۰
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸

مدال آزادی کاخ سفید برای «اسپلبرگ»

«استیون اسپیلبرگ» کارگردان هالیوودی از جمله چهره‌های هنری و فرهنگی است که به عنوان یکی از دریافت‌کنندگان مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا معرفی شد.
«استیون اسپیلبرگ» کارگردان هالیوودی از جمله چهره‌های هنری و فرهنگی است که به عنوان یکی از دریافت‌کنندگان مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دفتر کاخ سفید نام ۱۷ چهره فرهنگی را به عنوان دریافت کننگان مدال آزادی، بالاترین نشان غیرنظامی آمریکا معرفی کرد که در این میان نام «استیون اسپیلبرگ» کارگردان سرشناس هالیوودی و «باربارا استرایسند» بازیگر کهنه‌کار برنده دو جایزه اسکار نیز دیده می‌شود.

«باراک اوباما» در بیانیه‌ای در این باره گفت: "مشتاقانه در انتظار تقدیر از این ۱۷ شخصیت آمریکایی و برجسته با بالاترین نشان غیرنظامی کشور هستم. از خدمتگزاران مردم که به ما در مواجهه با چالش‌های زمان‌مان کمک کردند تا هنرمندانی که تخیل‌مان را بسط دادند، از رهبرانی که کشور ما را ایده‌ال تر کردند تا ورزشکارانی که الهام‌بخش میلیون‌ها طرفدار خود بودند؛ این مردان و زنان به زندگی ما غنا بخشیدند و به ما در اشتراک تجارب‌مان کمک کردند".

«استیون اسپیلرگ» کارگردان سرشناس سینمای جهان که آخرین‌بار با فیلم «لینکلن» با بازی «دنیل دی لوئیس» در سال ۲۰۱۲ توانسته نامزد جایزه اسکار شود، پیش از این در سال ۱۹۹۳ با فیلم «فهرست شیندلر» و در سال ۱۹۹۸ با فیلم «نجات سرباز رایان» دو جایزه اسکار بهترین فیلم و یک اسکار کارگردانی را از آن خود کرده است.

این فیلم‌ساز ثروتمند در سال ‌۱۹۹۳ جایزه شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز، در سال ‌۱۹۹۵ جایزه سزار افتخاری فرانسه، در سال ‌۱۹۸۷ جایزه اسکار افتخاری و در سال ‌۲۰۰۴ جایزه «آکی‌را کوروساوا» جشنواره توکیو را گرفت و در سال ‌۲۰۰۳ نام وی در تالار مشاهیر هالیوود ثبت شد.

فیلم «پل جاسوس‌ها» جدیدترین ساخته «اسپیلبرگ» با بازی «تام هنکس» است که هم‌اکنون در سینماهای آمریکا در اکران است و از آن به عنوان یکی از شانس‌های فصل جوایز سینمایی یاد می‌شود.

«جیمز تیلور» خواننده آمریکایی، «امیلیو استفان» تهیه کننده، «گلوریا استفان» خواننده و ترانه‌سرا و همچنین «ایتزاک پرلمان» رهبر ارکستر، از جمله دیگر چهره‌های برجسته هالیوودی هستند که روز ۲۴ نوامبر در کاخ سفید مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا را دریافت خواهند کرد.

سال گذشته «اوپرا وینفری» و «مریل استریپ» از جمله دریافت کنندگان این نشان بودند.
کد مطلب: 52985
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *