۰
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۷
جان بولتون:

اروپايي ها بايد در صورت شکست طرح يورو پيامد آن را بپذيرند

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل گفت تشکیل حوزه یورو ابتکار اروپایی ها بود و این اروپایی ها هستند که در صورت شکست این طرح باید پیامدش را بپذیرند.
به نقل از شبکه تلوزیونی اینترنتی ای ام تی وی ، جان بولتون گفت به نظر من کنوانسیون جمهوری خواهان در حال حاضر فرصتی بسیار خوب برای مردم آمریکا برای شناخت بهتر از رامنی، پل رایان و کریس کریستی است.
وی ادامه داد این فرصتی برای سران حزب است تا به صورت مستقیم با مردم آمریکا صحبت کنند؛ صحبتی که تحت تاثیر رسانه ها و صاحب نظران قرار نگرفته باشد و من در انتظار این مساله هستم.
وی درباره انسجام بیشتر در حوزه یورو که آنگلا مرکل خواستار آن شده است گفت شخص من ترجیح می دادم که جای گزین دیگری نیز باشد ولی در حال حاضر اتحادیه اروپا بر سر یک دوراهی قرار گرفته است. یک راه حل درخواست صدر اعظم آلمان برای انسجام هر چه بیشتر در اروپا یا فروپاشی حوزه یورو است که البته مورد دوم محتمل تر است.
بولتون اضافه کرد دست کم در خصوص یونان باید گفت این به سود یونانی هاست که از حوزه یورو خارج شوند ولی این چیزی است که خود اروپایی ها باید درباره آن تصمیم گیری کنند و این تصمیمی است که باید بدون حمایت آمریکا باید صورت گیرد. البته شکی نیست که در صورت خروج نیز مشکلاتی هستند که باید با آن روبرو شوند ولی این بدان معنا نیست که صرف وجود یورو، باید از آن حمایت کرد.
بولتون گفت این اروپایی ها بودند که در ابتدا اقدام به تشکیل یورو کردند و با این کار خود نیز اهداف سیاسی را دنبال می کردند و این هدف اکنون در فرایند شکست قرار دارد و این اروپایی ها هستند که باید پیامدهای این شکست را تحمل کنند.
وی گفت البته این بدان معنا نیست که من هیچ نکرانگرانی در این خصوص ندارم منظورم این است که این طرح آنان است و آنان باید خود پیامدهایش را به عهده بگیرند. این کاری است که دولت های منتخب مردم انجام می دهند.
کد مطلب: 4777
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *