۰
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷

وزیر ارشاد: پایین کشیدن دیش ماهواره و برخورد با آن چقدر موثر بوده؟

حدود 170 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان نیز فعالیت می‌کنند و بیش از 870 میلیون سایت نیز اطلاعات و اخبار را به مخاطبان منتقل می‌کنند که هر روز هم تعداد آنها در حال افزایش است.
وزیر ارشاد: پایین کشیدن دیش ماهواره و برخورد با آن چقدر موثر بوده؟
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: نفس برگزاری چنین همایشی و قرار دادن موضوع افکار عمومی در دستور کار این همایش، نشان می‌دهد که امروز نیروی انتظامی بنا دارد پا به پای تحولاتی که در صحنه اجتماعی رخ می‌دهد پیش برود و با رویکرد نوین نقش واقعی خود را در سطح جامعه ایفا کند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هجدهمین گردهمایی تخصصی معاونین اجتماعی ناجا با اشاره به کنترل ناپذیر بودن فضای مجازی گفت: در حال حاضر حدود ۹ هزار کانال تلویزیونی و شبکه ماهواره‌ای و فرامرزی داریم که بیش از نیمی از آن در داخل کشور قابل دریافت است.

جنتی افزود: حدود ۱۷۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان نیز فعالیت می‌کنند و بیش از ۸۷۰ میلیون سایت نیز اطلاعات و اخبار را به مخاطبان منتقل می‌کنند که هر روز هم تعداد آنها در حال افزایش است.

وی مردم را نیز تولید کننده اطلاعات دانست و به سایت یوتویوپ اشاره کرد و گفت: این سایت که اطلاعات را به صورت تصویری منتقل می‌کند در هر دقیقه ۳۰۰ ساعت فیلم در آن آپلود می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این سوال اساسی را مطرح کرد: تا حالا با چنین وضعیتی در صحنه اطلاع رسانی و ساخت افکار عمومی چگونه باید برخورد کرد.

جنتی تولید محتوا در این عرصه را مهمترین نکته عنوان و تصریح کرد: ما خودمان بایستی صحنه را در اختیار گرفته و به سهم خود تولید کننده باشیم چرا که هر اندازه حجم اطلاعات ما در این فضا بیشتر تولید شود ما هم به همان اندازه در افکار عمومی تاثیرگذاریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهترین راه مقابله این است که ما نیز از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی استفاده کنیم و باید دقیقا از همان ابزار نهایت استفاده را ببریم چرا ما در یوتویوپ فیلم نگذاریم.

وی به پیش‌بینی در مورد یکی دو سال آینده پرداخت و گفت: با توجه به برنامه‌هایی که غربی‌ها اجرا می‌کنند ماهواره‌ها را از مدار ۳۶ هزار کیلومتر در مدار ۱۰۰۰ کیلومتری کار می‌گذارند و بدین ترتیب با موبایل هوشمند هر فردی به راحتی می‌تواند ۲ هزار شبکه ماهواره‌ای دریافت کند و ما باید از الان به فکر برخورد با پدیده باشیم.

جنتی تصریح کرد: آن موقع که دیش ندارند که پایین بکشیم و برخورد کنیم؛ البته وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است، قانون هم ممنوعیت ایجاد کرده برای استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و دیش و ... اما ما باید به عملکرد خودمان نگاه کنیم که چقدر موثر بوده، اقدامات ما چقدر حاصل داشته آیا به گسترش استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای انجامیده یا نه.

وی به بررسی پژوهش‌های انجام شده در این حوزه پرداخت و افزود: نتیجه پژوهش‌ها نشان داده که استفاه از شبکه‌ها در حال افزایش است مهم این است که ما بتوانیم آنها را در اختیار خود گرفته و استفاده کنیم.

این وزیر دولت تدبیر و امید اظهار داشت: یکی از بهترین راه‌های کنترل افکار عمومی همراهی با افکار عمومی است نه مقابله با افکار عمومی.
منبع:انتخاب
کد مطلب: 45536
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *