۰
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۸

دولت خارطوم حمله هوایی به سودان جنوبی را تکذیب کرد

سودان روز شنبه حمله هوایی علیه سودان جنوبی را تکذیب و اعلام کرد تنها شورشیان دارفور در داخل خاک خود را هدف قرار داده است.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الیوم السابع" دولت خارطوم امروز شنبه اتهامات دولت جوبا درباره حملات جنگنده‌های سودانی به منطقه‌ای در سودان جنوبی را رد و تاکید کرد نیروهای سودان تنها شورشیان دارفور در داخل خاک خود را هدف قرار داده است.

خبرگزاری سودان به نقل از "عمر دهب"، سخنگوی رسمی کمیته سیاسی و امنیتی هیئت سودان در مذاکرات دو سودان در آدیس آبابا حمله نیروهای مسلح سودان به خاک سودان جنوبی را رد کرد.

وی افزود: شورشیان جنبش عدالت و مساوات سعی کردند از طریق سودان جنوبی به سودان حمله کنند. نیروهای مسلح سودان نیز به آن پاسخ دادند ولی این واکنش در داخل خاک سودان صورت گرفت.

عمر دهب گفت: هیئت مذاکره کننده سودان در اتیوپی با صدور بیانیه‌ای بر حق این کشور در دفاع از خاک خود و آمادگی هیئت مذاکره کننده برای ادامه مذاکرات مستقیم با هیئت مذاکره کننده سودان جنوبی تاکید کرد.

مذاکرات جاری بین دو کشور سودان و سودان جنوبی در منطقه بحر دار "اتیوپی" با تصمیم هیئت مذاکره کننده سودان جنوبی به تعلیق این مذاکرات مستقیم در آستانه شکست است.

تصمیم هیئت سودان جنوبی در اعتراض به آنچه حملات هوایی ارتش سودان به برخی مناطق در داخل مرز سودان جنوبی خواند، اتخاذ شده است
کد مطلب: 464
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *