۰
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۵۷

لاوروف: تهدید انگلیس برای حمله به سفارت اكوادور غیرقانونی است

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تهدید اخیر دولت انگلیس مبنی بر حمله به سفارت اكوادور در لندن برای دستگیری 'جولیان آسانژ' موسس پایگاه اینترنتی 'ویكی لیكس' اعلام كرد: تهدید انگلیس برای حمله به سفارت اكوادور غیرقانونی است و باید از آن پرهیز شود.
به گزارش ایرنا، 'سرگئی لاوروف' روز شنبه در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسكو وابسته به وزارت خارجه روسیه خاطرنشان كرد: تهدید انگلیس برای حمله به سفارت اكوادور محل پناهندگی 'جولیان آسانژ' خارج از چارچوب های قانونی است.

وی افزود: فكر نمی كنم تا زمانی كه آسانژ در قلمرو اكوادور (سفارت این كشور در لندن) قرار دارد هیچكس دست به اقدامات نسنجیده بزند و برای این منظور ضرورت دارد كه حق وی برای پناهندگی باید رعایت شود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با بیان اینكه هر كس كه دلش می خواهد به انگلیس پناهنده می شود، از رویكرد لندن برای اعطای پناهندگی سیاسی به شماری از سرمایه داران روس و افراد تحت تعقیب در روسیه انتقاد كرد.

در یك دهه اخیر شماری از سرمایه داران فراری روس همچون 'بوریس برزوفسكی' كه به اختلاس های كلان در روسیه متهم شده اند و نیز یكی از سران جدایی طلبان چچن بنام 'احمد زاكایف' به انگلیس پناهنده شده اند و لندن درخواست مسكو برای استرداد آنها را رد كرده و این مساله بر روابط دو كشور سایه افكنده است.

آسانژ كه یك استرالیایی است در ماه ژوئن به سفارت اكوادور در انگلیس پناهنده شد تا از بازگردانده شدن خود به سوئد به اتهام آزار جنسی جلوگیری كند.

به دنبال صدور حكم دادگاه ، آسانژ از اكوادور درخواست پناهندگی سیاسی كرد و بیش از یك ماه است كه وی به سفات این كشور در لندن پناهنده شده است.

دولت انگلیس اواسط ماه اوت گذشته تهدید كرد كه اگر دولت اكوادور تقاضای پناهندگی آسانژ را لغو نكند، به سفارت این كشور حمله می كند.
کد مطلب: 5196
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *