۰
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۱

ذوب سهمیه می‌گیرد، ملوان در آستانه خطر

ملوان انزلی با شکست در مسابقه امروز یک پله در جدول سقوط کرد و پایین تر از راه‌آهن و بالاتر از پیکان و استقلال‌خوزستان در رده سیزدهم جدول قرار گرفت.
ذوب سهمیه می‌گیرد، ملوان در آستانه خطر
مرتضی تبریزی مهاجم ذوب‌آهن نهمین برد متوالی ذوبی ها در دوازدهمین بازی متوالی را تضمین کرد.

هفته بیست و نهم لیگ برتر،ورزشگاه فولاد شهر
داور: علیرضا فغانی،کمک ها:محمدرضا منصوری، محمد راهی
اخطار: حاتمی (۴۳) از ملوان، حدادی فر (۵۱) حسن زاده (۵۸) از ذوب‌آهن

ذوب آهن:
رشید مظاهری، کارلوس سانتوس، هادی محمدی، دانیال اسماعیلی فر، علی حمام (۶۸ تبریزی)، مهرداد قنبری، ، قاسم دهنوی، قاسم حدادی فر، احسان پهلوان ،مهدی رجب زاده (۸۰ مهدی پور) و مسعود حسن زاده (۸۹ عباسی)
سرمربی: یحیی گل محمدی

ملوان:
سیدحسین حسینی، حسن جعفری، محمدحسین کنعانی، عزت الله پورغاز، محسن یوسفی، فرید مختاری (۸۷ محرمی)، محمد آبشک، پژمان نوری ،فرزاد حاتمی، سعید یوسف زاده (۸۰ آقایی) و سیدجلال رافخایی(۶۸ رضا اعتمادی)
سرمربی: فیروز کریمی

دقایق حساس:
دقیقه ۱۹: شوت مهدی رجب‌زاده راهی به دروازه ملوان نیافت.
دقیقه ۲۳: ضربه محکم و تماشایی پژمان نوری با واکنش رشید مظاهری به کرنر رفت.
دقیقه ۲۴: رشید مظاهری سانتر ارسالی از نقطه کرنر را با رشادت دفع کرد تا بازی همچنان بدون گل پیش برود.
دقیقه ۳۶: ضربه سر مسعود حسن زاده آرام در آغوش حسینی دروازه‌بان ملوان آرام گرفت.
دقیقه ۴۰: با شدت گرفتن حملات ذوب‌آهن سیدحسین حسینی گلر ملوان بعد از برخورد با مهاجم ذوب‌آهن یکی، دو دقیقه ای روی زمین خوابید تا بازی از تب و تاب بیافتد.
دقیقه ۴۱: اشتباه دروازه‌بان ملوان در دفع از جناح راست می‌ توانست منجر به اولین گل ذوب‌آهن بشود که این ضربه با اختلاف کم بیرون رفت.
دقیقه ۴۲: شوت تماشایی قاسم حدادی فر از بالای دروازه ذوب‌آهن با حداقل اختلاف به اوت رفت.
دقیقه ۴۳: فرزاد حاتمی برخورد با رشید مظاهری توسط داور با کارت زرد جریمه شد.
دقیقه ۵۱: قاسم حدادی فر با دریبل مدافعان ملوان آهنگ دروازه ملوان را کرد که در بین دو مدافع حریف نقش بر زمین شد. اما او در حالی که انتظار داشت یک پنالتی برای ذوب‌آهن گرفته شود، علیرضا فغانی وی را به دلیل تمارض با کارت زرد جریمه کرد.
دقیقه ۵۸: نفوذ بازیکنان ذوب‌آهن در محوطه شش قدم با بی دقتی حسن زاده به اوت رفت.
دقیقه ۸۵: پاس به بیرون مرتضی تبریزی و شوت قاسم حدادی فر از پشت محوطه جریمه با حداقل فاصله به اوت رفت.

شرح بازی:
ذوب آهن در آخرین بازی خانگی خودش در لیگ چهاردهم در شرایطی میزبان ملوان بود که ۳ امتیاز این مسابقه تضمینی برای افزایش شانس شاگردان یحیی گل محمدی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بود و از سوی دیگر ملوان هم با فیروز کریمی آمده بود تا با گرفتن امتیاز در این مسابقه خیال خودش را از بابت بقا در لیگ راحت کند. همین حساسیت باعث شد تا هر دو تیم در بیست دقیقه ابتدایی به دنبال محک زدن تیم حریف باشند و به همین خاطر توپ بیشتر در میانه میدان جریان داشت و خطر آنچنانی بر روی دروازه های دو تیم ایجاد نشد.در اواسط نیمه اول ملوانی ها با دو شوت از راه دور دروازه ذوب آهن را تهدید کردند که با درخشش مظاهری این توپها به هدف ننشست.بعد از این چند موقعیت شرایط برای ذوب آهن بهتر شد و شاگردان گل محمدی با فشاری همه جانبه ملوانان را به عقب راندند اما دفاع فشرده شاگردان فیروز کریمی فرصتی را به مهاجمان ذوب آهن نداد تا در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.اما در نیمه دوم روند بازی تغییر کرد و حملات همه جانبه ذوب آهن بر روی دروازه ملوان باعث شد تا شاگردان یحیی گل محمدی با زدن ۲ گل برد خودشان در این مسابقه را قطعی کنند.

شرح گل:
۱ ـ ۰ (ذوب‌آهن): احسان پهلوان با نفوذ به محوطه جریمه با پای راست ضربه ای به سمت دروازه ملوان زد که این توپ پس از برخورد به پای دفاع حریف از خط دروازه ملوانی ها گذشت.
۲ ـ صفر (ذوب‌آهن): ارسال قاسم دهنوی از جناح راست با ضربه عجیب مرتضی تبریزی وارد دروازه ملوان شد.

حواشی:
* فرید مختاری بازیکن جوان ملوان که اولین تجربه لیگ‌برتری خود را پشت سر می‌ گذارد، جانشین عزیز معبودی محروم شده است.
* مازیار زارع هافبک باتجربه ملوان در ترکیب انزلی چی ها حضور ندارد. در عین حال کاوه رضایی نیز به دلیل مصدومیت در ترکیب ذوب‌آهن نیست.
* در دقایق اولیه بازی یک بازیکن ذوب‌آهن برای رفع مشکل ضروری(!) از زمین بیرون رفت و بعد از یکی، دو دقیقه دوباره به ترکیب تیمش اضافه شد.
کد مطلب: 45539
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *