۰
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۱

نمایشگاه تاریخچه ترور در حاشیه اجلاس عدم تعهد دایر است

نمایشگاه ترور از تاریخچه حوادث تروریستی در ایران بعد از انقلاب اسلامی در حاشیه اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد در تهران دایر است.
در حاشیه اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد که در مرکز همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است، نمایشگاهی از حوادث تروریستی در ایران بعد از انقلاب اسلامی دایر است.

در این نمایشگاه تصاویری همراه با اخبار کوتاه به زبان انگلیسی و عربی از جنایت های تروریستی که توسط گروهک های تروریستی از جمله گروه تندر، کومله، گروه تروریستی به سرکردگی ریگی و گروهک تروریستی منافقین و حزب خلق عرب که در اقصی نقاط ایران به وقوع پیوسته به نمایش گذاشته شده است.

ترور دانشمندان هسته ای ایران، ترور جمعی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی از جمله شهیدان باهنر، رجایی، بهشتی و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی، ترور سردار شهید صیاد شیرازی، بمب گذاری مقابل مجلس شورای اسلامی در سال ۲۰۰۹، بمب‌گذاری در مسجد چابهار در سال ۲۰۱۰، بمب‌گذاری در مسجد علی بن ابیطالب در سال ۲۰۰۹ و بمب‌گذاری در مسجد جامع شهر زاهدان و همچنین جنایت های شاخه نظامی پژواک در طول جنگ تحمیلی بر علیه سپاه و سرداران ایرانی از جمله حوادث تروریستی بود که در این نمایشگاه به آن پرداخته شده بود.

بنا بر این گزارش در این نمایشگاه سعی شده است تاریخچه ای از تروریسم در ایران و اینکه ایران قربانی تروریسم است به تصویر کشیده شود.

گفتنی است بیشترین این تصاویر مربوط به جنایت های تروریستی گروه تندر است که طبق اطلاعات موجود در نمایشگاه توسط جمشید شارمهد رهبری می شود و وی حلقه ارتباطی میان سازمان سیا و سازمان های وابسته به رژیم پهلوی است.
کد مطلب: 4778
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *