۰
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲

می‌بینید در شرایطی که سرداران میدان دیپلماسی در تلاش هستند برخی چگونه توهین می‌کنند؟

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم دزفول، استان خوزستان و به ویژه این شهرستان را، منطقه‌ای مهم در تاریخ و جغرافیای ایران دانست و گفت: یکی از اهداف صدام و حامیانشان برای شکست انقلاب، اشغال استان خوزستان در آغاز جنگ بود.
می‌بینید در شرایطی که سرداران میدان دیپلماسی در تلاش هستند برخی چگونه توهین می‌کنند؟
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم دزفول، استان خوزستان و به ویژه این شهرستان را، منطقه‌ای مهم در تاریخ و جغرافیای ایران دانست و گفت: یکی از اهداف صدام و حامیانشان برای شکست انقلاب، اشغال استان خوزستان در آغاز جنگ بود.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری مقاومت‌های مردم دزفول در طول ۸ سال دفاع مقدس، گفت: با استناد به یکی از نقشه‌هایی که از سنگرهای عراقی‌ها به دست آمده بود، عبور از دزفول و رسیدن به مسجد سلیمان یکی از اهداف ارتش بعث بود، اما مقاومت خوزستانی‌ها آنها را ناکام گذاشت و مقاومت مردم دزفول در مقابل موشک‌ها، این خطه را به عنوان «شهر مقاومت» در تاریخ ایران جاودان کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به اظهارات چند تن از حاضران که نسبت به برخی از افراطی‌گری‌ها و تنزّل اخلاق در کشور انتقاد داشتند، گفت: هر فرد دلسوزی به خاطر اشکالات و مشکلاتی که در نظام اسلامی ایجاد می‌شود، ناراحت است.

وی با ارائه تحلیلی از اوضاع کشور در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب و عواملی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، به اعتصاب کارگران شرکت نفت و تأثیر آن بر تسریع سقوط رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: خوزستان در ابعاد مختلف یک استان قابل توجه است و مردم آن همچنان برای ایران، عزیز و دوست داشتنی هستند.

هاشمی رفسنجانی، مقابله با رذیلت‌های اخلاقی و احیای اخلاق اسلامی را یکی از اهداف مردم برای انقلاب علیه رژیم طاغوت توصیف کرد و گفت: متأسفانه در مقطعی به خاطر میدان گرفتن افراطیون، شاهد افول مکارم اخلاقی و رشد رذیلت‌ها بودیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز تأسف از رشد بیکاری جوانان در گذشته، ایجاد اشتغال را یک ضرورت حکومتی و اجتماعی دانست و گفت: ایران ظرفیت ایجاد اشتغال برای همه مردم، مخصوصاً جوانان تحصیلکرده را دارد که نیازمند برنامه ریزی‌های درست است.

وی در پاسخ به ابراز تأسف یکی از حاضران به خاطر افزایش پرونده‌های قضایی در کشور، گفت: باید این مسأله به عنوان یک بحران اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی رفسنجانی، افزایش نقدینگی را ویروس سلامت اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: در شرایطی که در اوج افزایش درآمدهای کشور می‌توانستند آن درآمدهای نفتی را در خدمت سازندگی کشور بگیرند، ولی متأسفانه با روی آوردن به واردات اجناس بی‌کیفیت، باعث تخریب پایه‌های تولید در کشور شدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تفاوت رفتار و گفتار بعضی از مسؤولان کشور، به خصوص در مسایل اجرایی ۸ سال از تاریخ انقلاب اسلامی را باعث تضعیف روحیات دینی و فرهنگی در جامعه دانست و گفت: متأسفانه بعضی‌ها با حمایت‌های خود، جریانی را روی کار آورده‌ بودند که علناً می‌گفتند در عصر ظهور هستیم و به بهانه آمادگی برای ظهور به راه‌های انحرافی دیگری پرداختند.

وی افزایش اسلام هراسی، شیعه گریزی و ایران ستیزی را نتیجه آن سیاست‌ها در طول سال‌های گذشته دانست و گفت: در حالی که می‌توانستیم با استفاده از تجربه سیاست خارجی تنش‌زدایی پس از جنگ، از دشمنی‌ها کم کنیم و در تعامل با دنیا به تقویت زیرساخت‌ها بپردازیم.

هاشمی رفسنجانی مسایل هسته‌ای را یکی از میادین اختلاف ایران با قدرت‌های جهانی دانست و گفت: می‌بینید در شرایطی که به قول رئیس جمهور محترم، سرداران میدان دیپلماسی دولت اعتدال، مشغول تلاش و نبرد در عرصه حل مسایل و جلوگیری از بهانه‌گیری‌های خارجی هستند، گروهی که منافع سیاسی آنها در وجود مشکلات است، چگونه با تندروی‌ها، کارشکنی‌ها، به دیگران توهین می‌کنند!

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخاب دکتر روحانی را نشانه علاقه مردم کشور به اعتدال دانست و گفت: می‌توانیم با این ظرفیت‌ها، کشور را در مسیر برخورداری از امکانات قرار دهیم که حق مردم ایران برخورداری از یک زندگی بهتر است.

وی برای حل مشکل بیکاری، توجه به اختراعات و ابتکارات جوانان را یکی از راه‌ها دانست و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی با طرح شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری، برنامه داریم تا بین صنعت و دانشگاه رابطه کاری ایجاد نماییم.

هاشمی رفسنجانی، «من لا معاش له لا معاد له» را یک تحلیل روشن از پیامبر (ص) برای جامعه دانست و گفت: بی‌دلیل نیست که می‌گویند وقتی فقر به سوی کشوری راه افتاد، کفر می‌گوید تو تنها نرو که من و تو باید با هم برویم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سعادت دنیوی را عامل سعادت اخروی مردم دانست و گفت: روحیه دینی در وجود مردم و به ویژه جوانان ما هست و نباید بگذاریم دشمنان انقلاب با دروغ‌های سیاسی، بین مردم و نظام جدایی بیندازند که حضور مردم باعث پیروزی‌های مشعشع در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی شده است و هنوز هم مردم، محکم‌ترین عامل تقویت نظام هستند.

وی به شرایط بحرانی و کشت و کشتار هر روزه در کشورهای منطقه به خصوص یمن، سوریه، عراق، مصر، لبنان، فلسطین، بحرین، افغانستان و پاکستان اشاره و تصریح کرد: در این موقعیت مسئولیت بزرگی به گردن ماست که باید ضمن حفظ اقتدار و امنیت کشور، از راه برادری و برابری بر اوضاع منطقه تأثیر بگذاریم.
کد مطلب: 45731
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *