۱
جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۱
حزب مردم‌سالاری با انتشار بیانیه ای خواستار شد:

نجات حج از بی‌کفایتی آل سعود

در پی فاجعه منا حزب مردم‌سالاری با صدور بیانیه‌ای خواستار استفاده از فرصت حضور رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب سازمان همکاری اسلامی شد.
نجات حج از بی‌کفایتی آل سعود
در پی فاجعه منا حزب مردم‌سالاری با صدور بیانیه‌ای خواستار استفاده از فرصت حضور رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب سازمان همکاری اسلامی شد.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
با کمال تأسف و تأثر امت اسلام در عید قربان امسال به جای شادی و شعف به سوگ و عزا نشست.

بی‌شک ابعاد گسترده فاجعه غمبار مراسم رمی جمرات در «منا» فقط محدود به جان باختن ۱۵۰۰ نفر و مصدوم شدن صدها زائر بیت‌الله الحرام نمی‌شود؛ این حادثه تلخ را نباید با ماجرای جرثقیل و آتش سوزی هتل و امثال آن مقایسه کرد. اگر خبر برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر عبور خلاف جهت کاروان پسر شاه عربستان همراه با صدها نیروی نظامی و پلیس را علت حادثه ندانیم؛ اگر دل‌مشغولی‌های سردمداران دربار آل سعود برای تجاوز وحشیانه به یمن و دخالت نابخردانه در بحرین و تقویت ظالمانه داعش در عراق و پرورش بی‌محابای تروریست‌ها در سوریه و امثال آن را زمینه‌ساز بی‌توجهی در مدیریت مراسم عظیم حج ندانیم؛ و اگر اختلافات شاهزاده‌های سعودی برای تصاحب قدرت سیاسی را عامل بروز چنین حوادث اندوهباری ندانیم، حداقل بی‌کفایتی آل سعود برای بستن بی‌دلیل مسیر حرکت ضیوف‌الرحمان از «منا» به «جمرات» را باید عامل اصلی فاجعه مذکور بدانیم.

حزب مردم‌سالاری ضمن عرض تسلیت این حادثه جانسوز به حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) و امت اسلام و رهبر معظم و ملت رشید ایران بویژه خانواده‌های داغدار جان باختگان ایرانی سه نکته را گوشزد می‌سازد

اولا: سازمان همکاری اسلامی با تشکیل اجلاس فوق‌العاده و تعیین یک کمیته حقیقت‌یاب ابعاد پنهان این فاجعه بزرگ را بررسی کرده و علت واقعی بروز آن را به امت اسلام اعلام نماید.

ثانیا: با عنایت به بروز چنین حوادث قابل پیشگیری در گذشته که نمایانگر ضعف مفرط مدیریت و دلیل قاطعی برای اثبات بی چون و چرای بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی آل سعود می‌باشد؛ لازم است جهان اسلام برای انجام صحیح وظایف عبادی و مناسک مطلوب حجاج محترم و برپایی کنگره عظیم حج چاره‌اندیشی نموده و با انتخاب یکی هیأتی از میان ۵۷ کشور اسلامی، اداره صحیح حرمین شریفین را بر عهده گیرد و با نجات حج از آل سعود با اینگونه بی‌کفایتی‌ها و آبروریزی‌ها در میان امت اسلام مقابله نمایند.

ثالثا: امید است رئیس جمهور محترم ایران و هیأت همراه از فرصت حضور در سازمان ملل جهت تشکیل اجلاس فوری سازمان همکاری اسلامی و تعیین کمیته حقیقت‌یاب و چاره‌اندیشی برای اداره صحیح حرمین شریفین نهایت بهره‌برداری را بنمایند.

در پایان ضمن تشکر از مجموع اقدامات مسئولان ایران بویژه بعثه مقام معظم رهبری و دست اندرکاران سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه و سازمان‌های امدادی و پزشکی جهت اطلاع‌رسانی صحیح و مداوای فوری و انتقال مجروحان و اجساد زائران ایرانی و مشخص کردن وضعیت مفقودان و دفاع از حقوق همه‌جانبه تمامی حجاج عزیز از خداوند سبحان برای همه جان باختگان حادثه «منا» علو درجات و برای بازماندگان آنان صبر عظیم و اجر جزیل و برای مجروحان و مصدومان نیز شفای عاجل مسألت داریم.
کد مطلب: 48445
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *