۰
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۷
وزارت خارجه آمریکا خبر داد:

آغاز مجدد فعالیت کنسولی آمریکا در لیبی

وزارت خارجه آمریکا از سرگیری خدمات کامل کنسولی این کشور در لیبی بعد از چندین ماه وقفه به دلیل جنگ داخلی در این کشور خبر داد.
 به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، دولت آمریکا فعالیت های کنسولی خود در سفارت این کشور در لیبی را از سر گرفته است اما همچنان درباره خطر رو به رشد وقوع جنایت و خشونت در لیبی به جز موارد مسافرت ضروری به این کشور هشدار می‌دهد.

در این خبر آمده است که سفارت واشنگتن در لیبی که سپتامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۱) بازگشایی شد، خدمات اضطراری به شهروندان آمریکایی را بعد از تعطیلی چند ماهه خود بدلیل درگیری هایی که منجر به برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور سرنگون شده لیبی شد، ارائه می‌کند.

این خبرگزاری نوشته است که خدمات کامل کنسولی آمریکا در لیبی روز دوشنبه (امروز) از سر گرفته شده است اما وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده که جرایم خشونت آمیز و به ویژه سرقت به یک مشکل جدی در لیبی تبدیل شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده است که خشونت های سیاسی به شکل ترور و بمبگذاری خودروها در شهرهای «بنغازی» و «طرابلس» پایتخت لیبی افزایش داشته است.

لیبی بعد از جنگ داخلی سال گذشته در این کشور فاقد یک دولت مرکزی قدرتمند و ارتش و پلیسی است که به شیوه ای مناسب عملکرد داشته باشند؛ وزیر کشور لیبی نیز روز یکشنبه هفته جاری و بعد از اینکه پلیس این کشور نتوانست از حمله به یک مسجد صوفی خودداری کند، از سمت خود استعفا کرد؛ این حمله تاکیدی بر مشکلات امنیتی موجود در لیبی است.
کد مطلب: 4527
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *