۰
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۱
رییس كل سازمان امور مالیاتی:

طبق برنامه پنجم باید كل هزینه های جاری دولت از طریق مالیات تامین شود

رییس كل سازمان امور مالیاتی گفت: طبق برنامه پنجم باید صددرصد هزینه های جاری دولت از طریق اخذ مالیات تامین شود.
طبق برنامه پنجم باید كل هزینه های جاری دولت از طریق مالیات تامین شود
به نقل از یرنا؛ 'علی عسگری' شنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبكه دوم سیما با بیان اینكه ۴۵ درصد درآمدهای دولت از محل مالیات و ۱۰ درصد از محل امور گمركی است، تصریح كرد: سهم این بخش از درآمد نفت بیشتر است .

وی افزود: تا روز شنبه، چهار و نیم میلیون نفر اظهارنامه مالیاتی تكمیل كرده اند كه پیش بینی می شود تا پایان وقت اداری این روز ۲۰ هزار نفر دیگر به این تعداد افزوده شود.

عسگری با تاكید برضرورت تكمیل اظهارنامه مالیاتی، شرط استفاده از معافیت مالیاتی را تكمیل اظهار نامه مالیاتی دانست و گفت:‌ طبق قانون به ۲۵ درصد سود تولید مالیات تعلق می گیرد و شركتهای متضرر و تعطیل از پرداخت آن معافند.

رییس كل سازمان امور مالیاتی ادامه داد: برای تجمیع مالیات سامانه نظام یكپارچه مالیات را در دستور كار قرار داده ایم كه بدین منظور برای افراد حقیقی و حقوقی شماره اقتصادی صادر شده است.

وی، فعالیت اقتصادی افراد فاقد این شماره را غیر قانونی عنوان كرد و اظهار داشت: سامانه نظام یكپارچه مالیات نقش مهمی در جلوگیری از فرار مالیاتی دارد.

عسگری، تعداد افرادی را كه سال قبل اظهارنامه مالیاتی ارائه كردند ۴ میلیون و ۴۱۰ هزار نفر برشمرد و گفت:‌ طرح جامع مالیاتی امسال بطور آزمایشی در شهرهای اصفهان ،شیراز و تهران اجرا می شود.

رییس كل سازمان امور مالیاتی با اشاره به سهم ۹۰ درصدی اظهارنامه های مالیاتی الكترونیكی افزود:‌ طرح جامع مالیاتی در ۶ مرحله اجرا می شود.
کد مطلب: 478
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *