۰
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۷

امارات: پاکستان باید تاوان سنگینی بپردازد

عربستان: امارات حق دارد ناامید شود
انتقاد وزیر مشاور در امور خارجه امارات از تصمیم پارلمان پاکستان در مخالفت با حضور نظامی پاکستان در نبرد زمینی در یمن، با واکنش های متفاوتی روبرو شده است.
امارات: پاکستان باید تاوان سنگینی بپردازد
انتقاد وزیر مشاور در امور خارجه امارات از تصمیم پارلمان پاکستان در مخالفت با حضور نظامی پاکستان در نبرد زمینی در یمن، با واکنش های متفاوتی روبرو شده است.

 انور قرقاش در واکنش به تصمیم پارلمان پاکستان در توئیتر نوشت:«تصمیم پارلمان پاکستان به بی طرفی این کشور در موضوع یمن اشاره دارد اما هم زمان از حمایت آشکار از عربستان خبر می دهد ، این نوع موضع گیری متناقض و خطرناک است چنانچه این تصمیم غیر قابل پیش بینی بود.»

وی افزود: پاکستان تاوان این اقدام را خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری ایلاف، قرقاش در توئیت دیگری که به نوعی هشدار به پاکستان به شمار می آید نوشت:«کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس ) در رویارویی خطرناک و سرنوشت سازی قرار گرفت و امنیت راهبردی این منطقه در معرض محک قرار گرفت، زمان واقعی برای تشخیص هم پیمان واقعی از هم پیمانان رسانه ای و گفتاری فرا رسیده است.»

عبدالعزیر بن عبدالله العمار قائم مقام وزیر امور اسلامی عربستان در سفر به پاکستان گفت: امارات حق دارد که ناامید شود و پیشنهاد میانجی گری پاکستان را رد کند.

وی افزود: عدم موضع گیری پاکستان به معنای آن است که ان ها به مانند یک نظاره گر هستند.

در واکنش به این نوشته ها، طاهر حسین مشهدی سناتور پاکستانی نوشت:« کشورهای پادشاهی نمی توانند محدودیت هایی که به خاطر دموکراسی بر دولت پاکستان اعمال می شود را بفهمید.»

وی افزود:« پارلمان صدای مردم پاکستان است.»

امارات: پاکستان باید تاوان سنگینی بپردازد / عربستان: امارات حق دارد ناامید شود / پاکستان: این تهدیدات مسخره است؛ کشورهای پادشاهی معنای پارلمان و دموکراسی را نمی فهمندچودری نیسار علی خان، وزیر کشور پاکستان روز یکشنبه در بیانیه‌ای شدیداللحن این انتقاد را رد و اعلام کرد امارات این کشور را تهدید می‌کند.

وزیر کشور پاکستان گفت اقدام یک وزیر اماراتی به تهدید پاکستان مسخره آمیز است و این وزیر همه آداب و رسوم دیپلماتیک را نقض کرده است.

وی افزود: بیانیه وزیر اماراتی در مخالفت آشکار با همه عرف‌های دیپلماتیک در روابط بین‌الملل است.

وی گفت: پاکستان ملتی محترم دارد و برای مردم امارات و عربستان عواطفی برادرانه دارد اما این بیانیه یک وزیر اماراتی مساوی توهین به پاکستان و مردمش است و غیر قابل پذیرش است.
منبع:انتخاب
کد مطلب: 45222
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *