۰
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۰۳

«حمله قلبی» شاه سعودی را دوباره از کار انداخت

برخی منابع از سفر شاه سعودی به آمریکا و بستری شدن او خبر دادند و اعلام کردند که وی بر اثر حمله قلبی باز هم تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
 پس از انتشار آغاز خبر سفر دوره‌ای شاه سعودی و تردید برخی ناظران در اهداف این سفر که به بهانه وضعیت جسمانی و بیماری وی صورت گرفت، روزنامه القدس چاپ فلسطین اشغالی ادعا کرد که عبدالله بن عبدالعزیز به آمریکا سفر کرده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

این روزنامه نوشت: با خبر شدیم که عبدالله بن عبدالعزیز که ۲۶ آگوست بدون اعلام مقصد خود، سفرش را آغاز کرد، دچار حمله قلبی شده و در پی آن به بیمارستان مشهور «مونت سینا» در نیویورک منتقل شده و تحت جراحی قبل قرار گرفته است.

بنا بر اعلام این روزنامه، هنوز نوع عمل جراحی و چگونگی و نتیجه آن اعلام نشده است. این سفر پس از توقف کوتاه ملک عبدالله در مغرب انجام شد.

گفته می‌شود عبدالله بن عبدالعزیز قبل از ترک عربستان، سلمان بن عبدالعزیز ولی‌عهد و برادر خود را مامور اداره امور کشور و اجرای مسئولیت‌های خود کرد.

شاه سعودی در حالی تحت عمل جراحی قرار گرفته است که در یک سال گذشته دو ولی‌عهد خود سلطان بن عبدالعزیز و نایف بن عبدالعزیز را به فاصله هشت ماه از دست داد و اکنون سعود الفیصل وزیر خارجه نیز به دلیل عمل جراحی اخیر وضعیت جسمی وخیمی دارد تا جایی که نشست چند هفته پیش وزرای خارجه شورای همکاری به تعویق افتاد و خبرگزاری رویترز نیز چندی پیش خبر از مرگ او داد اما لحظاتی بعد این خبر را حذف کرد.

عبدالله بن عبدالعزیز شاه بیمار سعودی، ۸۸ سال دارد و تاکنون تحت چندین عمل جراحی قرار گرفته است. گفته می‌شود او به درد کمر و در رفتگی مهره کمر مبتلاست و در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ تحت عمل جراحی کمر قرار گرفت.

القدس نوشت: بر اساس تصاویری که سه هفته پیش از او در اجلاس همبستگی اسلامی از او دیده شد، انحنای پشت او بیشتر و بیشتر شده است.

عرصه سیاسی عربستان سعودی دچار اختلافات گسترده‌ای است و بسیاری از کارشناسان جنگ قدرت شدیدی را همزمان با ناخوش‌ احوال شدن شاه سعودی پیش‌بینی می‌کنند.
کد مطلب: 5308
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *