۰
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۶

آمريکا به دنبال افزايش حضور نظامي خود در آسيا با هدف مقابله با قدرت چين است

به نقل از ان تی دی تی وی چین ، مقاله منتشر شده در روزنامه وال استریت ژورنال حاکی است آمریکا قصد دارد سامانه های ضد موشکی خود را در آسیا توسعه دهد.
هدف آمریکا تنها مقابله با تهدید کره شمالی نیست بلکه قصد دارد با این بهانه چین را محاصره کند.
یکی از سامانه های دفاع ضد موشکی جدید آمریکا در جنوب ژاپن و دیگری در فیلیپین مستقر خواهد شد.
با وجود آنکه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است این سامانه ها با هدف مقابله با تهدیدات کره شمالی در آسیا مستقر خواهد شد اما کارشناسان معتقدند این سامانه می تواند بر ضد چین هم به کار گرفته شود.
ریچارد فیشر کارشناس نظامی آمریکا می گوید نظارت بر مناطق شرقی چین به آمریکا و متحدانش اجازه می دهد نه تنها فعالیت موشک ها بلکه فعالیت های نظامی دیگر تهدید کننده چین را تحت نظر داشته باشند.
آمریکا و متحدانش در منطقه ، از عملکرد چین برای به دست آوردن کنترل بخش های جنوبی دریای چین و تهدیدات نظامی فزاینده این کشور نگران هستند.
آمریکا معتقد است چین موشک های دوربرد قاره پیما در اختیار دارد.
ریچارد فیشر می گوید تعداد موشک های بالستیکی که چین در اختیار دارد در ده سال آینده به طور فاجعه باری افزایش خواهد یافت.
از سوی دیگر چین تلاش می کند سامانه دفاع ضد موشکی مخصوص خود را بسازد. پیش از این نیز رادارهای دوربرد در منطقه گواندوم در نزدیکی مرزهای تایوان و کشورهای آسیای جنوب غربی نصب شده است.
از سوی دیگر آمریکا در مورد نبود توازن نظامی میان چین و تایوان نگران است. چین بیش از هزار موشک در اختیار دارد که می تواند آنها را به سوی تایوان شلیک کند.
از دیدگاه فیشر استقرار سامانه های دفاع ضد موشکی آمریکا در ژاپن و فیلیپین نوعی سپر دفاعی برای تایوان است. از این رو توسعه سامانه های دفاع ضد موشکی آمریکا اقدامی مناسب و به جا در مقابل پیشرفت نظامی چین است.
نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هرچه که باشد این کشور همچنان تلاش خواهد کرد حضور نظامی خود را در آسیا طی سالهای آینده افزایش دهد.
کد مطلب: 4789
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *