۰
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۲

در برنامه دیشب نود چه گذشت؟

در مسابقه پیامکی برنامه نود 50 درصد از مخاطبان برنامه به برد پرسپولیس رای دادند.
در برنامه دیشب نود چه گذشت؟
برنامه نود این هفته به بررسی هفته بیست‌ونهم لیگ برتر، حواشی آن و... اختصاص داشت. مسابقه پیامکی برنامه نود درباره پیش‌بینی برنده دربی ۸۰ بود که شرکت‌کنندگان ۵۰ درصد به برتری پرسپولیس، ۳۲درصد به استقلال و ۱۸ درصد به تساوی دو تیم رای دادند. ضمن اینکه بیشتر مردم نتیجه بازی را ۲ بر یک به سود پرسپولیس پیش‌بینی کردند.


به گزارش تسنیم، در ابتدای برنامه عملکرد تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا مورد بررسی قرار گرفت که حواشی دیدار پرسپولیس - بنیادکار ازبکستان و حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر از نکات این آیتم بود.

* پس از پخش بازی‌های آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، آیتم ویژه‌ای در مورد علیرضا فغانی داور بین‌المللی کشورمان پخش شد که اختصاص به زندگی شخصی و ورزشی این داور داشت.

* گزارشی از اردوی تیم فوتبال نفت تهران پیش از بازی این تیم مقابل صبای قم پخش شد که در این گزارش چگونگی آماده شدن تیم نفت برای مسابقات، روحیه بازیکنان و ... برای علاقمندان در نظر گرفته شده بود.

* در بحث انتقال تیم سایپا به کاشان یا آمل، عادل فردوسی‌پور عنوان کرد که برخی افراد غیرفوتبالی فعالیت‌های خودشان را آغاز کرده‌اند و باید جلوی این افراد را گرفت. وی مدعی شد که دلیلی ندارد تیمی که قهرمان شده به استان دیگری انتقال داده شود.

وی تصریح کرد: نگران انتخابات مجلس هستم که عده‌ای دنبال استفاده از آن و بردن تیم به شهرهای خودشان هستند که نباید تکرار شود.

در ادامه فردوسی‌پور اعلام کرد که مسئولان با گل‌محمدی مسئول تربیت بدنی استان البرز تماس گرفتند که وی گفته درخواست برای انتقال سایپا از آمل و کاشان به آنها ارائه شده است که تصمیم رفتن سایپا از کرج ورزشی نیست و استان البرز به هیچ وجه موافق این انتقال نیست. همچنین مجری برنامه از تماس با بیت‌الله رضایی مدیرعامل باشگاه سایپا خبر داد که وی اعلام کرد درخواست انتقال سایپا به تهران را داشته‌اند تا مسابقات تیم پخش مستقیم شود.

* مهدی تارتار سرمربی صبای قم نخستین میهمان تلفنی برنامه نود بود که در پاسخ مجری برنامه مبنی بر اینکه را پس از اخراج از زمین، بیرون نمی‌رفت، گفت: اگر بیرون می‌رفتم، من را روی خط برنامه می‌آوردید؟ من از تماشاگران حاضر در ورزشگاه و بازیکنان نفت عذرخواهی می‌کنم که به خاطر من معطل شدند.

وی افزود: در هفته یازدهم به خاطر ناداوری از کارم برکنار شدم و پس از آن داور از من عذرخواهی کرد. این عذرخواهی چه فایده‌ای داشت؟ چه کسی به داد من می‌رسد؟ غیر از فوتبال چه شغلی دارم؟ چرا با داوران برخورد نمی‌شود؟ برخی مدیران نمی‌دانند که چه بلایی سر مهدی تارتار آمده است. من را از فوتبال محو کنید ولی فوتبال ما درست شود.

* در ادامه آماری از حضور امیر قلعه‌نویی و برانکو ایوانکوویچ در دربی پخش شد. در این آمار، قلعه‌نویی رکوردار نبردن در ۸ دربی پی در پی بود و برانکو نیز در دربی لیگ کرواسی صاحب ۴ برد، ۲ تساوی و یک شکست شده بود.


* پس از پخش پیش بازی نفت تهران - صبای قم، پیش بازی استقلال - تراکتورسازی و خود بازی پخش شد که مهم ترین آیتم آن حواشی روبرو شدن آندرانیک تیموریان با تیم سابقش استقلال بود. حضور یک هوادار با شکل و شمایل لالاس بازیکن پیشین تیم ملی آمریکا به سوژه گزارشگر نود تبدیل شده بود. همچنین در آنالیز مشخص شد که امیر قلعه‌نویی با ۸ شکست بدترین فصل مربیگری‌اش را می‌گذراند.

* آیتم بعدی اختصاص به صحبت‌های محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان علیه کارلوس کی‌روش داشت که فردوسی‌پور در واکنش به این اظهارات گفت که انتظار از وزیر دولت تدبیر و امید می‌رود که وقتی یک تیم آرامش پیدا می‌کند در صحبت‌ها امید دیده شود.

وی اضافه کرد: اگر متر و معیار ما شکست دقیقه ۹۱ مقابل آرژانتین باشد، این باخت با یک گل با شکست ۴ بر یک برابر هلند در جام جهانی ۱۹۷۸ قابل مقایسه نیست و اگر متر ما ۲ باخت و یک مساوی در هر دو جام باشد، این متر کارشناسی نیست. امیدوارم اطرافیان وزیر به او مشاوره بدهند تا از وضعیت رو به بهبود تیم و اینکه نظر بقیه چیست، اطلاع پیدا کنند و فضا برای وزیر شفاف‌تر شود.

* در حواشی دیدار پیکان - راه‌آهن، در تصاویر مشخص شد که پس از شادی گل رامین رضائیان بازیکن راه‌آهن، صمدمرفاوی سرمربی پیکان با دست به صورت رضائیان زد. همچنین ساکت الهامی دستیار مرفاوی نیز لگدی به فرهاد کاظمی زد که در نوع خود عجیب بود. مرفاوی سرمربی پیکان در توضیح رفتار خود گفت: تا قبل از گل ما، درگیری‌ها را آرام می‌کردم ولی پس از اینکه دقیقه ۹۳ بازی، پیروزی را با شکست عوض کردیم، رضائیان که شاگرد من بود، در محوطه‌ای که حریم شخصی ما بود، شادی کرد.

وی افزود: در هیچ کجا چنین صحنه‌ای ندیده بودم و به رضائیان گفتم که چرا این کار را می‌کنی. من هم مجبور شدم از خودم دفاع کنم. چرا باید مربی حریف به سمت بازیکنش در محوطه ما بیاید تا او را ببوسد. بازیکن برزیلی ما زبان انگلیسی را بلد نیست و چطور متوجه شده‌اند که توهین کرده است؟ شاید من در رابطه با حرکتم اشتباه کرده باشم ولی آیا بازیکن و مربی حریف حرکت تحریک آمیز انجام دهند و من کاری نکنم؟ تیم ما واقعا مظلوم واقع شد و گلی که خوردیم طبق کارشناسی برنامه درست نبود. اشتباهات داوری باعث شد تا بازی را واگذار کنیم. چه کسی باید جواب ما را بدهد؟ ارزش ندارد که به خاطر یک برد این کارها را بکنند.

* در انتهای برنامه، عادل فردوسی‌پور اعلام کرد که صادق درودگر مدیرعامل نساجی مازندران ریز مکالمات تبانی در لیگ دسته اول را به او داده است که قرار شد در برنامه بعدی مورد بررسی قرار بگیرد.
کد مطلب: 45555
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *