزِ پیروز
یاران فیروز کریمی موفق شدند با نتیجه قاطع سه بر یک برابر میزبان خوزستانی خود به برتری رسیدند.

هفته بیست و یک لیگ برتر، ورزشگاه غدیر اهواز

داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و فرزاد بهرامی
اخطار: بیات ۵۲ از استقلال خوزستان و حاتمی ۷۲ از ملوان

استقلال خوزستان:
دیاکیته، موسی کولی‌بالی، میثم مجیدی، میثم بائو، سیدمهدی سیدصالحی، هادی خنیفر (۶۵چهارمحالی)، محمد طیبی، مهدی مومنی(۷۸ لامین دیاوارا)، محسن بیات، ایمان باصفا(۷۸ حمدالله ابدام) و رضا کاردوست
سرمربی : عبدالله ویسی

ملوان:
سیدحسین حسینی، عزت الله پورغاز، حسین کنعانی، عزیز معبودی، ابوالحسن جعفری، مازیار زارع، محمد آبشک، پژمان نوری، محسن یوسفی(۸۰ صادق محرمی)، فرزاد حاتمی و رضا اعتمادی (۷۳ مختاری)
سرمربی: فیروز کریمی

شرح گل ها:
صفر ـ ۱ (ملوان): حرکت سریع بازیکنان ملوان توپ را به مهاجم این تیم فرزاد حاتمی رساند و وی با ضربه ای محکم از پشت محوطه جریمه دروازه تیم استقلال‌خوزستان را باز کرد.
صفر ـ ۲ (ملوان): پاس فرزاد حاتمی پژمان نوری رادر موقعیت تک به تک قرار داد و وی با ضربه ای دقیق دروازه استقلال‌خوزستان را باز کرد.
۱ – ۲ (استقلال خوزستان) سیدمهدی سیدصالحی از روی ارسال میثم مجیدی، ضربه سر زیبایی را روانه دروازه ملوان کرد که ضربه وی از روی دستان حسینی وارد دروازه سپیدپوشان شمالی شد.
۱ - ۳ (ملوان): ضدحمله غافلگیرکننده ملوانی‌ها با حرکت ابوالحسن جعفری و پاس به موقع وی فرزاد حاتمی در موقعیت خوبی صاحب توپ شد و با ضربه ای دقیق برای بار سوم دروازه استقلال خوزستان را باز کرد.

شرح بازی:
این بازی که سه امتیاز آن برای هر دو تیم از اهمیت خاصی برخوردار بود و شاید پله فرار آنها از قعر جدول محسوب می شد با برتری انزلی چی ها در جنوب کشور همراه شد و سومین پیروزی پیاپی آنها با فیروز کریمی، قوی سپید را به یکی از قدرت های این روزهای لیگ برتر تبدیل کرده است. این بازی با حملات انزلی چی ها آغاز شد و در نهایت به زدن دو گل برای آنها انجامید، در ادامه حملات ملوانی ها فروکش نکرد و آنها یک ضربه پنالتی هم به دست آوردند اما آن را از دست دادند، پس از آن خوزستانی ها کمی رو به جلو حرکت کردند و توانستند تا پایان نیمه اول اختلاف را به یک گل برسانند، اما در نیمه دوم بازی با برتری استقلالی ها آغاز شد و مشخص بود که ملوانی ها چشم به ضدحملات دارند. بازی به همین ترتیب پیش رفت و حملات زیادی در این نیمه روی دروازه دو تیم علی الخصوص ملوان مهیا شد اما در نهایت بازهم این ملوانی ها بودند که توانستند روی یک حرکت تمرین شده به گل سوم برسند. حرکات ترکیبی پژمان نوری، محسن یوسفی و در نهایت فرزاد حاتمی در بازی تیم ملوان بسیار به چشم می آمد. با این پیروزی ملوانی ها تا حدودی خود را از محوطه خطر بالا کشیدند و با ۲۱ امتیاز در رده ۱۱ جدول جا خوش کردند. در طرف دیگر استقلالی های خوزستان با همان ۱۹ امتیازی که داشتند در رده ۱۳ باقی ماندند.

دقایق حساس:
دقیقه ۱۲- سانتر بازیکنان تیم استقلال‌خوزستان در محوطه جریمه با ضربه سر سیدصالحی با اختلاف کمی از بالای دروازه ملوان به بیرون رفت.
دقیقه ۳۷- حرکت پژمان نوری از سمت چپ و ورود او به محوطه جریمه استقلالی ها با خطای مدافع این تیم روبرو شد که فغانی، داور بازی به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. فرزاد حاتمی پشت این ضربه پنالتی ایستاد وضربه وی توسط دیاکیته دروازه بان استقلال خوزستان مهار شد تا فاصله بین این دو تیم دست نیافتنی نشود.
دقیقه ۴۰- ضربه ایستگاهی تیم استقلال خوزستان را مومنی درون محوطه جریمه ملوانی ها سانتر کرد که ضربه سر دفاع پیش تاخته آبی های خوزستان یعنی طیبی با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۴۸- حرکت بازیکنان استقلال خوزستان در بین مدافعان ملوان با شوت مهاجم این تیم روبرو شد که سیدحسین حسینی که این موقعیت را دفع کرد.
دقیقه ۵۰- حمله همه جانبه بازیکنان استقلال خوزستان موقعیت خطرناکی را روی دروازه ملوانی ها تدارک دیدند که ضربه نهایی آنها با بی دقتی از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه ۵۳- ضربه زیبا و سنگین پژمان نوری از پشت محوطه جریمه استقلالی ها با دفع یاکیته دروازه بان آبی پوشان مواجه شد.
دقیقه ۵۹- ضربه سیدصالحی از درون محوطه جریمه توسط حسینی دروازه بان ملوان مهار شد.
دقیقه ۷۵- کرنر ارسالی بر روی دروازه تیم ملوان با ضربه خطرناک مومنی مواجه شد که حسینی این توپ را به زیبایی دفع کرد.
دقیقه ۷۸- حمله سریع خوزستانی ها روی دروازه ملوان با ضربه خطرناک آنها روبرو شد که که از کنار دروازه حسینی به بیرون از زمین رفت.
دقیقه ۸۴- شوت خطرناک میثم مجیدی با زهم توسط سیدحسین حسینی دروازه بان ملوان مهار شد.
دقیقه ۹۴- شوت محکم میثم بائو بازهم توسط حسینی دروازه بان ملوان مهار شد.

حواشی دیدار:
* حضور کمتر از ۱۰۰ نفر طرفدار در دیدار بین دو تیم از ۲ خطه فوتبال خیز که طرفداران بسیاری در آن حضور دارند کمی تعجب برانگیز است.
* از نکات جالب این بازی پر نشدن لیست بازیکنان ملوان بود. در لیستی که تحویل گزارشگران این بازی شده، تنها ۱۷ بازیکن در لیست ملوان عنوان شده است.

بهترین بازیکن:
فرزاد حاتمی مهاجم تیم ملوان با زدن دو گل و ارسال یک پاس گل قطعا بهترین بازیکن بازی است حتی اگر وی یک پنالتی نیز از دست داده باشد.این در حالی است که پژمان نوری با زدن یک گل و گرفتن یک پنالتی و سیدحسین حسینی گلر این تیم با مهار موقعیت های زیاد تیم استقلال خوزستان در نیمه دوم از بازیکنان خیلی خوب این تیم در این بازی بودند که لایق عنوان بهترین بازیکن بازی نیز هستند.
کد مطلب: 44791
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *