۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۴
صالحي:

مناسبات ايران و چين عمیق تر و گسترده تر شود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران و در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد در تهران با معاون وزیر خارجه چین دیدار و گفت وگو کرد.
 علی اکبر صالحی در این دیدار با تاکید بر این‌که دو کشور ایران و چین دارای پیشینه تاریخی ، مستقل، قابل اعتماد و مکمل یکدیگر هستند، خاطر نشان کرد : ایران و چین از روابط بسیار خوبی در کلیه عرصه ها برخوردارند و مایلیم این مناسبات عمیق تر و گسترده تر شود.

صالحی افزود : اشتراکات فراوان دو کشور مبنای مناسبات بین دو کشور است و این روابط در جهت منافع دو ملت است و باید با ایجاد تسهیلات و هموار کردن بسترها و زمینه ها ، همکاری های اقتصادی و تجاری را افزایش داد.

معاون وزیر امور خارجه چین نیز در این دیدار ، ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد و برگزاری و مدیریت موفقیت آمیز شانزدهمین اجلاس سران این جنبش در تهران را تبریک گفت .

وی ریاست سه ساله ایران بر جنبش عدم تعهد را فرصتی برای این کشور برای ارتقاء نقش جهانی خود دانست و ابراز امیدواری کرد جنبش عدم تعهد در دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف خود موفق باشد.

معاون وزیر امور خارجه چین روابط تهران - پکن را بسیار خوب توصیف کرد و با اشاره به تداوم رفت و آمدها در حوزه ها و سطوح مختلف ، خاطرنشان کرد : علاقمندیم روابط تجاری و اقتصادی را گسترش دهیم و زمینه های توسعه روابط فیمابین را فراهم آوریم.

معاون وزیر خارجه چین دیدگاه های ایران و کشورش در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی را مشترک دانست.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات منطقه ای ، به ویژه وضعیت حساس و مهم خاورمیانه و سوریه مورد بررسی قرار گرفت و طرفین بر ضرورت حل مسائل از طریق سیاسی به دور از دخالت خارجی تاکید کردند.

معاون وزیر امور خارجه چین در این راستا تاکید کرد : ایران در مسائل منطقه ، نقش بسیار مهمی ایفاء می کند و شناخت بیشتر و دقیق تری از مسائل و روند تحولات دارد.
کد مطلب: 4993
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *