۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۵

واکنش هنیه و حزب الله لبنان به اظهارات مرسی

دولت منتخب فلسطین و حزب الله لبنان در موضع گیری های جداگانه از اظهارات مرسی رئیس جمهور مصر در اجلاس عدم تعهد در تهران پیرامون فلسطین استقبال کردند.
محمد عوض معاون هنیه و وزیر امور خارجه دولت منتخب فلسطین در خصوص اظهارات مرسی در اجلاس عدم تعهد تهران گفت:شک نیست که سخنان مرسی موضع تاریخی مصر است که در دوره رژیم قبلی غایب بود اما مرسی بار دیگر موضع مصر درباره قضیه فلسطین را به اصل خود بازگرداند بویژه اینکه این سخنان وی در اجلاس عدم تعهد ایراد شد.

وی خاطر نشان کرد: ما باید این موضع‌گیری را مثبت تلقی کرده و برای ایجاد وحدت فلسطینیان و وحدت قضیه فلسطین برای خدمت به آرمان ملت فلسطین تلاش کنیم.

وی تاکید کرد پرداختن مرسی به قضیه اسرای فلسطین دلیلی بر این است که مصر به قضیه فلسطین و جزئیات آن توجه دارد و ما باید دست به تحرکات بین‌المللی و حقوقی برای اسرا بزنیم و از این دیدارهایی که مرسی نیز به آن دعوت می‌شود، بهره ببریم.

همچنین مسئول روابط عربی حزب الله در گفتگو با پرس تی‌وی تصریح کرد: همکاری بین ایران و مصر می‌تواند به بحران سوریه پایان دهد.

شیخ حسن عزالدین مسئول روابط عربی حزب الله عنوان کرد: جای هیچ گونه مداخله نظامی در سوریه وجود ندارد و تنها راه پایان دادن به ناآرامی‌های سوریه که چند ماه به طول انجامیده است را مذاکره دانست.

وی افزود: متاسفانه دولت امریکا و چند تن از هم پیمانان آن به جای آنکه در منطقه به وظیفه خود عمل کرده و مشکل سوریه را حل کنند، به جنگ در آن‌جا کمک می‌کنند و بازی کثیفی به راه انداخته‌اند.

عزالدین خاطرنشان کرد: یک توطئه بسیار بزرگ سوریه و موضع این کشور در منطقه را هدف گرفته است و درگیری در این کشور عربی به خاطر حمایت آن از جنبش مقاومت یک سال و نیم است که ادامه دارد.


کد مطلب: 4937
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *