۰
سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
مقایسه حمله به امام راحل و سید حسن خمینی

تندروها بدانند، او خمینی است

تندروها بدانند، او خمینی است
روزنامه اطلاعات در ۱۶ دی ماه ۵۶ یادداشتی را با نام مستعار احمد رشیدی مطلق منتشر کرد که این مطلب آغازی بود بر یک پایان. اهانت به مرجع تقلید مسلم جهان اسلام که رویکردهای ضد استبدادی، ضد استثماری و ضد استعماری را از نیمه های خرداد ۴۲ به گفتمان مسلط مقاومت مبدل کرده بود، خبطی نابخشودنی و گناهی غیر قابل اغماض از سوی مردم تلقی شد و هر روز از آن روز که می گذشت لهیب خروشان ملت چون شهابی ثاقب متبلور می گشت و دامنه تلالو آن هنوز که هنوز است در قالب صدور انقلاب در مناطق ژئواستراتژیکی چون خاورمیانه قابل رصد است.

سناریونویسان روزنامه اطلاعات که بی گمان فراتر از هیات تحریره آن نشریه بودند در محاسبات خود دچار اشتباه شدند و تبعات آن نوشته اهانت آمیز دامان خودشان را گرفت.

چندی قبل رگه هایی از رهیافت روزنامه اطلاعات با نویسنده مستعار آن روزها در برخی از سایت های خبری و تحلیلی استان گلستان نیز مشاهده شد، اگر چه تکذیب بیانیه منسوب به انصار حزب اله شاخه استان گلستان توسط یکی از مسئولان آن تشکل امری پسندیده و قابل تحسین است اما عذرخواهی سایت منتشر کننده از انتشار بیانیه جعلی اهانت آمیز درک صحیح جریان تردید از تدبیر را متبادر می نماید.

استان گلستان که عموما جز از طریق خبر سانحه هوایی یاک ۴۰ و یا بلایای طبیعی چون آتش سوزی جنگل و سیل در سطح ملی و بین المللی در سرخط خبرها قرار نمی گیرد این بار از طریق انتشار بیانیه جعلی در سطوح داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفت و اگر نبود درایت آیت اله نورمفیدی وضعیت پیش آمده همچنان ادامه داشت.

آیت اله نورمفیدی که واجد مقبولیت حکومتی (نماینده امام و مقام معظم رهبری) و مشروعیت مردمی (منتخب اول خبرگان رهبری در استان) می باشد با نگاه فراجناحی و ضد افراطی در تریبون نماز جمعه گرگان، فرصت سیاه نمایی در زمینه هایی نظیر امنیت، وحدت و اعتدال در استان گلستان را از فرصت طلبان ربود و با بیان این که 'ملت ایران و مردم شیعه و سنی استان گلستان، طبق وظیفه دینی و شرعی خود به بیت امام و فرزندان ایشان، علاقه مند هستند افزود با توجه به ارادت مردم استان گلستان به امام و انتشار مطالبی علیه بیت ایشان، خواستم به ملت ایران بگویم که ذهنیت منفی در ملت ایران ایجاد نشود و در استان گلستان، خبری نیست'.

آن سوتر معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان قاطعانه و مقتدرانه نسبت به رفتارهای غیرقانونی و افراطی تذکر داد و دادستان گرگان نیز از ورود دستگاه قضا به این موضوع خبر داد.

در همین ارتباط یادگار امام صراحتا در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: 'مطمئن هستم مردم و علاقه مندان امام به گونه ای هستند که این جریانات افراطی بسیار کم عدد را سر جای خود می نشانند'.

جز واکنش تلویحی دکتر طاهری و امامی (نمایندگان حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا در مجلس) فضای جامعه مدنی استان گلستان در سکوت اصولگرایان اما پر سر و صدا بود؛ صدور بیانیه کانون حزب اله در محکومیت بیانیه تندروها و حمایت از یادگار امام و دعوت از ایشان به استان، بیانیه مشترک چهار تشکل جوانان اصلاح طلب استان، واکنش دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان در قالب یک مقاله، یادداشت های متعدد در نشریات و سایت های محلی، امضای طومار توسط شهروندان گلستانی، بیانیه جوانان قوم بلوچ مقیم استان گلستان، تشکیل کمپین حمایت از سیدحسن خمینی و چندین و چند مورد از این دست محکومیت ها، حمایت ها و دعوت ها در نهایت منجر به این شد که یادگار امام دعوت گلستانی ها برای سفر به استان را بپذیرد. سفر معناداری که می تواند آغازی بر پایان افراط گرایی در استان و کشور تفسیر گردد چرا که او خمینی است و تندروها باید این واقعیت را درک کنند.

حامد صمدلویی/ گرگان خبر
کد مطلب: 45653
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *