۰
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۱
زاکانی:

پیروز انتخابات مجلس کسانی هستند که بر اصول پایبندند

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: پیروزی و شکست راه یافتن و یا راه نیافتن و یا رئیس شدن یا نشدن نیست بلکه پیروزی پایبندی به اصول است.
علیرضا زاکانی در سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور که در دانشگاه امیر کبیر درحال برگزاری است کلید رستگاری انسان را شناخت وظیفه دانست و گفت: کلید رستگاری انسان شناخت مسیر درست در عمل به تکلیف است که اگر مسیر درست شناخته شود موجب سعادت دنیا و آخرت و اگر مسیر اشتباه باشد موجب خسران خواهد شد و اگر ما بخواهیم تکلیف مدار باشیم باید جایگاه خود را در جبهه حق پیدا کنیم.

وی افزود: علاوه بر شناخت مسیر انسان باید متوجه باشد که چه وقتی وقت قیام است چه زمانی وی عقود. وقتی انسان وظیفه را درست تشخیص می دهد هر سختی ای را که در این مسیر داشته باشد تحمل خواهد کرد.

زاکانی با بیان اینکه میزان و ملاک عمل صالح مقام معظم رهبری است گفت: ما باید خودمان را با ملاک هایی که ایشان بیان می کنند تنظیم کنیم و خود را با میزان و ملاک ایشان محک بزنیم.

وی در ادامه با اشاره به چالش هایی که میان غرب و ایران وجود داردگفت: کره جغرافیایی سیاسی، تولید ثروت ، حوزه فرهنگ و اعتقادات ، مباحث مربوط به فناوری و شکل گیری قطبی جدید در جهان به رهبری ایران و تقابل عینی و عملی با نظام سلطه از جمله مباحثی است که ایران برای نظام استکبار چالش آفریده است.

زاکانی با اشاره به حوزه جغرافیایی گفت: ایران از لحاظ جغرافیای سیاسی در یکی از ممتازترین محل ها یعنی خلیج فارس واقع شده که دسترسی به آبهای گرم دارد و همچنین ذخایر عظیم گاز و نفت بر این اهمیت جغرافیایی افزوده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: ایران ۸۰ درصد تولیدنفت را داراست و ما تنها ۶.۷ به آن احتیاج دارند اما سهم احتیاج و استفاده آمریکا از نفت دنیا ۲۹.۸ است و این نشان دهنده این موضوع است که آمریکا به شدت محتاج منابع نفتی و گازی است و در صورت نداشتن این منابع نابودی برای آن فرض حتمی است بنابراین به شدت نیازمند منابع نفتی و گازی حوزه خلیج فارس است. همچنین با اشاره به چالش بین ایران و دنیای غرب از بعد فرهنگی و اعتقادی گفت: امام هم در حوزه اندیشه و هم روش در انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و توانست اندیشه اسلام ناب محمدی را چه در داخل و چه خارج از مرزها صادر کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: امام با بیداری توده ها انقلاب خود را به پیروزی رسانید و در عرصه جهانی هم اندیشه و روش امام توانست کارگشا باشد که این آغاز چالش غرب با ایران در حوزه فرهنگ بود و در واقع ۳۳ سال است که ما در موضع تهاجم هستیم و شرق و غرب در موضع تدافعی و در این زمینه نیز آسیب بسیار جدی از سوی ایران بر منافع بلوک شرق و غرب وارد شده است.

وی با اشاره به ایجاد قطبی جدید در دنیا توسط ایران گفت: ایران توانست قطب مستضعفین را در برابر قطب مستکبرین به راه بیاندازد و با تشکیل یک قطب از جامعه مسلمین و مستضعفین در برابر نظام سلطه ایستادگی کند که این نیز یکی از چالش های میان ایران و غرب است.

زاکانی همچنین با اشاره به چالش میان ایرا ن وغرب در حوزه فناوری افزود: ایران با اراده و اطمینان بر دانشجویان و دانشمندان خود توانسته است به موفقیت های عظیمی در حوزه فناوری دست یابد که این موفقیت ها برای دیگران غیر قابل باور است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: نظام استکبار همیشه در صدد است با محتاج نگه داشتن کشورها به علم و دانش آنان را استثمار کند اما دانشمندان ایرانی این استثمار را شکستند و به فرموده مقام معظم رهبری ما باید در ۵۰ سال آینده رتبه مقام اول علمی برسیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با ذکر خاطره ای از شهید حسن تهرانی گفت: این دانشمند بزرگ در یکی از سفرهای خود به روسیه یک موشکی را از آنان درخواست کرد اما ژنرال روسیه گفت: ما به شما این موشک را نمی دهیم چرا که از روی آن کپی برداری می کنید. شهید تهرانی نیز جواب داد که به ما ندهید ولی ما از روی این موشک می سازیم که حاصلش موشک فاتح ۱۱۰ شد که یکی از مولفه های قدرت ایران است. بنابراین دانشمندان ایرانی با اراده به هر آنچه که بخواهند می رسند.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در اجلاس زیمبابوه در سال ۶۵ گفت: شاهدیم که جوهره سخنرانی مقام معظم رهبری در آن اجلاس و اجلاس شانزدهم یکی است و به اذعان همه ایران به معنی واقعی کلمه غیر متعهد است.

زاکانی تاکید کرد: سخنرانی های سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که بعد از بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس مطرح شد دیدیم که تمام این سخنرانی ها با آهنگ ایران تنظیم شده است و این نشان دهنده این است که نه تنها ایران رهبری مقابله با نظام استکباری را در دست دارد بلکه یکی مقابله عملی دارد صورت می گیرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه نظام استکبار در سوریه می خواهد با ایران مقابله کند تصریح کرد: دشمن و هدف اصلی کشورهای غربی در سوریه ایران است و روسیه و چین هم به تبع ایران حامی سوریه شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: با توجه به اقداماتی که ایران برای به چالش کشاندن دنیای غرب انجام داده است این کشور افق و آینده ای بسیار روشنی در حوزه جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی و ایجاد قطب بندی در جهان دارد.

در ادامه این نشست زاکانی در پاسخ به سئوال دانشجویی مبنی بر اینکه برخی جریانات مشکلات کشوری را ناشی از مقاومت ایران در برابر دنیای غرب تفسیر می کنند این گونه پاسخ داد که ما هیچ راهی جز مقاومت نداریم و هر جا که مقاومت کردیم پیروز شدیم و آنجایی که یک قدم عقب رفتیم دشمنان صد قدم جلو آمدند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی دولت خاتمی را نمونه ای از این واقعیت دانست و گفت: دولت خاتمی به حداقل ها بسنده کرد و در قضیه انرژی هسته ای در سال ۸۱ عقب نشینی کرد اما شاهدیم که در همان سال بوش پسر ، ایران را جزو سه کشور محور شرارت شناخت و ایران را تهدید علنی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به مقاومت مردم فلسطین نیز گفت: هر کجا بحث سازش در فلسطین مطرح شد مردم ضرر کردند و پرچم فلسطین سقوط کرد و هر جا که مردم مقاومت کردند عزت پیدا کردند بنابراین اگر ما مقاومت نکنیم علنا صحنه را به دشمن واگذار کرده ایم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد نتیجه انتخابات مجلس و رقابت میان جبهه متحد بر سر ریاست مجلس گفت: ما باید با ملاک و میزان حرکت کنیم و چرایی حرکت خود را در پیشگاه ملت بیان کنیم.

زاکانی توضیح داد: قبل از انتخابات توجهمان به وحدت نیروهای انقلاب بود و برخی از گروههایی که می خواستند خالص سازی کنند این امر ملاک ما نبود و حتی مقام معظم رهبری نیز مخالف آن بودند چرا که اگر وحدت نمی کردیم اصلاح طلبان پیروز می شدند و این به مصلحت نبود.

وی افزود: به خاطر در پیش گرفتن وحدت نیروهای انقلاب دوستان جبهه پایداری به ما لقب اصولگرای مصلحت خواه دادند و نام خود را اصولگرای آرمانگرا گذاشتند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه بعد از انتخابات نیز ما بر اساس همین ملاک عمل کردیم گفت: بعد از انتخابات برخی از دوستان اصول و ارزشها را زیر پا گذاشتند و ما نیز به عمل آنان گله مند بودیم.

زاکانی با بیان اینکه ما با تشکیل فراکسیون اصولگرایان می خواستیم با وحدت آینده مجلس را رقم بزنیم گفت: برخی از دوستان رویه قبل از انتخابات خود را تغییر دادند و به فراکسیون اصولگرایان نپیوستند و به خاطر منافعی که داشتند مسیر خود را از ما جدا کردند.

وی تاکید کرد: جبهه پایداری بعد از انتخابات مجلس با ما همراهی و همفکری داشتند و الان ید واحده هستیم.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: در مجلس نهم برخی از دوستان جبهه متحد جمع اصولگرایان و فراکسیون را نفی کردند و حتی در سایت هایشان مطرح کردند که اصولگرایی به پایان خود رسیده است لذا اگر اشکالی وجود دارد متوجه آن دوستان است وگرنه ما رویه قبل از انتخابات خود را تغییر ندادیم.

زاکانی همچنین در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه رئیس مجلس ، نایب رئیس مجلس و رئیس مرکز پژوهشها از فراکسیون رهروان انتخاب شدند فراکسیون اصولگرایان نتوانست پیروزی چشمگیری در مجلس نهم داشته باشد گفت: پیروزی و شکست راه یافتن و یا راه نیافتن و یا رئیس شدن یا نشدن نیست. پیروزی حرکت در مسیری است که آرمانهای انقلاب در آن به نتیجه برسد و ما وظیفه خود را به درستی انجام دادیم.

وی تاکید کرد: مثلا اگر آقای فدایی رای نیاوردند اما به نظر من حتما پیروز شد چرا که به اصول پایبند بود.

وی همچنین با بیان اینکه آیا دولت وحدت ملی در انتخابات ریاست جمهوری تشکیل می شود یا خیر گفت: دولت وحدت ملی در دوره قبل از ۸۸ توسط آقای ناطق نوری ، لاریجانی و بعد هم هاشمی مطرح شده بود خواهان تشکیل دولتی بودند که تمام جناح های مختلف در آن حضور داشته باشند اما بعدها این افراد به نوعی حرف خود را پس گرفتند و گفتند منظور ما این نبود.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: دولت وحدت ملی جواب نمی دهد و در تعارض با اصلاحات جامعه است.

زاکانی در پاسخ به این سئوال که چرا شما از قالیباف کمتر انتقاد می کنید آیا این به معنا حمایت از ایشان گفت: من معمولا انتقاد افراد را به خودشان می گویم و در این سه دوره ای که در مجلس شورای اسلامی نیز بودم دوستان این رفتار را بارها از من دیده اند چرا که اعتقاد دارم چرا که جنجال ها صف بندی هایی را ایجاد می کند که تنها دشمنان از این صف بندی ها استفاده می کنند.
کد مطلب: 5266
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *