۰
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۶
نماینده دشتستان در مجلس خبر داد

تشکیل فراکسیون نمایندگان جنوب کشور در مجلس

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون نمایندگان جنوب کشور در مجلس خبر داد.
 حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: خدمت به مردم در نظام اسلامی وظیفه تک‌تک مسئولان است و در این مسیر باید نهایت تلاش خود را به کار ببندیم.

وی به حقوق و مزایای نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: حقوق ماهیانه بنده از مجلس ۲ میلیون و ۴۰۰ تومان است و اعلام رقم ۴۵۰ میلیون تومانی به عنوان سهم هر نماینده یک بازی سیاسی بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با تقسیم هزینه جاری، اسکان و حقوق نمایندگان، ترابری، دفاتر و ... که بودجه موردنیاز مجلس را شامل می‌شود، عدد ۴۵۰ میلیون تومان به عنوان سهم هر نماینده عنوان شد که طرح آن به این شکل ظلم بود.



لزوم ایجاد دفتر در هر حوزه انتخابیه

موسوی‌نژاد با تاکید بر لزوم ایجاد دفتر در هر حوزه انتخابیه تصریح کرد: ایجاد دفتر برای هر نماینده در مرکز حوزه انتخابیه نیاز است تا هم سوابق پیگیری وی برای فرد بعدی موجود باشد و هم نیاز نشود برای پرداخت هزینه و تهیه دفتر به مدیران متوسل شد.

وی افزود: اگر زمینه را برای درخواست نماینده از فلان مدیر برای پرداخت هزینه دفتر یا خودرو فراهم کردیم، عملا استقلال نمایندگی خدشه‌دار می‌شود که تعیین بودجه برای ساخت دفاتر نمایندگان به این منظور بوده است، ضمن اینکه دفتر مذکور تا زمان خدمت هر نماینده در اختیار وی است و سپس تحویل نماینده بعدی می‌شود.



نمایندگان نمک‌گیر می‌شدند

این نماینده مجلس بیان کرد: در دوره گذشته هزینه دفاتر برخی نمایندگان از سوی مدیران تامین می‌شد که منجر به نمک‌گیر شدن نماینده می‌شد.

موسوی‌نژاد بر لزوم حمایت از جوانان تاکید کرد و گفت: خلاقیت و نوآوری لازمه کار جوانان است و این می‌تواند موتور حرکت و نشاط یک جامعه شود.

وی به شاخصه‌های اصولگرایی اشاره کرد و افزود: جریان اصولگرایی چارچوب و شاخص‌هایی دارد که نباید این جریان را به شخص با هر درجه و مقامی که باشد نسبت داد حتی اگر آن شخص رئیس جمهور باشد بلکه باید بر اساس معیارهای دینی عمل کنید.



مردم استان بوشهر مشکلات عدیده‌ای را متحمل می‌شوند

عضو کمسیون انرژی مجلس در پاسخ به سئوالی مبنی بر ضعیف عمل کردن مدیرت ارشد استان در نحوه انتصابات یادآور شد: وظیفه استاندار چینش مدیران استان است و این از حقوق قانونی ایشان است ولی در صورتی که مدیر بر خلاف مصلحت عمومی جامعه و مردم حرکت کند و اقدامات وی موجب ضرر و زیان مردم می‌شود، من موظفم جلوی ایشان را طبق قانون بگیرم.

وی در ارتباط با وضعیت بودجه نفت در استان نیز گفت: مردم استان بوشهر به دلیل نفت‌خیز و گازخیز بودن این استان مشکلات عدیده‌ای را متحمل می‌شوند و گازهای خطرناک ناشی از منابع و فرآورده‌های نفتی و گازی را استنشاق می‌کنند و باید از امکانات مجموعه نفت استفاده کنند که برای حل این مشکل با افزودن متمم و یا اصلاحیه این بودجه را جبران می‌کنیم.



با فقر زیرساخت‌های فرهنگی مواجه‌ایم

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت زیرساخت‌های فرهنگی تاکید کرد و اظهار داشت: امروز در استان بوشهر با فقر محتوای فرهنگی روبرو نیستیم بلکه با فقر زیرساخت‌های فرهنگی مواجه‌ایم.

موسوی‌نژاد اذعان داشت: علت حضور من در کمیسیون انرژی مجلس با نگاه تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و ایجاد فضاها و مجتمع‌های فرهنگی بوده است چون به اعتقاد بنده جایی که زیرساخت وجود ندارد راه حلی برای اجرای محتوا وجود نخواهد داشت.



تشکیل فراکسیون نمایندگان جنوب کشور

وی از تشکیل فراکسیون نمایندگان جنوب کشور خبر داد و افزود: از آنجا که استان‌های جنوبی کشور مشترکات زیادی از جمله مسائل مربوط به خرما، فرهنگ، بنادر و راه‌ها داریم، بناست دغدغه‌های کل مردم جنوب کشور را در این قالب منعکس کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی موضوع خرما را از مهم‌ترین دغدغه های خود دانست و گفت: قصد داریم با تشکیل سازمان خرما مشکلات مربوطه از جمله خرید تضمینی آنرا مرتفع کرده و با ایجاد صنایع تبدیلی هم اشتغال ایجاد کنیم و هم کشاورزان را از سردرگمی نجات دهیم.

در این نشست، موسوی‌نژاد به سئوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.
کد مطلب: 4684
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *