۰
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۵
جلسات سه جانبه معاون سیاسی وزارت کشور با استقبال مواجه نشد

تداوم اختلافات برای احیا خانه احزاب

جلسات سه جانبه برای احیای خانه احزاب مورد استقبال قرار نگرفته است. شنیده‌ها حاکی است که در میان هر دو جریان اصلاح‎طلب و اصولگرا اختلاف نظرهایی در مورد احیای این خانه با سبک وسیاق معاون سیاسی وزارت کشور وجود دارد.
تداوم اختلافات برای احیا خانه احزاب
محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزارت کشور، چندی قبل با دعوت از دو عضو دوره‌های پیشین شورای مرکزی خانه احزاب - حجت الاسلام سید حسین موسوی تبریزی و حسن غفوری فرد - جلسه‎ای تشکیل داد راهکارهای احیای خانه احزاب را بررسی کنند.

در این جلسه قرار شد که این دو فعال حزبی اصلاح‌طلب (موسوی‌تبریزی) و اصولگرا (غفورفرد) راهکار عملی‌ احیای خانه احزاب را به معاون سیاسی وزیر کشور ارائه دهند.

انتشار این خبر امیدواری به احیای خانه احزاب که با مشخص شدن معاون سیاسی وزارت کشور قوت گرفته بود را بیشتر کرد. اما اکنون به نظر می‌رسد که اختلاف نظر‌ها میان احزاب برای احیا این خانه به شیوه مد نظر معاون سیاسی وزارت کشور یعنی به کارگیری ظرفیت اعضای قدیمی این تشکیل به جای مجمع عمومی و شورای مرکزی سابق این خانه، در هر دو جریان ادامه دارد.

یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌و‌گو با فرارو در این خصوص گفت: بر اساس جلساتی که پیش از این با وزارت کشور داشتیم قرار شده بود که از ظرفیت اساسنامه مجمع عمومی برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده استفاده شود.

وی افزود: طبق اساس نامه به این منظور نیاز به موافقت یک سوم از اعضای خانه احزاب بود که این امضا‌ها نیز جمع شده است.

طاهر‌نژاد ادامه داد: اگر مشکلی ایجاد نشود روز چهارشنبه جلسه دیگری با آقای مقیمی برگزار می‌شود تا در مورد برگزای این مجمع فوق العاده تصمیم گیری کنند.

گفتنی است بعد مجمع فوق العاده امکان برگزاری مجمع عادی نیز مهیا شده و سپس اعضای شورای مرکزی انتخاب خواهند شد.

این درحالی است که احزاب اصلاح طلب و اصولگرا هنوز در خصوص احیای این خانه و چگونگی این احیا به توافق نرسیده‌اند.

از سویی حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی می‌گوید اگر اصلاح‌طلبان به دنبال احیای خانه احزاب هستند، بروند و برای خودشان خانه احزاب درست کنند، چرا می‌خواهند از طرف کل احزاب کشور نمایندگی کنند؟

وی معتقد است اگر قرار باشد کل احزاب در این خانه عضویت داشته باشند، ابتدا باید احزاب صوری که هیچ عِده و عَُده‌ و ماهیتی ندارند، حذف شوند.

از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی است که برخی اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با چند و چون جلسات سه جانبه موافق نیستند و احتمال دارد گزینه راه اندازی یک خانه احزاب دیگر را انتخاب کنند.

به نظر می‌رسد که مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور نیز در راستای احیای خانه احزاب چندان موفق نباشد زیرا این موضوع پیش از موضع گیری وزارت کشور نیازمند همکاری و توافق همه احزاب فعال است.
منبع:فرارو
کد مطلب: 44829
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *