۰
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۹

هنیه از نتیجه سفر هیئت امنیتی به قاهره خشنود است

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین امروز با هیئت امنیتی فلسطین که به مصر سفر کرده و با مسئولان اطلاعاتی و دیگر مقامات قاهره دیدار کرده بود، نشستی را برگزار کرد.
 به نقل از رسانه‌های فلسطین، «اسماعیل هنیه» امروز در دیدار با هیئت امنیتی فلسطینی در جریان شرح کامل نتایج سفر این هیئت به مصر قرار گرفت و نتایج آن را ستود.

وی بر اصول ثابت حمایت از امنیت ملی مشترک مصر و فلسطین تاکید کرد و از این هیئت خواست تا به تماس‌های خود با مسئولان مصری به منظور تقویت روابط برادارنه بین دو طرف و همکاری‌های امنیتی ادامه دهند.

هنیه تصریح کرد که پس از این سفر دیگر اطمینان کامل حاصل شد که غزه منبع تهدید امنیتی برای مصر نیست بلکه منبع امنیت، ثبات و همکاری است.



مجلس قانونگذاری فردا به دولت جدید هنیه رأی اعتماد می‌دهد

برخی منابع مجلس قانونگذاری (پارلمان) فلسطین اعلام کردند که این مجلس فردا در مقر خود در شهر غزه جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد و طی آن موضوع تعدیل وزراء در دولت «اسماعیل هنیه» را بررسی می‌کند.

به گفته این منابع این جلسه صبح فردا با حضور همه نمایندگان پارلمانی به منظور اعطای رأی اعتماد به وزرای جدید کابینه هنیه برگزار خواهد شد.

در همین راستا «طاهر النونو» سخنگوی دولت هنیه تاکید کرد که رایزنی‌ها درباره انجام تعدیل وزرا‌ به پایان رسیده است و هدف از تغییرات جدید در دولت دمیدن جان تازه به دولت است.

وی افزود که ۸ پست وزارتی و تعدادی از مسئولان و شخصیت‌های داخلی دولت و وزارتخانه‌ها شاهد تغییراتی بوده‌اند.



آغاز هفته همبستگی با اسرای اعتصاب‌کننده غذا در غزه

کمیته اسرای گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین از آغاز هفته همبستگی با اسرای فلسطین و بویژه اسرایی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند، خبر داد.

«رأفت حمدونه» اسیر آزاده و عضو این کمیته در یک کنفرانس خبری که در مقابل مقر کمیساریای حقوق بشر در شهر غزه برگزار شد، گفت: قضیه اسرا یک قضیه نخست ملی است.

وی بر ضرورت انجام اقداماتی متناسب با جانفشانی‌ها و قهرمانی‌های اسرای فلسطینی تاکید کرد.

حمدونه اظهار داشت که این کمیته با برگزاری برنامه‌های جدید در راستای یاری و حمایت از اسرای فلسطینی از امروز به مدت یک هفته تا جمعه آینده موافقت کرده است که شامل اعتصاب غذای یک روزه و برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در حمایت از اسراست.



تلاش رژیم صهیونیستی برای تخریب محله البستان

«احمد الرویضی» مشاور دفتر ریاست تشکیلات خودگردان در امور قدس پیش‌بینی کرد که شهرداری قدس اشغالی طرح تخریب محله البستان را ماه آینده اجرایی کند.

وی افزود: اقدام شهرداری قدس در توزیع پنج اخطاریه برای تخریب منازل شهروندان در محله البستان در راستای طرح تخریب ۸۸ باب منزل در این محله است و مسئولان رژیم اشغالگر با این اخطاریه‌ها این پیام را به شهروندان می‌دهند که این رژیم برای تخریب منازل آنها با هدف مجبور کردن آنها به کوچ داوطلبانه مصمم است.



تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت منازل فلسطینیان در شرق خان یونس

منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای رژیم اشغالگر صبح امروز به سمت اراضی و منازل شهروندان در شرق استان خان یونس تیراندازی کردند.

بر اساس این گزارش نیروهای اشغالگر مستقر در برج‌های نظامی در نوار مرزی به سمت منازل شهروندان در خان یونس تیراندازی کردند که البته هیچ تلفاتی در بر نداشت.
کد مطلب: 5145
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *